Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Op de naald...

 Reageer Reageer Pagina  <1 3031323334 85>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Februari 2018 om 22:53
Misschien afwerken met een satijnen lint er rond te stikken?
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Februari 2018 om 14:18
Zo eventjes garen bij wezen halen om verder te kunnen met de kerststal...
Inmiddels zijn er 8 poppenlijven klaar en 3 hoofddeksels...
Nog een hoop te gaan maar nu is alles in huis om hem te kunnen afmaken...
Poes schiet niet echt op maar voor dezelfde persoon begonnen ook aan een kikker...
Zijn zwemband is al bijna klaar dus al met al wel lekker opgeschoten...
Zal binnenkort weer eens een fotootje proberen te schieten...
Druk druk druk en altijd tijd te kort...
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Februari 2018 om 18:49
Ik tunischhaak een kattendeken voor het huisje/hondenhok van Archie op naald 10, lekker grote stappen snel thuis, van een paar grote bollen Action garen, superdik. Daarbij de deken van de CAL, en natuurlijk poppenkleren. Ik las in Breibabes, dat je aan iets nieuws moet beginnen, als je het aantal projecten, waaraan je werkt, kunt tellen. Er stond ook, dat mensen die beweren geen geduld hebben om te leren breien, dat juist het hardst nodig hebben.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Februari 2018 om 20:54
Ik ben bezig met de Vitamientjes en met kabouters.
1 kabouter is af maar de vitamientjes gaan door elkaar en ligt er hier en daar een halve vrucht en een arm of been.

Ik heb even niet veel zin in haken en wil graag iets breien.
Maar wat moet ik breien?
Niemand wil truien of vesten.
Zelf heb ik vesten zat.
En truien draag ik bijna niet meer omdat het me te warm is.

*zucht*
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Februari 2018 om 22:31
Om de drang tot breiwerk tegemoet te komen kan je misschien eens denken aan pannelappen, theemuts, dunne slipover die niet te warm is, etui voor een of ander voorwerp dat je in je tas meeneemt, .... ? Wie weet krijg je nog betere ideeen.
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Februari 2018 om 07:57
Originally posted by Lao-tse Lao-tse wrote:

Ik ben bezig met de Vitamientjes en met kabouters.
1 kabouter is af maar de vitamientjes gaan door elkaar en ligt er hier en daar een halve vrucht en een arm of been.

Ik heb even niet veel zin in haken en wil graag iets breien.
Maar wat moet ik breien?
Niemand wil truien of vesten.
Zelf heb ik vesten zat.
En truien draag ik bijna niet meer omdat het me te warm is.

*zucht*

en waarom dan geen knuffels breien?

Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Februari 2018 om 09:04
Omdat ik dat niet mooi vind worden.

Je moet heel strak breien en dat kan ik niet.
Wel gelijkmatig, maar niet strak


Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Februari 2018 om 13:17
een zomerse lichte trui? Met dat patroon van die groene sjaal (zitten veel luchtgaatjes in)? En driekwartmouwkes?
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Februari 2018 om 15:18
Originally posted by bep bep wrote:

een zomerse lichte trui? Met dat patroon van die groene sjaal (zitten veel luchtgaatjes in)? En driekwartmouwkes?
Smelt
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Februari 2018 om 13:31
Originally posted by Lao-tse Lao-tse wrote:

Ik ben bezig met de Vitamientjes en met kabouters.
1 kabouter is af maar de vitamientjes gaan door elkaar en ligt er hier en daar een halve vrucht en een arm of been.

Ik heb even niet veel zin in haken en wil graag iets breien.
Maar wat moet ik breien?
Niemand wil truien of vesten.
Zelf heb ik vesten zat.
En truien draag ik bijna niet meer omdat het me te warm is.

*zucht*

De zaak is ook een beetje dat er een verhuizing in de planning zit en dat ik dus niet veel geld uit wil geven.

Komt goed.
Heb iets gevonden om te breien.
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Februari 2018 om 14:07
Goed zo.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Februari 2018 om 15:33
Tegen een verhuizing aanhikken is niet bevorderlijk voor je creativiteit. Succes met je nieuwe breiwerkje.    
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Februari 2018 om 10:03
Heeft niks met op de naald te maken maar wel met hobby...
Ben eens begonnen aan het uitmesten van mijn hobby kamer...
Heb zoveel liggen waarvan ik te weinig gebruik en sommige dingen ook niet meer leuk vind...
Heb mezelf voorgenomen om in de aankomende tijd eens rustig de spullen na te kijken en uit te zoeken...
Alles wat ik niet gebruik of ga gebruiken gaat eerst naar de schoonfamilie zodat die kunnen uitzoeken of er nog dingen voor hun tussen zitten...
Hoop dat ik daardoor een beetje ruimte en plek ga krijgen in de chaos...
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Februari 2018 om 11:14
Niet "op de naald", maar "onder de bezem". Succes met het scheppen van orde.

Mijn blauwe breiwerk dat uiteindelijk een slip-over moet worden, is van de naald gekomen. Draadjes zijn al ingestopt. Nu de afwerking nog.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Februari 2018 om 13:21
Kijk eens aan dat maakt vorderingen...

De bezem is uit de kast maar ga er wel de tijd voor nemen...

Verder nog druk bezig met de poes welke nog niet verder is gevorderd...
De kikker heeft een hoofd en zwemband dus gaat de goede kant op...
De kerststal gaat ook de goede kant op...
Moet er nog steeds een foto van schieten maar dat is nog niet gelukt...
Wie weet morgen...
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2018 om 11:24
Ik was met de dwarse trui bezig, maar die ligt stil - op een bepaald moment moest je 2 om 2 naalden strepen maken en zo dwars als de trui
is - zo voorspelbaar vind ik de strepen. Ik weet even niet wat ik moet en sta dus stil - tot ik een oplossing weet.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Online
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2018 om 14:00
Op het ogenblik niets .

Andere zaken vragen momenteel zoveel tijd en aandacht .
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Februari 2018 om 09:19
Ik heb op de naald: 
nog steeds het bomenkussen en toch weer een vitamini, ik heb mijn schoonzus beloofd voor haar kleinkind ook 2 te maken, de wortel is al af en de banaan ben ik mee begonnen maar heb ik even opzij gelegd. 
Niet op de naald maar achter de naald en op de draad heb ik weer een doosje van kraaltjes. 
Verder lees ik de laatste tijd weer veel waardoor het boven vermelde wat langzamer gaat. 
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Februari 2018 om 10:52
Er ligt mij al jaren een zak restanten mohair-wol (synthetisch) aan te kijken. Daar ben ik nu van plan een dunne zomertrui van te breien. Het zijn verschillende kleuren: kobalt-blauw, grijs-blauw, rose, geel, turquoise, zwart, groen en gespikkeld. Ik wil de draden dubbel nemen. De pendikte zal ergens om en nabij de 4 1/2 liggen. Vanmiddag op de breiclub ga ik er aan beginnen.

WEER EEN OPRUIMPROJECT !!   
Back to Top
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2013
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1547
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Februari 2018 om 15:45
Klinkt goed Kamilla! ben benieuwd :)
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 3031323334 85>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.406 seconden.
Lang Yarns