Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Bi-ee band

 Reageer Reageer Pagina  <123
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 December 2016 om 10:57
Volgens mij is dat ongeveer hetzelfde soort band, ik vond ook losgetornde satijnen bandjes met knoopsgaten erin ???
Uhm uhm er kwam ook nog een zelfgemaakte bh uit 1 van die dozen, zo leuk allemaal andere knoopjes eraan. Ik zal even die foto
zoeken.
 
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 December 2016 om 11:46
Leuk die met de hand gefestonneerde knoopsgaten .
Wel dezelfde knopen op een kaartje en dan verschillende knopen aan je BH .-Ze hebben in ieder geval nog allemaal 2 gaatjes -. Maar dat zag natuurlijk niemand .

Dat satijnen band met knoopsgaten was waarschijnlijk bedoeld als schouderbandjes voor een BH ,zo kon je ze verstellen natuurlijk . Als je erg " rondborstig" was ,zullen ze wel gesneden hebben .
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 December 2016 om 14:23

Als je goed kijkt, zie je bovenaan de cups ook knoopjes zitten, een slag kleiner . . .

Het is zo jammer hè, mijn moeder leeft nog - maar ik kan haar niet meer vragen waarom ze nou juist dit kledingstuk bewaard heeft.
Wat heel goed kan is dat b.v. mijn oma het al bewaard had en mijn moeder het niet weg kon gooien, allemaal raadsels.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 December 2016 om 17:40
Wat men allemaal bewaart. Prachtig toch. Ik heb de knopendoos van mijn schoonmoeder.
Bij mijn moeder waren dozen vol met van alles. Band, bandjes, oude handwerken, een niet afgebreide sok. Zelfs nog handwerkjes die oma had gemaakt, bv een breirol.
Het leukste was eigenlijk een merklap die mijn oma gemaakt  had in 1896. In 1900 heeft haar zus er een stuk aangemaakt en die zus was de oma van onze Corneliaz. Die lap wel altijd gezien en nooit begrepen wie de ander was. totdat ik hier op de hobbydoos Corneliaz bij toeval ontdekte. Ik leerde haar kennen en ineens viel het kwartje. De ander was haar oma. Dit is hem.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 December 2016 om 23:29
lw ik heb nog een idee voor die lintjes en ook wel dat biaislint.

Ik ga efkes zoeken waar ik het op het net kan vinden en ik heb mijn dochter gevraagd om een foto te maken van hetgeen ik gemaakt had en als zij het heeft doorgestuurd zet ik hem hier efkes. Misschien iets om voor uw moeder te maken met herkenbare oude stukken.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 December 2016 om 23:38
gevonden hier
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 December 2016 om 10:19
De moeder van lw1463 was al jaren niet meer in de garage geweest, dus die restjes zullen haar weinig zeggen. Maar dit idee is wel heel leuk voor moeders, die de kleren van hun kinderen bewaren, nadat ze er uit gegroeid zijn. Net zo leuk als een quilt maken van herinneringslapjes. En zo'n bord zal eerder af komen dan een lappendeken. IK zou hem bij Tipa en trucs zetten.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 December 2016 om 14:37
maar het zijn de dingen van hun kinderjaren die ze zich meestal herinneren en waarschijnlijk zitten er dan wel dingen tussen.
Ondertussen ook de foto aangekregen
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 December 2016 om 16:10
Ik vind het een heel leuk id, de dozen met lint komen trouwens gewoon onder het (ahum) ouderlijk bed vandaan. En het toeval wil,
en volgens Cruijff is toeval logisch, dat ik op mijn vaders kantoor net een schilderdoek gevonden heb.
Maar ik heb ook nog iets anders, ik had een ijzeren ring met daarbinnen een haakwerk gevonden - ik dacht kringloop omdat het heel slap hing.
Maar ik ben van gedachten veranderd er was ook nog een iets grotere ring, dus ik ben van plan het haakwerk los te halen (de hele ring is omhaakt
met van dat stugge zilvergaren) en het dan in die grotere ring te spannen en dan kan ik daar een dromenvanger van maken.
Dat klinkt ook als een strak plan niet ?
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 December 2016 om 16:16
Dat is zeker een strak plan. Zo heb je later leuke herinneringen aan het opruimgebeuren.

Overigens vroeg ik me af of die zelf gefabriekte beha misschien uit een bloesje geknipt was. Door de snit en de naadjes.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 December 2016 om 16:32
Dat was dan wel een heel degelijk bloesje LOL
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <123

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.563 seconden.
Lang Yarns