Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Op de naald...

 Reageer Reageer Pagina  <1 3940414243 85>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2013
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1547
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Oktober 2018 om 21:41
Ik ben bijna klaar met een trui, alleen nog de mouwen breien. 

Daarnaast ben ik ook nog steeds bezig met mijn jurk (deels gebreid, deels genaaid). Ik moet de onderkant nog mooi omzoomen, maar wil wel dat hij recht is.. Misschien neem ik hem morgen mee naar mijn moeder. :) 


Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Oktober 2018 om 08:30
Een extra handje bij en wat hulp is altijd handig dus snap wel dat je hem dan mee neemt naar je moeder...
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Oktober 2018 om 09:41
dan moogt ge op tafel staan lelie en heel stillekes ronddraaien. (Dat waren de enigste keren dat ik vroeger thuis op tafel mocht/moest staan).
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Oktober 2018 om 10:44
Op sokken, want schoenen op tafel betekende armoe.

En dan moest je je los worstelen uit een jurk vol spelden.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Oktober 2018 om 10:59
ja nostalgie. En gegarandeerd dat er toch een speld uw vel raakte. In feite was dat nu bezien wel spannend. Steekt hij of steekt hij niet?
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Oktober 2018 om 11:21
Mijn man gaat nog netjes op tafel staan ,als een broek korter moet .

Wel met schoenenen aan ,want ik moet zien of hij niet op de pijp trapt .

Vandaar die armoe . 😉 had ik dat maar geweten .

Volgende keer maar op een kistje
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Oktober 2018 om 12:32
Een broek afspelden voor heren betekent inderdaad dat je de hak van de schoen er bij moet zien om de juiste lengte te bepalen. Mijn man blijft altijd netjes op de grond staan. Dat betekent dat ik plat op mijn buik over de vloer lig om het boeltje af te spelden.

Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Oktober 2018 om 12:47
Oh oh...
Die schoenen zijn hier ook op tafel geweest daar zal het aan liggen...
Maar Kamilla zou het toch gaan overwegen net als mutti op tafel dan hoef jij iig niet meer over de grond te kruipen...
Op een of andere manier is het met spelden toch ook altijd zo dat ze je vel weten te vinden...
Ik kan spelden laten vallen maar weet dat man ze terug vind...
Die heeft van die magneet voeten dat als er 1 ligt hij er zeker in staat ...
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Oktober 2018 om 13:05
Een magneetje op je stofzuigermond plakken

De gevallen spelden komen, als vliegen op de stroop ,er op af .
Back to Top
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2013
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1547
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Oktober 2018 om 13:12
Haha gelukkig hebben we een hoog plafond


Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Oktober 2018 om 16:02
Ik heb het paar sokken af en geen "af" foto's want ik heb tijdens de visite de 2e teen gebreid en de sokken meteen geschonken.
Nu heb ik mijn haakklus van de vakantie weer opgepakt en probeer nu volgens eigen recept iets te maken . . . we zullen zien hoe het gaat.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Oktober 2018 om 16:25
Suziesfreubels: ik ben bang dat als ik mijn man op de tafel probeer te laten klimmen, dat hij zal zeggen dat de broek ook wel een paar keer omgeslagen kan worden i.p.v. netjes afgespeld en ingekort. Voor mij is klimmen of op de vloer neerdalen geen enkel probleem. Huisvrouw is nou eenmaal een beroep dat je jong houdt.    

Op de naalden heb ik nog steeds de kabeltrui van mijn man in herfstkleuren. Ben al aan de eerste mouw bezig. Als tussendoortje naai ik een katoenen overhemdbloes voor mezelf. Ben bezig met de kraag.
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 November 2018 om 11:20
Ik ben af en toe nog bezig met een trui voor mezelf. Weet alleen niet of ik hem wel ga dragen, het meeste dat ik zelf heb gebreid of gehaakt draag ik bijna nooit. Vind het vaak toch niet mooi genoeg. Maar och heb plezier gehad aan het maken denk ik dan maar. 

Deze foto heb ik de 8e gemaakt, ben nu al een eindje verder maar nog wel met alleen lichtbruin aan het breien: 

Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 November 2018 om 11:33
Oh, ik vind dit stuk al héél mooi worden! Ik zou hem wel dragen hoor!

Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 November 2018 om 13:59
Dit ziet er fantastisch uit...
Zonde om het niet te gaan dragen...
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 November 2018 om 14:26
Originally posted by JMB JMB wrote:

Ik ben af en toe nog bezig met een trui voor mezelf. Weet alleen niet of ik hem wel ga dragen, het meeste dat ik zelf heb gebreid of gehaakt draag ik bijna nooit. Vind het vaak toch niet mooi genoeg. ...


Mijn klomp breekt...

Zo'n mooie trui! Ik heb al visioenen van een JMB die bibberend van de kou voor de kast staat te kijken die vol ligt met dikke truien die niet aan het schoonheidsideaal voldoen. Ik hoop voor jou dat het brei- & draagplezier toch nog bij elkaar komen.     
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3039
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 November 2018 om 19:26
Op dit moment staat er bij mij niets op de naald maar ligt er wel garen klaar om cactussen te haken voor in ons nieuwe huis want, mijn vriend en ook ik, krijgen een échte cactus kapot (en dan krijgt ie niet veel water!)
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 November 2018 om 21:54
Ik ben klaar met de babydeken, de drie tassen, die ik als cadeautas ga weggeven, en de poppenkleren. Er moeten nog wat draadjes weggewerkt en knopen aangezet, maar om mij onbekende redenen doe ik dat liever altijd in het weekend.

En nu mag ik weer lekker poppenkleren ontwerpen en maken voor Kika, niet in opdracht, maar gewoon als hobby. En ik heb kleerhangertjes en houten ringen liggen om iets creatiefs mee te doen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 December 2018 om 21:48
Niet echt "op de pennen", maar wel een naaiklusje. Mijn man wil graag een draagtasje voor zijn tablet. Eentje met lange schouderbanden. Een gezellig lapje rode ribfluweel in de kast gevonden waar het precies uit kan. Leuke grote gele knopen erop. Hij is waarschijnlijk vergeten dat hij het een tijdje terug gevraagd had. Dus het is een verrassing voor onder de boom.  
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 December 2018 om 08:41
Ik vond een half afgehaakte tochtrol voor het slaapkamerraam in twee tinten oranje, fel en cognac Soft van Zeeman. Die is nu bijna klaar. Dat wil zeggen oranje is er nog genoeg, cognac is nergens meer te vinden. Jammer, want het is een mooie kleur. In die tas zaten ook vlaggetjes. Die zullen van pas komen als de Oranje dames in het WK spelen en de heren in het EK.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 3940414243 85>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.422 seconden.
Lang Yarns