Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Op de naald...

 Reageer Reageer Pagina  <1 3334353637 85>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Mei 2018 om 19:23
Het was maar een optie :). Maar donkergroen en dan een lekker druk motief, dat is inderdaad niet zo besmettelijk, daar kun je dan wel twee dagen mee vooruit voordat je hem moet wassen, hihi.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Mei 2018 om 19:34
Dubbelzijdig draagbaar,scheelt ook weer een dag
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Mei 2018 om 22:46
Ha-ha... nou doe ik wel wat langer met een schort dan 1 of 2 dagen.  Zoveel wasgoed is dat nou ook weer niet. Bij dubbelzijdig gebruik ben je wel de vetvlekken van dag 1 op je kleding van dag 2 aan het plakken. 
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Mei 2018 om 08:27
Kijk goed bezig kamilla...
En ja ik hoop ook dat het een vakantie wordt met haken zonder ogen...
We zijn weg voor 2,5 week naar Spanje...
Dus we hopen op mooi weer genoeg te doen en natuurlijk relax tijd...
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Juni 2018 om 16:17
Sinds ik lid ben van de brei- en haakclub hier in de buurt, ben ik nooit meer zonder breiklusje.

Met restjes katoen ben ik pannenlappen aan het breien. Er komt ook wat haakwerk aan te pas.

Verder ben ik druk in de tuin met het oogsten, maar dat heeft natuurlijk niks met "op de naald" te maken.
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Juni 2018 om 17:51
Nou Kamilla, moet je niet zeggen, ik heb nét spiesjes gemaakt, die lijken ook wel een beetje op breinaalden, dus ik heb tomaat/basilicum/mozzarella 'op de naald', even als lekker gezond hapje voor tussendoor (hoewel ik nou eigenlijk ook weer niet weet of mozzarella wel zo gezond is). 
En op de breinaalden... een konijn uit het Handboek Breitechnieken, al heb ik wel eens mooiere konijnen gezien, maar aangezien dit de eerste keer is dat ik een knuffeldier brei, wilde ik eens kijken of ik het kan. Voor ervaren breisters een lachertje, maar ik moet goed in de gaten houden met welke toer ik bezig ben, dus ik schrijf het maar netjes op allemaal, haha.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Juni 2018 om 18:56
Lekker recept op je "houten naalden".

Succes met je konijn!
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 05 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 11348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juni 2018 om 11:53
Slofjes aan te maken en knuffeltjes
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juni 2018 om 21:06
Ik had even genoeg van poppenkleren, ik heb 10 babykleerhangers omgehaakt en omgebreid en daar ben ik nu versieringen voor aan het maken. Gebreide miniknuffels, beertjes, katjes, muizen, dat soort dingen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juni 2018 om 08:47
Ik heb zin om aan winter wanten te beginnen met sjaal en muts .....het begint te kriebelen ...lang niets gedaan
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juni 2018 om 09:44
Dat is een goed idee, Pareltje. Dan kun je in de zomerhitte aan winterse taferelen denken. In de winter kun je dan iets zomers breien en aan zonnewarmte denken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juni 2018 om 11:09
Zo inmiddels terug van weggeweest en we hebben nog wel het een en ander gedaan...
Ben begonnen aan de panda beer moet nog een paar onderdelen en dan in elkaar zetten dan is hij klaar...
Heb het paard wat ik zou haken zover klaar dat alleen het halster en de hoefijzers nog moeten worden gehaakt en het in elkaar zetten...
Het aapje is helemaal klaar gehaakt nog vullen en in elkaar zetten...
De draak heeft nog 2 armen nodig zijn buik, stekels en ogen moet ik nog haken...
Al met al een hoop kunnen doen in de uurtjes in de auto...
Deze week logeren we bij oma dus hoop ik in de avond uurtjes nog een beetje verder te kunnen freubelen...
Heb veel in elkaar zet werk dus nog genoeg te doen...
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juni 2018 om 11:22
Dan heb jij zo te lezen een "vruchtbare haakvakantie" gehad. Lekker uitgerust inmiddels? Als je zelf niet achter stuur hoeft, kan je op rustige stukken best met handwerk bezig zijn. Succes met het in elkaar zetten van alle beestjes.

Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Dat is een goed idee, Pareltje. Dan kun je in de zomerhitte aan winterse taferelen denken. In de winter kun je dan iets zomers breien en aan zonnewarmte denken.


Dat doe ik ook altijd. Als je wacht met iets te maken voor de winter totdat de winter invalt, ben je altijd te laat.

Mooi project Pareltje!     
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juni 2018 om 11:31
heel veel naai werk. shirts broek en bloezes.
oant Sjen
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Juni 2018 om 15:02
Kamilla heb inderdaad een vruchtbare haakvakantie gehad...
In de auto voor 2200 km enkele reis en wat uren om door te brengen kwam best goed...
Begonnen met het in elkaar zetten kikker is bijna klaar ben alleen van zijn zwemband de snavel en stippen kwijt geraakt...
Misschien toch beter om alles gelijk in elkaar te zetten ...
Inmiddels ook al bezig met de kat in elkaar te zetten...
De volgende wordt brompot en daarna moet ik toch nog eerst wat kleine dingen haken voor de rest in elkaar kan...
Maar met logeren bij oma en iedere avond wat doen is het uiteindelijk ook zo klaar...
Ben stiekem ook al begonnen aan mijn tas waarvoor ik in Spanje een sluiting heb gekocht...
Het wordt een lichtbruine met kleine roosjes erop...
Zoveel ideeën opgedaan dat stil zitten er voorlopig echt niet bij is...
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Juni 2018 om 15:11
Stippen? Die raak je in de auto makkelijk kwijt. Heb je al tussen de handrem en de versnellingsbak gekeken? Of in de stofzuigerzak als je echtgenoot na de vakantie de auto lekker schoon wilde maken? In ieder geval leuk om zo boordevol ideetjes te zitten.

Hier is het nog steeds pannelappen. De eerste is inmiddels af. Weinig tijd voor handwerk vanwege de oogst.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Juli 2018 om 22:36
Vanmiddag op de breiclub ben ik begonnen aan een sjaaltje om komende winter onder mijn jas te dragen zodat de wind niet koud naar binnen waait. Ik brei het van katoen uit de mand van mijn moeder. Katoen kriebelt niet. Verschillende tinten met dubbele draad gebreid op pen 4.   
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 05 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 11348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Juli 2018 om 09:33
Ben nu bezig met een kinderdekentje te haken. Het is Tunisch haken wat je maar over 7 steken doet en met een gewone haaknaald kan. Je haakt blokjes die diagonaal lopen. Het is heel leuk om te doen.
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Juli 2018 om 10:44
Wat een mooi dekentje en leuke kleurencombinatie! Ik vind Tunisch haken ontzettend leuk om te doen, ben (nog steeds) met een vest bezig van katoen, ook Tunisch, maar op het ogenblik te zwaar voor mijn handen/armen, dus maar wat kleine dingetjes. Ik heb net afgelopen week mijn allereerste knuffel gebreid, dat konijn uit het Handboek Breitechnieken. Nog zeker niet perfect hoor, maar hij lijkt in ieder geval redelijk goed op de afbeelding uit het boek, haha. Maar ik heb wel gemerkt dat ik het leuk vind om, juist nu met de pijn, wat kleinere projecten te hebben, dus ik ga verder met wat heel eenvoudige knuffeldieren, met de bedoeling het mezelf steeds iets moeilijker te maken. 
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Juli 2018 om 11:54
Wauw dat wordt gaaf creaans...
En zo te zien heb je de techniek al goed in de vingers...
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 3334353637 85>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.375 seconden.
Lang Yarns