Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Gestopt

 Reageer Reageer Pagina  <1234 7>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 December 2016 om 15:28
Waarom Bep, waarom schamen ? Zou je willen stoppen ? Je zou het leed kunnen delen met Jondala, je mag tegen ons grumpy zijn.
Je kunt het allicht weer eens proberen . . .
Ik mag verder niks zeggen, ik ben nooit verder gekomen dan giechelen en een verdwaalde sigaret.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 December 2016 om 15:37
Bep, ik denk niet dat het zou helpen als ik mijn zoon stuur. Een 10 of 11 jarige maakt veel meer indruk dan eentje van 40. En ik denk dat rokers het tegenwoordig al moeilijk genoeg hebben met rookverbod en tegenstand van familie en kennissen. Volgens Dr. Phil kun je het beste de ene gewoonte vervangen door de andere. Vandaar dat ik net bij AH stond te springen en hengelen om een 6-pack chips te scoren. Ook niet echt gezond. Nou...het springen wel natuurlijk.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 December 2016 om 15:51
verboden te lezen door Jondala.







die maken ook geen indruk op mij. Toen mijn kinderen die leeftijd hadden zaagden zij ook altijd dat de meester had gezegd dat... of dat de juf had gezegd dat het heel slecht was. En dan dacht ik, ja ik ken die juf en die rookt ook. Nee ik denk dat ik nog niet rijp ben om te stoppen. Ge zoudt eens moeten weten welke gedachten er allemaal ontspringen in mijn hoofd bij de gedachte aan stoppen met roken. Daarom ook dat ik mij schaamde, omdat er toch mensen zijn die het nut ervan inzien en er echt voor gaan en daar ben ik toch een klein beetje jaloers op.
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 December 2016 om 15:54
ik kan me dat voorstellen bep
je moet het alleen doen als je er achter staat
anders heeft het geen nut
zolang je dat niet hebt gewoon door roken bep
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 December 2016 om 16:37
Ik ben met heel veel moeite van mijn Ja-zeg verslaving afgekomen. Nee zeggen was niet het goede truukje voor mij. Vandaag wilde iemand op het winkelcentrum een beetje van mijn tijd hebben, ik vond het moeilijk om Nee te zeggen, dus ik zei: Ik heb zo'n heimwee, dat ik heel snel naar huis moet. Staan ze van een krant of boekenclub te vragen Leest u wel eens? zeg ik Alleen breiboeken. Het lijkt lollig, maar ik heb het soms Spaans benauwd door opdringerige verkopers.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 December 2016 om 17:17
Originally posted by bep bep wrote:

 
en nu ga ik me stillekes in een hoekske een beetje zitten schamen

En dat is dus nergens voor nodig he?
Dat je ( in het goede) jaloers kan zijn op hen die gestopt zijn is begrijpelijk.
En misschien ook nuttig omdat dat je net even over de streep kan trekken.
Het is niet zo dat de stoppers zo vreselijk gewéldig zijn en jij zwak, of hoe je je dan ook voelt.
De meeste stoppers hebben een punt bereikt waarop het niet meer willen roken sterker was dan maar toegeven aan de verslaving.
Hopelijk bereik jij dat punt ook eens.
En sommigen (zoals mijn broer) bereiken dat punt nooit.
Maar dat mag NOOIT  een reden zijn tot schaamte.
De schaamte behoort bij de fabrikanten (niets meer of minder dan dealers zijn het, met toestemming van de regeringen) te zitten en niet bij hun slachtoffers, want dat ben jij bep en wij waren dat óók.




Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
koffiebuikje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 29 Mei 2014
Locatie: nederland
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer koffiebuikje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 December 2016 om 17:28
hier bellen ze je op om weer wat aan te smeren  ik zeg èèn keer nee drank je de tweede keer doe het toch maar niet en de derde keer ik had toch nee gezegd of verstaat u dat niet bij deze hang ik op  he he klaar hier weer van af was het maar zo makkelijk met roken of snoepen  of welke verslaving dan ook dan moeten we maar geen krantjes tv of andere reclame  je merkt het al ik rook niet maar snoep me plat
het volgende snoepje drankje biertje is weer te koop nog meer suiker nou ja nog een kopje thee met suiker anders gaat het door de gootsteen wand thee zonder suiker dan zeg ik nee slap he
schamen nee dat komt wel na het volgende kopje neem ik me telkens voor maar doe het niet
knap hoor van jullie  en wees maar terecht trots
Back to Top
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2015
Locatie: Best
Status: Offline
Points: 1516
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 December 2016 om 19:56
Lieve Bep, je hoeft je nergens voor te schamen. Ik heb altijd gezegd, ik stop NOOIT met roken. Totdat ik vorige week na het roken van een sigaret in de auto stapte en mezelf rook. Op dat moment dacht ik, dit ruiken andere mensen dus als ik heb gerookt. Ik vond het zo smerig ruiken. En toen ging de knop om. De volgende dag ben ik naar de huisarts gegaan voor hulp bij het stoppen. Ik heb champix gekregen en tot nu toe valt het me niet tegen. Ik heb op mijn telefoon een app gedownload die mij laat zien hoeveel sigaretten ik niet heb gerookt en hoeveel euro ik bespaar. Ik ben nu 5 dagen 18 uur en 54 minuten rookvrij. 81 sigaretten niet gerookt en € 23,15 bespaard.
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 December 2016 om 21:49
Ik spaar ongeveer €60.= per maand uit.
Dat zetten lief en ik elke maand op een spaarrekening en we gebruiken dat als extraatje tijdens vakanties.
Roken was 3 jaar geleden goedkoper en ik rookte goedkope shag.
Met sigaretten was ik veel duurder uitgeweest.

Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 December 2016 om 12:50
Het is mij ook gelukt te stoppen met roken, dus het kan iedereen lukken. Niet afgebouwd, nee mijn pakje sigaretten opgerookt en daarna niet meer gekocht, ook geen sigaretten van anderen gerookt.
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 December 2016 om 15:37
Ik heb 40 jaar gerookt. en ben er nu 12 jaar af.
stoppen met roken lukt pas als je er zelf helemaal achterstaat.
oant Sjen
Back to Top
Cozz View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 2937
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cozz Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 December 2016 om 13:31
Nou Bep dan moet mijn man zich ook een beetje schamen want die pafte gewoon door terwijl ik met mijn stoppoging bezig was.
Hij kan het niet en heeft t dikwijls geprobeerd hoor.
Maar het is niet zijn schuld of de jouwe. Het is de schuld van al die fabrikanten die met toestemming van anderen al die rotzooi erdoorheen mikken.
En als jij mag roken van jezelf moet je dat lekker doen. Misschien dat je ooit denkt bij jezelf en nu heb ik er genoeg van maar misschien krijg je dat ook niet. En ook dat maakt geen ene bal uit.
We hebben je veels te graag en we hebben allemaal onze hebbedingetjes dus weg met dat gevoel en lekker je ding doen.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 December 2016 om 22:12
Al 1 week Jondala!!!!! Proficiat.
Back to Top
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2015
Locatie: Best
Status: Offline
Points: 1516
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 December 2016 om 22:38
Dank je wel. Ben ook best wel trots op mezelf.
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 December 2016 om 10:02
Goed zo. Ja een geluk dat je een hobby hebt. Als je bezig bent dan heb je tenminste geen tijd om te roken. Dat heb ik met snoepen. Als ik zit en niets doe dan krijg ik zo'n zin om iets te snoepen. 
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 December 2016 om 12:50
o maar dat heb ik ook als ik zit te haken of te breien
daar blijf ik niet door van de snoep af
dat kan al gauw tussendoor merk ik
dus wat ik daar op moet verzinnen?
ik denk het gewoon niet in huis halen
dat lijkt mij de beste oplossing
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 December 2016 om 16:19
@niania, dat is mijn oplossing voor chips enzo, maar af en toe heb ik dan een zwak moment. En ook voor verjaardagen sla ik voorraad in
en de visite eet het niet allemaal op, hè wat vervelend.
In de zomer, lekker zoute ribbelchips - hmm.
@Jondala, goed zo volhouden, heb je al het idee dat het makkelijker wordt ?
Back to Top
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2015
Locatie: Best
Status: Offline
Points: 1516
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 December 2016 om 17:03
Nee, het is nog best moeilijk. De Moeilijkste momenten zijn na het eten 's-avonds en met de hond uitlaten.
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 December 2016 om 17:19
Toch heb je het ergste al achter de rug Jondala.
Met drie weken is de echte behoefte aan nicotine uit je lichamelijke systeem.
Wat langer duurt is de geestelijke verslaving.
Hou vast aan de gedachte : Ik heb NU trek in een sigaret, maar als ik vijf minuten kan wachten is de trek weg.

Die vijfe minuten zijn zo voorbij als je even een glas water langzaam leeg drinkt, of je tanden poetst.
Tandenpoetsen is een heel probaat middel tegen de trek.
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2015
Locatie: Best
Status: Offline
Points: 1516
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 December 2016 om 18:19
Ja, ik weet het. Ik haal een paar keer diep adem en blaas dan heel langzaam uit. Dan inderdaad wat water drinken en tomaatjes en worteltjes snoepen. Het komt wel goed
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1234 7>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.328 seconden.
Lang Yarns