Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Op de naald...

 Reageer Reageer Pagina  <1 4243444546 85>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2019 om 20:12
handwerkjuffie, normaal gezien zoudt ge moeten toekomen met de wol. Voor en achterpand : 4, 4 en 5. Is per pand 2, 2 en 2,5. Mijn bevinding is dat met de hoeveelheid wol/garen dat ge nodig hebt voor 1 achterpand, ge er 2 normale mouwen uitkrijgt.


JMB wow magtelt zou dit niet meer egeltjestemmen noemen maar eerder stekelvarkentemmen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Januari 2019 om 07:56
Of: reuzencactus omarmen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Januari 2019 om 20:18
Ik heb nu een aantal steken afgekant en het zit nu op 1 grote rondbreinaald. Alleen heb ik het fout gedaan, moest elke 2e naald afkanten maar heb t elke naald gedaan. Zit niets anders op dan t weer uithalen zucht.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Januari 2019 om 00:34
Ik denk dat gij stiekem het heel plezant vond om met al die naalden te breien. Heel moedig als ge de laatste rijen nog eens wilt doen om af te kicken.

Ik zou al zien of dat het echt nodig is om het elke 2de naald af te kanten en desnoods de 'vergeten' rijen er gewoon achteraan te breien.

Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Januari 2019 om 08:41
Bep jij weet toch van bijna alles een deugd te maken...

Hier staat op de naald pooh die als hij klaar is snel zal uitvliegen naar zijn nieuwe eigenaar...
Daarnaast heb ik gisteren eindelijk het tongetje dat de nieuwe eigenaar van de panda graag wilde gemaakt en vastgezet...
En heb ik eindelijk de moed gevonden om brompot klaar te maken...
Hij is wel leuk geworden maar ik weet niet kan er de vinger niet op leggen wat er mist of ach ja zolang de nieuwe eigenaar er blij mee is ben ik het ook...
Verder is mijn plan om dit jaar weer eens wat rond slingerende projecten af te gaan maken...
Om weer opnieuw te haken voor de kersttuin van 2019...
Want het winkeltje is bevallen en zal er volgend jaar weer zijn ( alleen dan groter en uitgebreider )...
Hiervoor ben ik al begonnen aan een sneeuwpop in eigen ontwerp welke alleen nog een pomponnetje nodig heeft en 2 armen verder is hij al klaar...
Moet ik nog een rendiertje naar het patroon van Mala in elkaar zetten en heb ik nog een groot rendier dat ik dit jaar in de kersttuin heb gehaakt in elkaar te zetten...
We zullen eens zien wat voor verzameling we dit jaar weer bij elkaar zullen gaan krijgen...
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Januari 2019 om 09:07
Ik heb de poppen gesorteerd en ben nu met een vieze rommelmarktpop bezig. Schoon is ze niet meer te krijgen, oude viltstiftvlekken, maar ze dient als pasmodel voor een nog verpakte pop van het Kruidvat. De bruidskleding en -accessoires zijn af, nu begin ik aan de vrijetijdsuitzet: jeans, t-shirt, sandalen, rugzak, slaapzak en lingerie. Dat is mijn doordeweekse klus, in de weekends doe ik naden, knoopjes, drukkers en versiering zoals kralen, veertjes en applicaties. Ik heb nog een aantal Kruidvat en Action prinsessepoppen in verpakking en toevallig vond ik op de laatste Koningsdag daar pasmodellen voor, die overigens wel schoon zijn.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Januari 2019 om 15:46
Nou, het foute deel is weer uitgehaald. En ik heb het nog steeds op maar 1 rondbreinaald, dus waarom ik het eerst op zoveel naalden had? Misschien omdat ik bang was dat er steken van de naald zouden glijden? Nu brei ik al in het rond (ook terug) op 1 naald en dan kan het er niet zo gemakkelijk vanaf glijden. Ik heb ook alweer een paar naalden gebreid, nu wel enkel elke 2e naald geminderd (moest wel weer een paar keer een klein stukje terugbreien want het is wel lastig te onthouden, voor mij tenminste).


Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Januari 2019 om 15:59
De punten in een kurk steken ,dan blijven de steken erop staan .

Vroeger had je van die dopjes aan ieder eind van een elastiekje ,daar kon je dan je naalden insteken als je met 4 pennen in de weer was .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Januari 2019 om 16:32
Zeeman heeft die dopjes zonder elastiek.

Ik heb net een zogenaamd gipsbeen ontworpen voor een pop met oude viltstiftvlekken op de kuit. Het is afneembaar met klittenband. Zo kan ze bij een minirok of hotpants nog eens overknee kniekousen aan. Ik had haar evenbeeld in doos ooit bij Kruidvat gekocht en nu kunnen ze een tweeling vormen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Januari 2019 om 16:43
Hoe krijg je het allemaal verzonnen . Ik zie het al voor me .
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Januari 2019 om 10:39
Een nieuwe opdracht een tijger haken...
Alleen nog zijn staart afmaken en in elkaar zetten...
De rest heb ik dit weekend al gedaan...
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Januari 2019 om 14:10
Met de overschot van een grijze zevervest, een truike breien voor de kleinzoon. Boord van de rug bijna af en in tussentijd maalt het in mijn hoofd van welke steken ga ik gebruiken? Een kabeltje erin? Verschillende steken? Vierkanten erin? Gewoon lijnen erin? Iets erop mazen? Alles is nog mogelijk.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Januari 2019 om 14:51
Oh das nog eens een project die vele uitkomsten kan kennen bep...
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Januari 2019 om 15:21
inderdaad en dikwijls halverwege een pand denk ik van: en nu een ander steekske dat vlugger vooruit gaat.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Januari 2019 om 17:17
Ja, Bep, dan de luiewijvensteek maar. Drie keer omslaan en in de volgende naald twee lussen laten vallen. Of het kind dat op prijs stelt is een tweede. In ieder geval zijn gaatjes ook warm.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Januari 2019 om 17:20
Een T shirt eronder en degaatjes zijn dicht .

Heerlijk om z,n vingertjes in de gaten te steken 😊

Je kunt het ook nog doorrijgen ..
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Januari 2019 om 13:27
De laatste onderdelen van de draak gisteren gemaakt...
Vanavond hopelijk de afwerking...

Hierna ga ik 2 hertjes in elkaar zetten dan zijn die maar vast af voor de kersttuin...
Daarna zie ik wel weer even wat ik dan weer ga maken of afmaken...
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Januari 2019 om 13:40
Wat zijn jullie allemaal ijverig bezig! Ik wil wel, maar ik kom er niet aan toe, moet nog gewoon aan die mouwen van mijn trui beginnen, maar dán komt er weer werk binnen (heb je als je zelfstandige bent), dán moet er weer belastingaangifte worden gedaan, tussendoor koken, boodschappen doen, poetsen, wassen, strijken, rommel opruimen, voor de dieren zorgen... met als gevolg dat ik 's avonds vaak hondsmoe ben en geen puf meer heb. Hoe krijgen jullie dat voor elkaar? Knap hoor! 

Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Januari 2019 om 13:43
Hertjes voor de kersttuin... Dat is nog eens vooruitdenken!

Ik ben bezig aan een trui voor mijn vader. Voor het eerst heb ik een boord gebreid met twee verdraaide rechte en twee gewone averechte steken. Dat schijnt een betere elasticiteit te geven in de boord.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Januari 2019 om 13:52
Originally posted by handwerkjuffie handwerkjuffie wrote:

Hoe krijgen jullie dat voor elkaar? Knap hoor!


Werk verdelen en goed plannen is een schone zaak. Ik vertel hier alleen waar ik goed mee voor de dag kom. Alles wat hier in het honderd loopt, komen jullie niet te weten. Dus al die positieve berichten hebben vaak een keerzijde die onzichtbaar blijft.

Mijn berging is een puinhoop geworden, fluit spelen kom ik niet aan toe, borduurwerk ligt al 15 jaar te wachten, verfwerk binnenshuis loopt achter...
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 4243444546 85>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.531 seconden.
Lang Yarns