Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Garen gezocht

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Garen gezocht
    Posted: 12 December 2016 om 16:20
In de hoop dat hier iemand het antwoord weet heb ik de volgende vraag:

Voor een harig hondje wordt in het patroon het volgende garen aangeraden:
• Name - Hlopok (Khlopok) Travka (Хлопок Травка)
• Brand - Kamteks (Камтекс)
• Weight- Sport / 5 ply (12 wpi)
• Meterage - 241 yards (220 meters)
• Unit weight - 100 grams (3.53 ounces)
• Gauge - 27.0 sts = 4 inches
• Recommended Needle size - US 0 - 6 or 2 - 4mm
• Recommended Hook size - 2mm - 4mm (G)
• Fibers - 65% cotton, 35% polyamide
• Texture – Уelash

Maar dat is garen uit Rusland of zo en ik vind het zonde om nog meer verzendkosten te betalen dan de waarde van het garen. Nu hoop ik dus dat er in Nederland garen te koop is dat hier op  lijkt, zelf heb ik het nog niet kunnen vinden. Ik zoek een bol zwart en een bol wit. 

Ik heb al een aantal keren gegoogled maar nog niets kunnen vinden. Weet iemand hier toevallig welk garen ik zou kunnen gebruiken?
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 December 2016 om 16:24
Pen 4 dat is Royal van Zeeman en Saskia van Wibra. Je zou voor de stevigheid gewoon naaigaren mee kunnen haken. Of voor de leukigheid een fliedertjesgaren, als je dat in wit en zwart kunt vinden. Euroland heeft het al lang niet meer. Overigens kun je ook (eerst op een proeflap proberen) het gehaakte diertje borstelen met een kattenborsteltje van Wibra, dan wordt het wolliger.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 December 2016 om 16:30
Het doet me denken aan sokkenwol, nou ja zoeken naar de verhouding 65% katoen en 35% acryl (oid) en die 12 wpi geeft aan hoe
dik de wol is - het zijn het aantal wikkelingen dat in een inch past - dus als je garen om een kaartje karton of om b.v. een liniaal windt
dan kan er op een inch 12 draden naast elkaar.
Back to Top
koffiebuikje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 29 Mei 2014
Locatie: nederland
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer koffiebuikje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 December 2016 om 22:42
ik heb eens gezocht met de naam van het garen
dit is wat ik gevonden heb
als je hier naar benden gaat staat er in het nederlands  welk garen  kwaliteit er het moet zijn
misschien kan je hier mee is naar een wolwinkel gaan om de garen te bekijken zodat je een ander merk kan gebruiken
het is maar een tip he
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 December 2016 om 22:47
Daar had ik ook het garen wel gezien maar die is dus duur in verzendkosten.

Magtelt, nu had ik het dan toch niet goed gelezen, want dit garen zou bij het origineel gebruikt zijn, maar dan haak je het weer met naald nr. 1,75 dus veel dunnere naald.

Zo staat het bij het patroon:
Hoofdgaren – licht fluffy garen zodat u de steken kunt zien (dat
geborsteld kan worden)
Witte kleur – Ik heb 13 g ‘Khlopok Travka’ van Kamteks (katoen 65%,
polyamide 35%, 100g/220 m) gebruikt.
Beige kleur – Ik heb 65 g ‘Khlopok Travka’ van Kamteks (katoen 65%,
polyamide 35%, 100g/220 m) gebruikt.
Grijze kleur – Ik heb 2 g ‘Khlopok Travka’ van Kamteks (katoen 65%,
polyamide 35%, 100g/220 m)gebruikt
Kleine hoeveelheid donker bruin of zwart glad garen (Ik heb 4 m
gebruikt). Zorg ervoor dat de dikte van de draad overeen komt zodat het
net zo groot is als de rest van het haakwerk.
ü Stalen haaknaald. Ik heb een 1.75 mm (ongeveer US stalen haaknaald –
6, UK stalen haaknaald - 3 1/2) haaknaald gebruikt voor het garen zoals
vermeld in het patroon.
ü Naai en maas naalden.
ü Sterk draad om te modeleren (passend bij de hoofdkleur beige).
ü Naai garen (passend bij de hoofdkleur beige).
ü Vulling.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 December 2016 om 23:33
garen dat bestemd is voor een naald 2 en een garen dat bestemd is voor een naald 4.

de fenna bv. is een bol van 100 gram en daar zit 240 meter op en is voor naald 4.

http://wolwollewool.nl/draadjes-per-wol-soort/

hier kan je zien welk garen waaruit bestaat.
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 December 2016 om 09:19
Denk dat ik het maar gewoon met Fenna ga proberen en dan eerst een proeflapje, mss met toch een dikkere naald dan 1,75 want dat is wel een erg groot verschil met 4.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 December 2016 om 09:58
Ik heb geklikt en dan zie ik dat het een patroon van littleowlshut is, kun je daar geen juist garen vinden - de niet Russische site ?
 
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 December 2016 om 13:40
wordt heel die harige hond met een 1,75 gehaakt? Want uit hetgeen ik versta is die fluffy met een 4 en de rest met 2 (of andersom). En in die fenna zit geen katoen hoor. Dat was maar om een vb te geven van hoeveel meter er in 100 gram zit voor naald 4
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 December 2016 om 15:03
bedoel jij dat hondje van little owls Hut ?
dat garen lijkt niet op Fenna

Ik zou Renske vragen naar Fluffy van Phildar. daar zijn verschillende soorten van.
oant Sjen
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 December 2016 om 23:18
Dat klopt, het gaat om het hondje van Little Owls hut, lijkt me best moeilijk om te maken.

Trouwens, ik heb besloten om er toch nog mee te wachten, ga eerst het vest af maken. Kan beter niet nóg meer dingen opstarten. Heb eigenlijk al teveel liggen dat nog af moet. Zucht, maar ja je ziet steeds weer nieuwe leuke dingen.
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 December 2016 om 08:45
ja juist al die nieuwe dingen die we tegenkomen
maken de keuzes zo moeilijk om niet iets nieuws op te zetten
heb daar ook vet problemen mee
Back to Top
Cozz View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 2937
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cozz Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 December 2016 om 20:59
Ik heb ook zulke hondje patronen van hun. Ooit wol erbij besteld meteen het hondje Schnauzer en die was niet zo duur met verzenden toen nog.
Nu heb ik er ook een van de sh*tzu en daar heb ik wol gehaald bij de hobbygigant
ik heb phil beaugency gehaald maar die is uit de handel genomen geloof ik
Je kunt ook de phil douce gebruiken die lijkt op die van de schnauzer namelijk. En kan denk ik goed uitkammen dan.
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 December 2016 om 21:57
O bedankt. Ik heb toch maar vast de phidar beaugency besteld. Zag dat die bij het Wolhuis het voordeligst was.
Back to Top
Cozz View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 2937
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cozz Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 December 2016 om 11:01
Succes en je kan het maar hebben liggen voor als je zin krijgt om dat hondje te maken nietwaar :P
Moet er zelf ook nog aan beginnen hoor. Maar t zijn pittige dingen vind ik zelf.
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 December 2016 om 21:01
Dat leek mij ook ja. Heb het patroon globaal doorgekeken en het is zeker geen gemakkelijke.
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 December 2016 om 14:09
Heb het garen binnen, ooh wat is dat heerlijk zacht, zou wel lekker zijn voor een trui of vest.
Back to Top
Cozz View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 2937
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cozz Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 December 2016 om 14:24
Ja he alleen t zou me zoooo kriebelen dat ik er compleet kierewiera van wordt
Back to Top
Anneke Buijze View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 21 Juni 2018
Status: Offline
Points: 6
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Anneke Buijze Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Juni 2018 om 15:32
Hoeveel bollen had je nodig voor de sh*tzu? en heb je de neus en ogen zelf gemaakt of kant en klaar gekocht?
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.344 seconden.
Lang Yarns