Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Op de naald...

 Reageer Reageer Pagina  <1 3839404142 85>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2018 om 08:19
Ik noemde hem Sint Sebastiaan, naar een martelaar, die vol pijlen was geschoten voor zijn geloof.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2018 om 08:46
Ach zo ziet het er wel heel zielig uit...
Maar hij heb zijn pensioen verdient...
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2018 om 10:19
Ah... wat een leukerd, hoe dúrf je daar nou spelden in te steken...? Haha, hij ziet er inderdaad wel zielig uit. Ik houd het maar bij mijn gewone, vierkante speldenkussen, al heel oud; volgens mij heeft mijn moeder het net na de oorlog gemaakt, dus ook een speldenkussen dat al veel heeft meegemaakt :)
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2018 om 10:33
Mijn grote zus had ooit op de kleuterschool voor Moederdag een naaldenboekje gemaakt, dat zat nog in mijn moeders naaidoos, toen we het huis leegruimden. Iemand zal het wel geconfiskeerd hebben, ik heb er ooit zelf één gemaakt. Twee ansichtkaarten, lapjes vilt op maat geknipt, alles doorboord op een prikmatje en met een stevige draad verbonden. Naalden op dikte gesorteerd. En zoiets nu voor de stompe naalden. Maar ik heb een boekje vol brei- en haakpatronen voor speldenkussens, dus ik ga creatief zijn om de ander martelaar met grote spelden in zijn lijf ook te vervangen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2018 om 23:08
naalden kunt ge ook opbergen in een klosje gutermann garen. Onderaan losvijzen en dan kunt ge er naalden insteken.
https://www.youtube.com/watch?v=DU36taH-YK0
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Oktober 2018 om 08:14
Originally posted by bep bep wrote:

naalden kunt ge ook opbergen in een klosje gutermann garen. Onderaan losvijzen en dan kunt ge er naalden insteken.
 

wat een handige tip zeg nooit geweten
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Oktober 2018 om 09:21
Dat was ook nieuw voor mij. Het leuke is dat je het naaldenkokertje al kan gebruiken tijdens het gebruik van de klos. Je hoeft dus niet te wachten tot die leeg is.

Leuke tip voor degenen die het knutselen niet kunnen laten: maak een mooi omtrekje rond het klosje als hij leeg is (gehaakt, geborduurd e.d.). Dan kan je 'm bewaren als naaldenkokertje en misschien ook nog eens een paar spelden insteken. Dat ziet er minder zielig uit dan een lief beertje.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Oktober 2018 om 11:55
Vroeger zat de aspirine in glazen en later plastic kokertjes, die ook handig waren voor naalden. Overigens gebruik ik voor kleine dingen ook van die plastic doosjes van de Ferrero Rocher, eerst smikkelen en smullen en dan fournituren opruimen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Oktober 2018 om 12:55
Kijk eens aan Bep die kende ik echt nog niet...
Nooit geweten dat er over een klosje garen zo goed kan zijn nagedacht...
Altijd maar zeulen met losse doosjes, blikjes en bakkies terwijl dit zo vele malen makkelijker is...
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Oktober 2018 om 14:34
Ik kende de tip van het klosje garen ook niet.
Erg handig.
Als je bij elk garen een naald verbergt hoef je nooit te zoeken naar een naald.
Ik heb busjes van strips waar ik de bloedverdunning mee moet meten, de lege busjes zijn groot genoeg voor naalden, maar niet té groot.
Voor de kleine naalden heb ik de busjes van de glucosemeterstrips (mooi scrabblewoord)

Ik heb ook ferrero bakjes voor kleine fourniture dingetjes. (haberdashery in het Engels... dat vind ik zo'n gewéldig woord!)
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Oktober 2018 om 14:39
Ik ben nog steeds bezig met sok #1, al veel uithaalwerk achter de rug. Qua tempo ben ik ook duidelijk uit conditie. Maar ach dat komt vast
wel weer. En nu hopen dat als sok #1 klaar is, dat ik niet alle domme fouten ook weer in sok #2 maak.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Oktober 2018 om 16:48
Ik ben op verzoek van mijn dochter boodschappennetjes aan het haken .

De eerste lag nog niet in de winkel of was al verkocht .

Er moeten er ook nog een paar wat korter ,want als je niet zo lang ben ,hangen ze ,gevuld, op de grond .
Dat komt wel goed uit want ik vond de handvatten wat dun volgens het patroon ,dat lijkt me zo in je handen snijden .

De bodem en bovenstuk zijn in patroon de rest haakt lekker bij de tv .
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2018 om 08:59
Ik gisteren thuis natuurlijk gelijk de klossen garen voor de dag en wat blijkt...
Die handige tip zit helemaal niet in mijn guterman ...
Ach ja man lief had een goeie bui dus ik heb 2 sets haaknaalden ( want die had ik natuurlijk nog niet ) een naaldenkoker en een handig opberg tasje besteld...
Ze moeten wel uit verwegistan komen dus nog ff wachten...
Dat is alleen altijd mijn probleem geduld heb ik niet...
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2018 om 10:32
@suziesfreubels heb je een kringloopwinkel in de buurt - als je daar regelmatig gaat kijken zul je vast wat vinden.
Uit mijn jeugd heb ik trouwens van die bonte tandenborstelkokers (gemarmerd plastic) en daar zitten mijn haaknaalden in. En ik heb verschillende
houten (die een stuk steviger aanvoelen).
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2018 om 10:52
Vandaag weer een bestelling op de sportschool, twee aangeklede poppen, liefst met slaapzak en rugtasjes en als het kan 5-pocketjeans, voor meisjes van 1 en 3. Ze hoeven pas eind november klaar te zijn. Gelukkig heb ik half afgemaakte kleertjes liggen voor Nancy poppen van Famosa, een soort vergrote Barbies.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2018 om 14:26
LW kringloopwinkels zijn bij mij favoriet...
Loop geregeld wel binnen bij verschillende in de buurt...
Die tandenborstelkokers ken ik heb ik zelfs voor mijn eigen tandenborstels...
Heb er een hekel aan als dat ze in mijn toilettas zitten met een borstel en er per ongeluk haar in komt te zitten...
Oma bewaard altijd de kokers van de zuigtabletten en die heb ik voor mijn hele lange naalden in gebruik...
Maar heb nu een mooi tussenmaatje gekocht in Spanje dat eigenlijk nergens echt makkelijk in past en deze koker die ik besteld heb voor welgeteld 1 euro kon ik gewoon niet weerstaan...
Haaknaalden heb ik ooit zelf een etui voor gemaakt maar heb overal wel verschillende maten zitten zodat ik nooit mis grijp...
Heb op de hobbykamer een mooie zware naaikist staan wellicht dat ik erover zou moeten denken om die beneden neer te zetten...
Meer mag er dan niet in de woonkamer van mij rondslingeren...
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2018 om 15:00
Een tussendoorklusje:

Ik ben een oud melkkrukje uit mijn ouderlijk huis aan het opknappen. Lekker in de zon met schuurmachine, schraapstaal en schuurpapier. De bedoeling is om het in een hoekje in de gang te zetten als het af is.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2018 om 15:19
Oh benieuwd naar het resultaat kamilla...
En nostalgie das echt mooi iets ouds wat een nieuw plekje krijgt...
Het weer zit er wel helemaal voor mee dus veel plezier en geniet er lekker van...
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2018 om 17:30
Kringloop, Marktplaats, Snuffelmug, Rattaplan...
Heerlijke winkels.

Spulletjes van schoonmoeder, van een tante. van...weet niet meer wie...

Ik zei (toevallig) gisteren tegen Lao-man :
Als je hier roept alles wat nieuw gekocht is mag blijven en rest gaat de deur uit...dan houden we de bank, de televisie en het witgoed over. De rest is geërfd, gekregen of tweede hands gekocht.



Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Oktober 2018 om 10:12
De voorlopig laatste muts is van de naald. 10 stuks heb ik. Met de overschot nu proberen wanten te breien die passen.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 3839404142 85>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.719 seconden.
Lang Yarns