Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Op de naald...

 Reageer Reageer Pagina  <1 4344454647 85>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Januari 2019 om 15:10
Oh hier loopt ook veel niet zoals het had moeten lopen hoor...
We hebben pas sinds vorige week alle kerst op de zolder weer staan...
De hobbykamer is weer toe aan een opruim beurd...
Maar ja aangezien daar de deur gewoon dicht kan en het boven is ziet niemand het ...
De keuken was ontploft (vaat nog niet in de vaatwasser) dus dat heb ik gisteren gedaan toen man lief nog onder de douche stond en hem gelijk aangezet betekend weer een klusje af...
Was loopt hier ook achter maar ja dat is draaien het grootste werk daaraan is wegvouwen...
Stofzuigen doet husband...
En verder probeer ik me niet te druk te maken om dingen die niet lopen zoals ik dat had gepland...
Ik probeer ook in de avonden en de weekenden echt mijn momentjes handwerken te pakken gewoon voor de ontspanning niks moet maar alles kan...
En dat ik op tijd ben begonnen voor de kersttuin dat was precies de bedoeling...
Nu kan ik over het hele jaar heen dingen maken in plaats van 3 maanden lang me gek haken om iets neer te kunnen zetten ...
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Januari 2019 om 15:46
handwerkjuffie dat is gewoon prioriteiten stellen :

eerst komt : iedereen van kleren voorzien (breien, haken, naaien, opzoekwerk)
dan komt ontspanning
vervolgens eens kijken wat er moet opgeruimd worden en dat in uw achterhoofd houden.
dan in de kast kijken of er nog voldoende gewassen en gestreken goed ligt
ondertussen de wasmand goed volproppen en laten staan.
Als een wervelwind van boven naar beneden lopen en terug zodat het stof al een beetje samenligt en de grote plukken kunnen opgepakt worden, of dat het allemaal onder de kast of zetel ligt, en van dan af alles heel traag doen zonder te veel luchtverplaatsing te veroorzaken.
dan is het tijd om aan eten te denken en dat klaarmaken en
nog eens tsjekken of er zich niks heeft verplaatst.


de grijze trui voor de kleinzoon is af en toen ik eergisteren in de kringwinkel kwam lagen er 3 bollekes lana nuvola mijn naam te roepen . Ik heb ze dan maar meegenomen en ben begonnen aan een truike voor de kleinste.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Januari 2019 om 10:02
Bep

Ik heb deze lijst goed zichtbaar opgehangen .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Januari 2019 om 11:39
Katten hebben is heel efficiënt, hun haren zijn hakeriger dan die van honden. De stofkonijntjes(Engels: dustbunny's) blijven er makkelijk aan kleven en kunnen moeiteloos geswifferd en geprullemandeerd worden. Bovenaan een klusjeslijst hoort te staan: klusjeslijst maken. Dat is al één item dat je kunt afstrepen. Het tweede kan zijn: glimlach of als je echt baalt: grimlach, weer een streepje. Maak ik geen lijst, dan zie ik overal nagelaten klussen en dat is pas echt balen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Januari 2019 om 10:30
Nog steeds de kattenmand, maar ik ben nu bezig aan de dubbele bodem LOL Als ik hem nu ondersteboven neerzet is het net een arena.
Maar met iedere toer kom ik dichter bij het einde van deze klus.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Januari 2019 om 11:08
Ik heb geen last van honden / kattenharen ,maar van zaagsel .

Dat loopt ook lekker naar binnen en het vlecht zich steeds overal in .
Ach het hout geeft lekker warmte en gezelligheid in de houtkachel .

Ik maak me er niet meer druk om .
Ik moet toegeven dat het wel eens anders is geweest ,maar wijsheid komt met de jaren .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Januari 2019 om 13:25
Vanmiddag is Feyenoord-Ajax. Ik ga er bij zitten en een poppenrugzakje breien, ik wed dat ik het binnen de tijd klaar heb.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Januari 2019 om 15:24
Hier geen voetbalfans .

Het staat 2 _2 en kleinzoon zal het moeilijk hebben als Feynoord wint.

AH heeft weer voetbal plaatjes en hij probeert z,n ouders zo gek te krijgen om alle boodschappen bij AH te doen ,wat ze niet doen .

Maar de deka heeft artiszegels en die wil die ook graag .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Januari 2019 om 16:46
Arme kleinzoon, 6-2. Ajax heeft geen achterspelers. Er worden wel backs opgesteld, maar die denken dat ze middenvelder zijn en aldoor mee naar voren moeten. Komt er dan een snelle aanval, dan rennen ze achter de feiten aan.

Ik spaar Artiszegels en voetbalplaatjes voor dezelfde jongen, zo'n beetje half-om-half.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Januari 2019 om 17:15
Ik doe dat ook ,en als er voor me iemand ze niet wil vraag ik of ik ze mag hebben .

Ja ,kleinzoon zal even teleurgesteld zijn ,maar ik heb meer medelijden met z,n andere oma ,want die opa is zo fanatiek .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Januari 2019 om 08:31
Bij onze Deka markt legt de caissière ongewenste zegels op het plankje voor cash geld. Ik durf er ook om te vragen, als iemand nee zegt. Zelf bied ik ze aan aan de rij achter me.

Het rugzakje is af, met de nodige ingebreide verwensingen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Januari 2019 om 08:49
Konden die verwensingen wel allemaal op het rugzakje ?

Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Januari 2019 om 08:53
Kijk zo komt er zelfs tijdens de voetbal nog iets van de naald...
Hier geen voetbalfans maar neem kaartjes altijd mee voor schoonzus die spaart alles zodat ze kan wisselen op het werk...
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Januari 2019 om 12:41
De verwensingen kunnen vast wel in het rugzakje. Meestal verwerk ik goede wensen in mijn haaksels en breisels, vooral in babydekens. Of ik denk al aan het meisje dat met de poppen gaat spelen, dat is toch ook een goede wens? Maar nu...volgens mij was de scheids omgekocht of bang voor de vele fans. Thuisfluiter.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Januari 2019 om 13:03
Magtelt je bent in ieder geval fanatiek genoeg...
En zolang ze maar in het rugzakje zit en er niet uit floept dan mag dat...

Euhmmm...en de vraag is natuurlijk wat staat er op de naald...
Denk dat ik vanavond maar eens verder ga met het aapje dat ik gisteren van boven heb gehaald...
Ben bezig met een afmaak toertje en tot op heden wil dit aardig lukken...
Van het weekend wel 5 oude projecten afgerond...
Draak nummer 5 welke ik al heb geshowd...
2 rendieren ( verschillende )...
Pooh beer die besteld was en haakoma die al heel lang in de tas zat en nog de laatste dingen nodig had...
De foto's van de laatste 4 ga ik nog showen...
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Januari 2019 om 18:11
Afwerken van alle spullen doe ik in het weekend, en ik moet nu even bedenken wat ik op de naald ga zetten vanavond. Misschien een jeans met wijde pijpen voor over het gipsbeen van de pop.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Januari 2019 om 18:38
Ik heb twee boodschappennetjes gehaakt ,kunnen in de tas i.p.v. de plastc van vroeger .

Nu ga ik weer babysokjes opzetten ,daar is nog steeds vraag naar ,en de opbrengst is voor het goede doel van mijn dochter .
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5757
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Januari 2019 om 20:52
Big nummer twee is zaterdag helemaal in elkaar en opgevuld geworden. Nu ben ik Primulas aan het breien. kijken of het lukt.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Januari 2019 om 22:06
Zo'n heel potje primula's? Dat gaat schoon zijn maar niet gemakkelijk denk ik.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Januari 2019 om 08:29
Zo gisteren de eerste vorderingen aan mijn aapje gemaakt...
Zijn lijf is af en gevuld 1 arm is klaar 1 been wordt aan gewerkt...
Dus nog eventjes te gaan maar het begint al iets te worden...

Primulas breien heb eerst eens opgezocht wat dat zijn aangezien ik weinig tot geen kennis van bloemen heb...
Ben wel heel benieuwd naar het eindresultaat...
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 4344454647 85>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.375 seconden.
Lang Yarns