Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Op de naald...

 Reageer Reageer Pagina  <1 5657585960 85>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 December 2017 om 09:42
Simpel? Het begint inderdaad als een sok, maar die duim schijnt er "scheef" in te moeten zodat je je duim goed kan gebruiken. Anders krijg je een ovenwant. Dus ik ben benieuwd. Eigenlijk staan wanten ook nog eens op mijn verlanglijstje om te leren maken.

Mijn vestje met blauw-tinten vordert dagelijks een paar centimetertjes. Tussendoor ben ik een bloes aan het naaien.
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 December 2017 om 08:31
Vandaag begin ik aan een paar wanten ,kan niet moeilijk zijn ,als sokken beginnen en een duim er in en eindige als sok....simpel😁
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 05 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 11348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 December 2017 om 18:32
Wel een leuke uitdaging LW succes met uit proberen.

Suzie smeer eens dagelijks Vicks onder je voeten, tegen het hoesten, heb dat idee hier op gedaan en bij mijn man werkt het.

Ik ben lekker bezig met mutsen en Care bags te maken.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 December 2017 om 16:15
Allereerst beterschap, Suziefreubels!

En LW, wat "vloekende" kleuren betreft; juist als je kleuren die je nooit bij elkaar zou willen dragen dicht bij elkaar samenvoegt, ontstaat er een nieuwe vlammende tint. Als je het chique uit wilt leggen, heet dat geloof ik "ton sur ton".

Succes met alle kleurtjes.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 December 2017 om 13:14
Weer een nieuwe uitdaging zo te zien...
Hier wil het niet echt vlotten er moeten 2 figuren uiterlijk volgende week vrijdag op de post...
Maar het zit een beetje tegen...
Ik hoest me de longen uit het lijf dus probeer op de goede momenten er maar iets van te maken...
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 December 2017 om 13:01
Zitten best leuke dingen tussen .

Ach wat vroeger vloekte ,doet dat tegenwoordig niet meer .
Was blauw en groen vroeger geen boeren fatsoen ???
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 December 2017 om 12:18
Ik heb de sokken af (foto's volgen) en heb me nu gestort op een knotsgek patroon van Stephen West. Hier kun je zien wat anderen
daar van gemaakt hebben. Dit besluit had wat aparte gevolgen - ik dacht ik brei deze trui van sokkenwol, dus ik ben gaan
zoeken overal in huis en heb ook sokken, die half af waren en een sjaal die half af was uitgetrokken en nou ja de bollen kwamen nog net
niet uit de koektrommel - maar ik heb dus wel 1 grote plastic bak met sokkenwol verzameld Embarrassed. Ja hoe dan ? Nou ik mag van mezelf
op uitjes altijd 1 bol sokkenwol kopen, nou en als je dat vol houdt en af en toe uit de bocht vliegt en ook sokkenwol voor je verjaardag enzovoorts
krijgt . . . maar ik twijfel dus heel erg over de kleuren - alles lijkt wel met elkaar te vloeken - maar ik heb besloten om het gewoon te gaan proberen.
Ik kan altijd nog sokken breien - niet dan ???
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 November 2017 om 09:43
Dat klinkt goed kamilla...
Ben benieuwd naar hoe het eruit komt te zien...
Vooral omdat je verschillende tinten gaat gebruiken...

Hier alweer een eindje gevorderd winterjas af maar niet naar mijn zin...
Dus dat wordt een do-over met een grotere naald ( kan nog wel even op zich laten wachten )...
Het aapje moet nog steeds in elkaar maar de draak schiet al aardig op...
Nog 1 beentje dat vastgezet moet worden de ogen moet ik nog haken en nog een paar vingers...
De delen die ik nog moet haken vastzetten en dan is hij klaar...
Volgende project is ook al bekend...
Het wordt weer een kat maar gelukkig dit keer een andere als dat ik nu al 2 keer heb gemaakt...
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 November 2017 om 20:39
Vanmiddag begonnen aan een nieuw breiwerkje. Waarschijnlijk wordt het een soort vestje of "jasje" voor op een rok en/of broek. Ik ga het improviserend breien. Een soort uitkomst heb ik wel in mijn hoofd. Allerlei blauwtinten bij elkaar gescharreld die op pen 3 kunnen. Haast maken doe ik niet, want er ligt ook nog naaiwerk te wachten. Hopelijk kan ik het in de loop van het voorjaar aan.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 November 2017 om 16:07
Kijk eens aan dat zijn nog eens naalden ...
Inmiddels heb ik mijn probleem van de mouwen opgelost...
Had ze andersom moeten vastnaaien niet aan de buitenzijde maar aan de binnenzijde...
Al met al meer uren plezier van mijn werk ...
Ben nu bezig met het haken van de kraag...
Zelf nog niet tevreden maar ach eerst maar af maken en dan zien wat ik eraan ga veranderen of misschien maak ik ooit nog een nieuwe...
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 November 2017 om 13:59
Bep ik ga er vanuit dat het nog wel goed komt met die tussenstukjes als hij gewassen en opgespannen is geweest.
Back to Top
Geerlig View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 Februari 2014
Locatie: Anna Paulowna
Status: Offline
Points: 4155
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geerlig Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 November 2017 om 12:00
Zeer onhandig lijkt me dat. En een zware belasting voor de schouders.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 November 2017 om 11:52
Ha-ha, een truitje op pen 60 met hoogstens 8 steken op je rug- en voorpand. Aan uurloon kost het niet veel.
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 November 2017 om 11:25
      Wat zou hij vragen om een trui te breien ....🤗
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 November 2017 om 15:22
Suzie, bedoel je dat de naden lelijk zijn? Misschien kun je een biesje haken, breien of punniken en dan er op naaien met handgaren?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 November 2017 om 14:23
Prachtig jmb en de kleuren zijn mooi ,volhouden he want het zijn er nog veel👍
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 November 2017 om 13:18
het zijn mooie kleuren jmb, en die blaadjes ertussen zijn ook mooi, maar toch denk ik dat een gerstekorrel ertussen mooier en vooral strakker is al. Die blaadjes trekken het een beetje naar elkaar toe, of je moet ze bijna plat strijken als de deken af is, kan ook nog.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 November 2017 om 12:43
Wauw JMB dat ziet er goed uit...
Heb inmiddels de mouwen aan mijn jas zitten maar het ziet er niet uit...
Nu maar eens iets verzinnen als oplossing...
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 November 2017 om 11:48
Dat wordt heel luxe.
Mooi.
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Geerlig View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 Februari 2014
Locatie: Anna Paulowna
Status: Offline
Points: 4155
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geerlig Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 November 2017 om 11:16
Word echt mooi
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 5657585960 85>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.547 seconden.
Lang Yarns