Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Ketting

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Geerlig View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 Februari 2014
Locatie: Anna Paulowna
Status: Offline
Points: 4155
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geerlig Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Ketting
    Posted: 09 December 2016 om 18:35
Mooie ketting.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 December 2016 om 11:02
Dankjewel Kamilla voor de uitleg, als ik ze allemaal klaar heb (ik doe dat met horten en stoten) dan ga ik het proberen.
En voor de baking soda nieuwgierigen onder ons, bij de drogist schelden ze dat uit als zuiverings zout, zelf bak ik ermee sam sam met bakpoeder.
Back to Top
QstephanieQ View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Augustus 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5877
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer QstephanieQ Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 December 2016 om 20:01
heel mooi!
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 December 2016 om 13:11
Ach, baking soda..ik ben helmaal in de baking soda mood, zag bij mn vriendin in Australië een boek met tig oma.recepten/tips/adviezenwat je allemaal met BS kunt doen en v.d. week waren mn door de zon verbrandde knieën opeens in de winterknieënsfeer door de kou hier, ze jeukten zo erg dat ik er misselijk van werd..papje baking soda gemaakt, jeuk weg...ook de de kloven in mn vingers, wel de jeuk weg maar de kloven nog niet geheel.. Ik lees alle tips opt net en geniet er van hoewel ik helemaal geen schoonmaaktypke ben maar toch ;-) mn vriendin gebruikt het al
jaaaaqren, in de keuken om te kuisen bv..
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 December 2016 om 12:07
Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:

    
Ik sta namelijk met horten en stoten een vliegengordijn te slopen en denk dan steeds bij me zelf hoe krijg je die kralen schoon en mooi.



Je kan ook proberen om ze een poosje in een oplossing van bakingsoda te leggen.
Dat kan je zonder schade uitproberen.
Vaak worden dingen mooi schoon met bakingsoda.
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 December 2016 om 11:34
Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:

Ik vind het heel mooi, ik ben vooral nieuwsgierig naar wat je precies met die lijnolie gedaan hebt. En dat in de was zetten is dat dan friemelwerk Of kan dat tussen 2 doeken ?

Ooit heb ik op TV een Teleac-cursus gezien over beelden maken van hout. Daar zag ik dat je een beeld eerst met lijnolie in moet wrijven. Na het intrekken borstel je het op en wrijf je er blanke was overheen. 

Deze kraaltjes 3MM, 6MM en 12MM doorsnee heb ik in een soepkom gedaan en overgoten met lijnolie. Na een kwartier heb ik ze eruit gevist en op een doek gelegd. Een andere doek eroverheen gelegd en met 2 gespreide handen gemasseerd. Geen gepriegel dus. 

De volgende dag heb ik een doek ingesmeerd met blanke boenwas en daar telkens een handjevol kralen opgelegd. Doek zo dubbelgevouwen dat alle kralen in aanraking komen met de boenwas. Weer lekker inmasseren. Het nawrijven gebeurt op dezelfde manier met een schone zachte doek. Controleer na afloop wel of er geen boenwas in de gaatjes is blijven zitten. Dat kan je met een naald eruit krabbelen.

Het motiefjes inbranden moet gebeuren voor de bewerking met lijnolie.
     
Citeer Ik sta namelijk met horten en stoten een vliegengordijn te slopen en denk dan steeds bij me zelf hoe krijg je die kralen schoon en mooi.

Mijn blanke kralen kwamen nieuw uit een zakje. Van schoonmaken was dus geen sprake. Zijn ze erg vies? Hoe groot zijn ze? Zijn ze ooit gelakt geweest? Ik denk dat ik een lauw sopje zou maken met babyshampoo en daar voorzichtig een paar vieze kralen in zou stoppen. Wie weet laat het vuil los. Als je ze met olie en /of boenwas wil behandelen, moeten ze absoluut door en door droog zijn! Als ze gelakt zijn geweest, is boenwas af te raden.

Succes, misschien kan je hier iets mee. Smile








Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 December 2016 om 11:12
Heel mooi.

Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 December 2016 om 11:05
Ik vind het heel mooi, ik ben vooral nieuwsgierig naar wat je precies met die lijnolie gedaan hebt. En dat in de was zetten is dat dan friemelwerk
Of kan dat tussen 2 doeken ? Ik sta namelijk met horten en stoten een vliegengordijn te slopen en denk dan steeds bij me zelf hoe krijg
je die kralen schoon en mooi.
En dan zie ik jou zoiets unieks maken, heel mooi
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 December 2016 om 10:51
Bedankt! Deze ketting hoort bij de rest van de feest-outfit. Daar ga ik vandaag eens mee aan de slag om op een foto te krijgen. 

Originally posted by bep bep wrote:

Gij zoudt goed paternosters kunnen maken ook..

Dat zou inderdaad goed kunnen. Eigenlijk hebben dergelijke gebedssnoeren op mij altijd een grote aantrekkingskracht gehad vanwege het meditatieve aspect.  
Back to Top
Stramien View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 December 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1731
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Stramien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 December 2016 om 09:13
Leuk!
december2011

Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 December 2016 om 07:37
Gij zoudt goed paternosters kunnen maken ook.
Die brandmerkjes zijn plezant en lijken op verbaasde gezichtjes, waarschijnlijk omdat al de kralen en vooral de moederskralen zo een glans hebben.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 November 2016 om 23:53
Héél mooi en apart!!

(ik wil m wel een keer lenen) Wink
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 November 2016 om 20:10
Een nieuwe ketting gemaakt. 


Onderin hangt een hertenhoorntje dat ik ooit op en Vikingmarkt gekocht heb. De donkerbruine houten kralen zijn van een oude armband van mijn moeder. De andere blanke kralen (in 3 formaten) heb ik in een hobbywinkel gekocht. De grootste daarvan heb ik van gebrande motiefjes voorzien. Daarna heb ik alle blank houten kralen met lijnolie behandeld en daarna met blanke was nagewreven zodat ze een warme uitstraling krijgen. Aangeregen op stevig koord dat in de hals met een beetje epoxy-hars vastgezet is. 

Hieronder is nog een detailfoto van het hoorntje:



Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.672 seconden.
Lang Yarns