Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Naaldenboekje

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Naaldenboekje
    Posted: 14 November 2016 om 12:32
Als je geen naalden wilt verliezen in een speldenkussen, kun je een simpel naaldenboekje maken. Je hebt alleen viltlapjes, nietjes en twee kartonnen kaarten nodig. Knip alles op dezelfde maat, doe de kaarten aan de buitenkant, de lapjes in het midden en zet alles aan één kant vast met een nietje. Je kunt desnoods voor de dikkere stopnaalden een lapje borduurstramien of jute mee laten doen. Zo kun je je naalden sorteren op fijn, middelfijn en grof, per bladzij. Ik heb de kaarten met stof overtrokken en ik speld er altijd een paar "Willemientjes" in, van die draad doorhalers, waar ik nu toch een loep bij nodig heb.

Je kunt de kaarten en lapjes ook vastnaaien.

Voor spelden heb je magneetbakjes. Ik heb er één op het Stoffenspektakel gekocht.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 November 2016 om 13:29
Hee, wat leuk! Zo te lezen lijkt de constructie op de inktlap die ik heb leren breien in de tweede klas. Zo'n naaldenboekje staat volgend jaar op het programma om te maken! (klinkt verder weg dan het werkelijk is) 
Back to Top
Aranince View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 11 Oktober 2014
Status: Offline
Points: 321
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Aranince Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 November 2016 om 16:01
Bedankt voor de tip! Ben al lange tijd aan het denken hoe ik het beste mijn naalden kan bewaren, want nu is het echt een chaos... Dit is wel een erg leuk idee. Ik heb het even gegoogled en er zitten zo'n leuke patroontjes bij Big smile
Binnenkort maar eens naar de Action om vilt te halen Big smile
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 November 2016 om 17:45
De inktlap had een knoop in het midden. Je kunt natuurlijk ook aan de dichte kant knoopjes naaien voor het leuke uiterlijk. En de Willemientjes in een etuitje stoppen. Ik krijg meteen weer ideeën, ik ga in het nieuwe jaar een beter naaldenboekje maken. Het fijne is dat de naalden droog blijven, niet gaan zwerven en makkelijk te pakken zijn. Ik heb ooit bij Euroland zo'n hobbytas gekocht, daar zitten allerlei gereedschapjes van me in. Naaldenboekje, schaartje, centimeter, kabelnaalden, stekenhouders enz enz Ik kan hem zó oppakken en meenemen naar de soos. Of hij staat naast mijn stoel, als ik tv kijk en haak.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Maart 2017 om 15:23
Hijs.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns