Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Op de naald...

 Reageer Reageer Pagina  <1 2627282930 85>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 December 2017 om 13:01
Zitten best leuke dingen tussen .

Ach wat vroeger vloekte ,doet dat tegenwoordig niet meer .
Was blauw en groen vroeger geen boeren fatsoen ???
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 December 2017 om 13:14
Weer een nieuwe uitdaging zo te zien...
Hier wil het niet echt vlotten er moeten 2 figuren uiterlijk volgende week vrijdag op de post...
Maar het zit een beetje tegen...
Ik hoest me de longen uit het lijf dus probeer op de goede momenten er maar iets van te maken...
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 December 2017 om 16:15
Allereerst beterschap, Suziefreubels!

En LW, wat "vloekende" kleuren betreft; juist als je kleuren die je nooit bij elkaar zou willen dragen dicht bij elkaar samenvoegt, ontstaat er een nieuwe vlammende tint. Als je het chique uit wilt leggen, heet dat geloof ik "ton sur ton".

Succes met alle kleurtjes.
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 05 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 11348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 December 2017 om 18:32
Wel een leuke uitdaging LW succes met uit proberen.

Suzie smeer eens dagelijks Vicks onder je voeten, tegen het hoesten, heb dat idee hier op gedaan en bij mijn man werkt het.

Ik ben lekker bezig met mutsen en Care bags te maken.
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 December 2017 om 08:31
Vandaag begin ik aan een paar wanten ,kan niet moeilijk zijn ,als sokken beginnen en een duim er in en eindige als sok....simpel😁
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 December 2017 om 09:42
Simpel? Het begint inderdaad als een sok, maar die duim schijnt er "scheef" in te moeten zodat je je duim goed kan gebruiken. Anders krijg je een ovenwant. Dus ik ben benieuwd. Eigenlijk staan wanten ook nog eens op mijn verlanglijstje om te leren maken.

Mijn vestje met blauw-tinten vordert dagelijks een paar centimetertjes. Tussendoor ben ik een bloes aan het naaien.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 December 2017 om 10:27
De duim van wanten moet je even door hebben .

Dat gaat met een zgn. spie ,maar als je sokken kunt breien lukt dat ook wel .
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 December 2017 om 12:41
De duim is gewoon om de paar naalden twee steken bijzetten naast 1 en de zelfde steek tot je er elf hebt dan draadje rond en verder breien ,haha mijne uitleg is goe ...nu Nog doen he😥
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Juul View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 November 2015
Locatie: tricht
Status: Offline
Points: 713
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Juul Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 December 2017 om 13:55
Ik ben met een grote col voor mijn oudste dochter bezig dat mag wel met dit koude weer. Snapte eerst niet veel van het patroon. De col wordt gedraaid met een moebius draai en dan weer met een hv in de 3e losse van het eerst setje losse. Maar wat ik ook probeerde geen draai. Bleek dat ik ook aan de andere kant van de losse rij verder moest haken dus de 1e toer was eigenlijk 2 x rond. Ik vond het niet erg makkelijk beschreven,maar ben er gelukkig uit. Zei tegen mijn dochter o in een weekend is hij af hij is maar 14 toeren, maar dat zijn er nu dus eigenlijk 28. deze moet het worden ook in deze kleur.
http://zeeuwseknutseltante.blogspot.nl/
gr lisette
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 December 2017 om 17:29
Mijn pennen liggen even stil, omdat er Kerstkaarten geschreven moeten worden. En op sommige schrijf ik een minibriefje. Dat is geen routinewerk.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 December 2017 om 14:54
Wat een mooie warme sjaal,bij de to do lijst🎅
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 December 2017 om 15:04
Op de blog van ,blij dat ik brei, staan een paar voorbeelden om pakjes in te pakken ...met ponponnekes
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 December 2017 om 09:50
Die van de vicks ga ik eens proberen die kende ik nog niet...
Een weekendje plat geweest en nu toch weer aan het werk...
Dank jullie wel voor de beterschapswensen!!!
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5757
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 December 2017 om 21:24
Suzie, zeker proberen doe dit al een paar jaar bij de kids en ze hoesten dan de hele nacht niet. Ze vragen er zelfs om als ze aan het hoesten zijn. Veel succes en snel weer opknappen
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 December 2017 om 08:47
Bijna klaar...
Aapje is af en de draak mist alleen nog 2 armpjes die al wel gehaakt zijn...
Kon vannacht niet slapen aangezien alles z.s.m. op de post moet...
En wat doe je dan als je niet kan slapen juist eruit en nog eventjes snel verder...
Foto's maak ik zeker nog voor ik ze verstuur dus die komen zo snel mogelijk...
Gok zomaar dat ze vanavond allebei af zijn...
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 December 2017 om 12:38
Nu de draak en het aapje klaar zijn is het weer tijd voor iets nieuws...
Ben bezig aan een zwart portemonneetje welke voor oma is...
En de volgende 4 opdrachten zijn ook al bekend...
Ga een kat, kikker, minion en brompot haken...
Daarnaast zal ik nog vele uren in de kersttuin gaan doorbrengen de aankomende weken...
En om de tijd daar door te komen tussen de bezoekers door ga ik sneeuwmannen op led ballen maken ( 5 stuks )...
Deze wil ik graag weggeven aan oma, schoonma, en 2 schoonzussen de laatste blijft bij ons zelf...
Hopelijk wil het lukken om een beetje vaart te maken...
Waar zijn jullie nu mee bezig???
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 December 2017 om 12:59
Zoals ik in een eerder bericht al schreef, ben ik met een breiklus bezig in blauwtinten die ik in april af zou willen hebben en een genaaide bloes die al goed opschiet.

Maar... een extra tussendoortje:

Experiment om met "Cloud yarn" pompon-plossen te maken als versiering in de boom. Wie weet lukt het en zien jullie binnenkort een foto van het boompje verschijnen met dikke sneeuwvlokplossen.

..........



MISLUKT

Niet voor herhaling vatbaar
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 December 2017 om 15:56
Het klinkt al heel erg ingewikkeld Kamilla...
Heb er dan ook nog nooit van gehoord...
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 December 2017 om 16:27
Cloud yarn is hier bekend onder de term "fliedertjesgaren". Lekker pluizig. De kamer inclusief ik zelf zagen er na de mislukte poging uit of er een kip geplukt was.    Lang leven de stofzuiger!

Ik heb daarna het fliedertjesgaren in stukjes van 20 CM geknipt en er 10 sneeuwfloddertjes van geknoopt. Klinkt ingewikkeld maar is simpel. Vanmiddag heb ik de boom gezet. Daar zitten ze al in.   
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 December 2017 om 20:54
met de mouwen van de trui voor de tweede dochter. De eerste trui is al af. En dan nog die voor de schoondochter. De oermoedertrui zal voor volgend jaar zijn. Intussentijd heb ik nog een trui gebreid voor het lief van mijn tantezegger. Trui kon je het in feite niet noemen, het was meer een borstwarmerke met extra lange mouwen.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 2627282930 85>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.438 seconden.
Lang Yarns