Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Op de naald...

 Reageer Reageer Pagina  <1 2829303132 85>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 December 2017 om 11:16
Tegenwoordig past alles bij elkaar JMB...
Sta nergens meer van te kijken...
Begonnen aan sneeuwmannetjes voor op een lichtbol...
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 December 2017 om 11:48
Originally posted by suziesfreubels suziesfreubels wrote:

Tegenwoordig past alles bij elkaar JMB...
Sta nergens meer van te kijken...
Begonnen aan sneeuwmannetjes voor op een lichtbol...

Ja, en toch vind ik het niet mooi, maar och men moet dragen wat men wilt en ik ook haha.


Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 December 2017 om 12:44
Mij is ook geleerd welke kleurencombinaties wel en niet konden, dat je geen streepjes met ruitjes mocht combineren e.d.

Ik maak wel verschil tussen kleuren die je BIJ elkaar draagt, of kleuren die IN elkaar verwerkt zijn. Neem bijvoorbeeld die Schotse traditionele ruitenlappen: dan vind je zwart, blauw, groen, rood, geel en wit tegelijk in een ruitmotief. Ik heb bij het breien met restjes geleerd dat juist de vloekende kleuren door elkaar heen een nieuwe vlammende kleurschakering maken.     
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 December 2017 om 21:55
Van die trui voor het lief van mijn tantezegger had ik nog wol over en ik had gevraagd of ik er nog een sjaal moest van maken of dat ik die overschot overneem en er een truike voor de kleinste kleindochter van mocht breien. Een sjaal was goed en als er nog over was mochten beenwarmers ook. Dus de 2de beenwarmer staat er nu op en dan van de overschot zal het een sjaal of een col worden.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Januari 2018 om 09:12
En weer terug poes voor kennis staat inmiddels op de naald...
Al moest het dit keer wel vanuit de tenen komen om te beginnen...
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Januari 2018 om 13:20
Begonnen aan een kerststalletje van Kristel voor de kersttuin van mijn schoonouders...
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Januari 2018 om 11:00
Weer kraaltjes op de draad. Dankzij de sterren die ik laatst heb gemaakt heb ik weer zin in het werken met kraaltjes. Ben nu bezig met twee dezelfde schaaltjes, alleen elk in een andere maat. Ook heb ik vandaag een kooppatroon binnen gekregen van een doosje in hartvorm (ook te maken met kraaltjes) en daar wil ik ook aan beginnen. Ja, en dan nog mijn breiwerk, de kussenhoezen. Dus weer genoeg tegelijk om te maken. Eerder wou ik altijd eerst iets af hebben voor ik met wat anders begon, maar nu heb ik dus meer dingen tegelijk.

Komt doordat ik voor 1 schaaltje te weinig kraaltjes had en moest bijbestellen, toen maar aan een kleiner maat begonnen maar ook daarvoor moet ik wachten omdat er 1 kleur op is. Nu ga ik dan beginnen aan het hartdoosje en ook daar heb ik niet genoeg kraaltjes voor maar die heb ik net alvast besteld.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Januari 2018 om 11:51
Vanochtend achter de naaimachine gekropen om de blauwe denimrok te naaien. Zometeen ga ik met de ritssluiting beginnen.
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Januari 2018 om 14:17
Heb alweer een groot deel moeten uithalen. Ik had niet goed opgelet met het meenemen van de draad bij de wisseling van kleur, had dat aan de goede kant gedaan, Tja dan wordt het straks nog echt meer dan een jaar voor het af is.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Januari 2018 om 15:56
Dat is altijd zo jammer als je weer stukken uit moet gaan halen...
Zonde van de tijd en het werk dat erin is gegaan...
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Januari 2018 om 00:20
JMB, ik weet niet of het het kussen is met de grijze rand die ge weer hebt moeten uithalen. Maar als het alleen die rand is die in het grijs is, dan kunt ge toch met een nieuwe bol de tegenovergestelde rand breien en hoeft ge geen draden mee te nemen. Gewoon aan de achterkant de boomdraad en de grijze draad efkes rond mekaar draaien.
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Januari 2018 om 10:55
Ja Bep, dat doe ik ook, maar dan moet je wel opletten dat je de draden aan de verkeerde kant van het werk omdraait, en dat vergat ik soms. Maar heb nu alweer een stuk goed gebreid. Hoewel weer een paar toeren uitgehaald omdat ik een steek (in de achterste lus insteken) verkeerd had gedaan en het er dan niet mooi uitzag. Och dat waren maar een paar toeren. En, ik doe het allemaal rustig aan dus het zal nog wel een poos duren voor de kussens af zijn. Haha en dan heb ik misschien ondertussen de muur een andere kleur behang gegeven en wil ik weer andere kleuren gebruiken. Ik hou van veranderen in de woonkamer.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Januari 2018 om 08:31
Het klinkt alsof je vaker plezier hebt van hetzelfde garen JMB...
Maar ik ben zelf er ook echt wel van is het niet mooi zit er een foutje in uithalen...
Als ik iets maak waar een fout in zit en iemand komt over 5 jaar met precies dat ding aan weet ik nog waar de fout zat...
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Januari 2018 om 09:16
Och ja, vind het bij dit werkje ook niet erg. Vind het zelf zo mooi dat ik het wel waard vind om te blijven rommelen. Had een kussendeel af, dat was breed genoeg maar te kort (dus toch verkeerd gemeten), heb de bovenrand eraf gehaald en ga nu kijken hoe het wordt als ik er vogels boven inbrei. Maar dat zijn in verhouding grotere vogels dan de bomen. Nu hoop ik maar dat het dan lijkt dat de vogels dichtbij vliegen en de bomen veraf staan, haha.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Januari 2018 om 08:38
De kerststal die ik aan het maken ben voor mijn schoonvader...
Het is nog eventjes wachten op de oogjes maar dan kunnen alle hoofdjes dicht...
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Januari 2018 om 09:24
Die gaat vast heel leuk worden. Wat is de bedoeling van die zo netjes uitgeknipte en alvast van gaatje en letters voorziene kaartjes?
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Januari 2018 om 09:39
Heel mooi project. Voor december zal het ongetwijfeld afgerond kunnen zijn. Die lettertjes... ik heb al geprobeerd om er een kerstwens uit te halen, maar dat lukte me (nog) niet.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Januari 2018 om 09:57
Als je ze van boven naar beneden leest staat er aan 1 kant nativity wat kerststal betekend in het Engels...
En Crochet aan de andere kant wat haken betekend in het Engels...
Het zijn houten vlaggetjes die je aan elkaar kunt knopen en die bij de action vandaan komen...
Ik gebruik ze voor foto's om net wat extra's erbij te hebben...
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Januari 2018 om 10:25
Ja, dat had ik gelezen, voor de rest dus gewoon voor de leuk.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Januari 2018 om 10:30
Ik was dus weer veel te moeilijk aan het puzzelen terwijl jij ze al in de juiste volgorde had liggen.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 2829303132 85>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.484 seconden.
Lang Yarns