Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

middeltjes als je ziek bent

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3616
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: middeltjes als je ziek bent
    Posted: 13 November 2016 om 12:58
Ziek zijn is niet leuk je wilt weer zo snel mogelijk de draad weer oppakken.
Maar hoe doe je dat?
We hebben allemaal zo onze middeltjes.
Als we die nu eens met elkaar zouden delen misschien dat we dan allemaal snel de draad weer op kunnen pakken
Laatst laten vallen dat ik verkouden werd.
toen wat en er meteen mensen die me vertelde wat ik eraan zou kunnen doen.
Dat vond ik zo lief dat ik nu denk zouden er meer dingen zijn die mensen met elkaar willen delen om snel weer op de been te zijn.

Zo het idee om vicks fapo rub (hoop dat ik het goed schrijf)
onder je voeten smeren e warme sokken aantrekken om hoesten tegen te gaan.
(Ik heb het uitgeprobeerd en inderdaad heb de afgelopen nacht geen last gehad van hoesten)

isla zuigtabletten voor de slijmvliezen in mond en keelholte te verzachten (het vermindert de irritatie)
ook deze heb ik gekocht (ze zijn niet goedkoop 7.29 euro als ik het goed heb onthouden)
maar ze helpen dan weer wel erg goed
er zijn andere zuigtabletten die gewoon niet werken of minder goed

japanse pepermuntolie is ook genoemd maar die heb ik nog niet uit geprobeerd
ga ik ook nog halen als het nodig is en niet te duur
want van de prijs van de isla zuigtabletten schrok ik toch wel even


zelf heb ik 2 dingen die ik jullie meer wil geven
dat is namelijk:

nestosyl schaaf en oppervlakkige brandwondjes
een witte vettige zalf die je opsmeert en werkt heel goed
ook bij insecten beten

en bio-gaas ook wel zalfgaas van het merk Heltiq te koop bij trekpleister en waarschijnlijk ook bij de kruidvat
zal ook wel bij drogisterijen te koop zijn
ook dit is heel erg goed werkzaam bij schaaf en brandwonden
(heb het bij mijn dochter gebruikt toen ze heel veel blaren had opgelopen bij het lopen van de Elfstedentocht)
binnen een dag of drie of vijf was er van de blaren niets meer te zien

hebben jullie ook nog ideeën die je met een ander wilt delen
zet ze dan hier in het topic neer

Mijn moeder had vroeger plastic spuitverband
dat werd op schaafwonden gespoten
deed heel zeer maar werkte wel super goed
er kon namelijk omdat het een plastic filmlaagje opbracht geen vocht bij komen
het is nu ook nog steeds te koop heb het eigenlijk toen de kinderen klein waren altijd in huis gehad '
nu niet meer vanwege het te weinig gebruiken en het steeds over de datum was
de kinderen bij mij waren ook niet zo dol op omdat het zeer deed met opspuiten (ze hebben het er nog regelmatig over als ze een wondje hebben )




Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 November 2016 om 15:01
Ik heb voor de grootverpakking afgelopen woensdag 6.25 betaald bij een gewone drogist 60 tabletten ,en ik kreeg nog een proefverpakking van 2 stuks mee. Er zijn ook klein verpakkingen .
Lavendel olie op mijn kussen druppelen wil nog wel eens helpen als ik niet in slaap kan komen .

Kruidnagel bij kiespijn ,maar dat heb ik alleen van horen zeggen ,want ik heb nooit kiespijn .

Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3616
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 November 2016 om 15:03
groot verpakking van wat? magtelt?
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 November 2016 om 15:18
Voor jeukplekjes heb ik jecovitol zalf, dat is levertraan zalf - ik had vroeger altijd van de dokter hormoonzalf dat jeukte gewoon te erg en
het hielp altijd maar matig. Je mag raden wat wel helpt . . .
En als de kat me een keer krabt heb ik VSM stoten en vallen, da's groen en het geheim zit in het goed inmasseren.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 November 2016 om 18:02
Bij verkoudheid of griep kippensoep, zelf gemaakt of uit een zak, blik of pak. Doorgesneden ui 's nachts naast je bed. Vicks kun je smeren, maar het trekt snel in en dan moet je weer smeren. Isla tabletjes tegen hoest en keelpijn in mijn handtas.

Voor wondjes heb ik Betadinezalf, Nestosyl, VSM wondzalf en Dr. Vogel zalf. Voor blauwe plekken en kneuzingen VSM Stoten en vallen. Ik heb altijd vingerpleisters in huis, omdat die een langere plakstrip hebben.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 November 2016 om 09:46
De vics onder de voeten hielp bij mij niet, maar ik heb ook veel eelt onder de voeten misschien daardoor?
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 November 2016 om 10:31
Ik gebruik heel veel honing.
Maakt niet uit vloeibaar, doorzichtig, ondoorzichtig,geel of bruin, het is allemaal goed.
Vooral ideaal als je een brandwondje hebt, meteen wat honing erop en de pijn is binnen 5 minuten weg. Als het weer gevoelig wordt, weer wat honing erop.
Ook als het wondje is geworden mag honing erop omdat honig ant-septisch is en ontsmettend werkt.
Ook geweldig bij schaafwondjes, het schrijnen is vrijwel meteen weg.
Groot voordeel is ook dat de huid veel sneller geneest.
Nadeel: het plakt uiteraard heel erg dus een schoon verbandje erop, maar nodig is het niet.

Ook bij een koortslip werkt het goed.
Sommige menen dat je dan een koortslip voorkomt, dat is niet zo.
Maar de jeuk en pijn verminderen en het geneest sneller.

Eigenlijk probeer ik altijd eerst honing voor ik iets anders doe.
Ook bij eczeem werkt het heel goed, maar weer het nadeel: het kleeft.



Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 November 2016 om 10:33
Heb je lekker iets gegeten waar knoflook in zit en je moet later mensen ontmoeten die geen knoflook hebben gegeten: zuig een tabletje trachitol op en je knoflookadem is en blijft weg!
(het is een middel tegen keelpijn)
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 November 2016 om 10:58
voor die knoflookadem zou naar het schijnt op peterselie knabbelen ook helpen.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 November 2016 om 11:04
eucetazalf tegen blauwe plekken en bulten en ook op muggebeten zodat die niet zo hard jeuken.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 November 2016 om 11:31
Wanneer je een brandnetel vast hebt gehad, zoek dan of hondsdraf of weegbree. Vaak staan deze planten in de buurt van brandnetels. Dit is een natuurlijk "tegengif". Kneus zo'n weegbree- of hondsdrafblaadje en wrijf daar flink mee over de aangedane plek tot het groen ziet van het plantensap. Het schrijnende en brandende brandnetelgevoel verminderd vrij snel en na een uur is het nagenoeg verdwenen.    
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 November 2016 om 12:16
Originally posted by bep bep wrote:

voor die knoflookadem zou naar het schijnt op peterselie knabbelen ook helpen.

Ja... een half uurtje.
En een hele tijd peterselie eten is ook niet echt lekker. Wink
Maar dit werkt door, ook de volgende dag
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 November 2016 om 12:22
Het schijnt dat je, als je een vingertop brandt aan een hete pan, onmiddellijk je oorlel moet beetpakken met die verbrande top. Misschien helpt het, vinger in de mond helpt ook wel eens.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3616
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 November 2016 om 12:51
over brandplekken gesproken
ik heb me een heel lelijk gebrand aan de strijkijzer aan mijn bovenarm
ik leunde onder de strijkplank om strijkgoed te pakken om dat te gaan strijken en de binnenkant van mijn bovenarm tegen het strijkijzer aan
had juist daarvoor gelezen dat je dan een ui door minden moest snijden en dat over de brandplek moest smeren
ik dat meteen gedaan en tot mijn grote verbazing de pijn trok heel snel weg
ik heb de ui en misschien wel meerdere uien doorgesneden en die over de plek gesmeed en ik moet zeggen de brandplek was heel snel geheeld en als ik nu mijn bovenarm bekijk verbaas ik me er over dat ik nagenoeg geen litteken heb zitten
ik vind dit echt een aanraden als ik mij brand waar dan ook ik snij meteen een ui doormidden en smeer de brandplek er mee in als het kleine wondjes zijn dan heb je nadien zelfs geen litteken
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.398 seconden.
Lang Yarns