Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Op de naald...

 Reageer Reageer Pagina  <1 4445464748 85>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Januari 2019 om 08:59
Ik vind het moedig van je om daaraan te beginnen .

Ik heb het mezelf een beetje " tegen gegeten" .
In het verpleegtehuis mochten er geen echte bloemen of planten staan omdat sommige bewoners die aten .
Plastic was ook geen optie .

Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Januari 2019 om 09:19
Primulas of sleutelbloemen zijn heel kleurige voorjaarsbloeiers. Lijkt me moeilijk om ze te haken. Je hebt dan tenminste "echte kunstbloemen" i.p.v. namaak.

Hier staat de trui voor mijn vader op de naald. Dat kost me wel even tijd.
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Januari 2019 om 11:04
Primula, daar was mijn moeder allergisch voor. Was leuk geweest om er dan een voor haar te haken. Maar nu te laat, ze leeft niet meer.

Mijn trui is af, hij past (maar had wel wat kleiner gemogen). Ik krijg hem niet zo mooi op de foto en ik heb mijn weblog eruit gedaan. Jammer dat je hier niet rechtstreeks een foto kunt plaatsen, dat het via een link moet.


Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Januari 2019 om 12:03
Ja dat zijn van die dingen waar je wel eens tegenaanloopt als je zelf iets maakt .

Al moet ik zeggen dat ik het met " koopspullen " ook wel eens heb ,dat ik twijfel tussen twee maten . Dan denk ik was er maar een tussenmaat .

Maar te klein is nog vervelender .

Ik ben ook allergisch voor primula's .Ik hoef ze maar aan te raken of mijn handen beginnen te jeuken .
Ik geloof dat ze een soort aan het telen zijn zonder die bijwerking
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5757
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Januari 2019 om 21:36
Ben ook benieuwd of het gaat lukken met de primula's . Deze wordt gebreid en omhaakt. staat in het zeeman breiboek wat ik een paar weken geleden in de uitverkoop heb gekocht voor 1 euro. Als deze niet lukt er staat op dit moment een levende te pronken op de salontafel, waar ik gelukkig niet allergisch voor ben zoals ik wel ben voor de meeste bloemen. Nog even geduld hebben gaat niet zo snel helaas. Ben nu aan de kleine groene blaadjes bezig.
Vind wel dat iedereen nog prachtige projecten aan het maken is. benieuwd naar alle resultaten
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2019 om 09:59
Originally posted by Mutti Mutti wrote:

Ja dat zijn van die dingen waar je wel eens tegenaanloopt als je zelf iets maakt .

Al moet ik zeggen dat ik het met " koopspullen " ook wel eens heb ,dat ik twijfel tussen twee maten . Dan denk ik was er maar een tussenmaat .

Maar te klein is nog vervelender .

Ik ben ook allergisch voor primula's .Ik hoef ze maar aan te raken of mijn handen beginnen te jeuken .
Ik geloof dat ze een soort aan het telen zijn zonder die bijwerking

Dat had ik vooral met schoenen, zou dan eigenlijk een halve maat groter of kleiner moeten hebben maar die zijn er niet altijd. Tegenwoordig draag ik alleen nog maar stretchwalkers (en soms bij heel mooi weer sandalen) en die zitten me wel goed. 
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2019 om 10:12

Inmiddels alweer ietsjes verder als dit...
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2019 om 11:03
Weer iets ontdekt wat niet klopt n.l " al draagt een aap een gouden ring , het is en blijft een lelijk ding "

Deze is fantastisch !!!!
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2019 om 11:13
Wat een schattig aapje! Lijkt me echt leuk om die te haken!

Nou, jullie berichten op de vorige pagina's ook nog even allemaal gelezen. Wordt dus inderdaad dat ik een lijstje ga maken en mijn prioriteiten anders ga stellen, haha. Hier is mijn lijstje zoiets als:
- voor hond en kat zorgen
- ontbijten, douchen, enz.
- trap nat afnemen
- toilet beneden schoonmaken en dweilen
- hal stofzuigen en dweilen
- hout voor de kachel naar binnen sjouwen
- kamer: opruimen en afstoffen/nat afdoen
- keuken: aanrecht schoonmaken, evt. vaat wegwerken en zo
- controleren of buiten de vogels nog voldoende voer hebben
- voorbereidingen voor het eten gaan treffen
- eten
- hond en kat verzorgen
- keuken weer opruimen
- huiskamer stofzuigen en dweilen
- keuken stofzuigen en dweilen
- op kantoor werken (kan ook 's ochtends al, afhankelijk van hoeveel werk ik heb)
- tussendoor wassen/strijken/boodschappen halen enz.
- avondeten
- aanrecht/keuken opruimen
- even oefenen voor pianoles
- uitgeteld op de bank neerploffen...

Ik zie dus dat dit een héél fout lijstje is! Hahaha!
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2019 om 11:25
Originally posted by handwerkjuffie handwerkjuffie wrote:

Ik zie dus dat dit een héél fout lijstje is! Hahaha!


Ja, klopt... ik mis je handwerkrubrieken.

*rent hard weg vanwege boze mattenkloppers*


Oefenen voor je pianoles is ook creatief en opbouwend!    
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2019 om 12:05
Al dat schoonmaken en dweilen kun je weglaten, als je op je handen gaat lopen. Die zijn toch wel schoon. De dieren kun je een rompertje aantrekken, dan blijven de haren daar in zitten en zijn makkelijk te verwijderen. Bij het vogelvoer een briefje hangen: 3 x met de snavel tikken als het voer op is.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2019 om 12:54
Wauw wat een lijst Juffie...
Heb niet eens zo'n lijst ( zou er misschien wel aan moeten beginnen te denken )...
Maar denk dat als ik dit allemaal voor het handwerken moet laten komen dat er nooit meer iets van de naald af rolt...
Daarnaast kan ik heel goed leven in een rommelig huis...
Al probeer ik wel eens in de zoveel tijd orde te scheppen in de chaos...
Oh ja doet me denken aan de hobbykamer die wel weer een opruim beurt kan gebruiken...
Maar gelukkig heb ik daarbij de policy deur dicht niemand die het ziet ...
Als je soms toch ook eens kijkt naar wat kinderen vandaag de dag wel niet allemaal moeten...
Sporten hier nog een andere sport daar...
Spelen met die en nog een beetje leren daar...
Oh ja ook nog een muziek instrument spelen in het weekend wedstrijd van het een of ander...
Ik snap dat tegenwoordig zelfs kinderen het gevoel van geen tijd meer over hebben kennen...
En dan hebben ze nog niet eens de zorg voor het huishouden eten koken en de was bijhouden...
Ik probeer de prioriteiten in huis te doen en bij te houden...
Verder mag ik van mezelf nog steeds lekker een poosje haken na een dag werken...
Werk ten slotte 40 uur per week...
En dan is ontspanning ook gewoon nodig...
En er is nog steeds geen betere therapie als haken met een lekker bakkie op de bank met de tv op de achtergrond met een film of serie...
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2019 om 20:55
Ik zou het hout binnen halen voordat je dweilt, anders is het zonde van het dweilen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Januari 2019 om 08:10
Laten binnenhalen is nog beter.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Februari 2019 om 19:45
De kattenmand is af, ik heb op ravelry rond gehangen en wat patronen gescoord. Ik heb besloten dat ik de "West" trui die niet afkomt
en me tegen staat uit ga halen. Verder heb ik een goed voornemen om een van mijn allereerste mislukkingen nu toch echt eens uit te
gaan halen - zou het ?
Ik heb een koon met paars gemêleerd van boven gehaald en ik ga gewoon eens wat breien - weer een beetje los komen.
Verder wil ik proberen een bad mat te maken, maar daar moet ik eerst eens heel diep over nadenken.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Februari 2019 om 08:12
Oh zo te lezen ook weer volop ideeën lw...
Soms is het niet afmaken van een project en besluiten het uit te halen of weg te gooien ook echt een verademing...
Heb zelf vorig jaar alle projecten bij elkaar gezocht en degene waarvan ik echt dacht moet dit echt nog af want ik ving het nu al niks heb ik lekker weg gedaan...
Dat ruimt op in de kast maar ook in het hoofd...

Hier inmiddels aapje ook klaar en bezig aan mijn magiër...
Alle delen van zijn lijf zijn gehaakt inclusief zijn jas en hoed...
Dus ben nu maar eerst begonnen met dit in elkaar te zetten...
En wat een opluchting dat omdat ik zijn voeten verzwaard heb dat hij tot op heden met zijn lijf erop al zonder hulp blijft staan ...
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Februari 2019 om 10:10

En dit is tot hoe ver ik nu ben...
Helemaal trots op zijn baard aangezien ik dit nog nooit eerder had gedaan...
De eerste keer ging ook gelijk heel erg mis het garen liet zich niet uitkammen waardoor er niks van overbleef...
Super soft van zeeman heb ik nu gebruikt en werkt hier veel beter voor...
Back to Top
Geerlig View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 Februari 2014
Locatie: Anna Paulowna
Status: Offline
Points: 4155
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geerlig Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Februari 2019 om 10:16
Wat een leukerd. De baard is perfect.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Februari 2019 om 11:43
Originally posted by suziesfreubels suziesfreubels wrote:

De eerste keer ging ook gelijk heel erg mis het garen liet zich niet uitkammen waardoor er niks van overbleef...


Dat is de schrik van elke man. Hij kijkt er nog steeds een beetje beduusd van. Komt helemaal goed in jouw handen. Je bent er al best ver mee. Succes!
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Februari 2019 om 12:54
Dank jullie wel...
Ja de schik van iedere man kan ik me voorstellen hahahaha...
Gelukkig heb ik dit nu zo vastzitten ( beetje haarlak ) dat het niet meer snel uit model gaat...
Hij krijgt nog haar zijn hoed en jas zijn ook al zover klaar maar eerst zijn haren regelen...
Het is wel een rot werkje heel veel garen rijgen en uitpluizen en kammen...
Dus ik weet wat met te doen staat vanavond ...
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 4445464748 85>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.375 seconden.
Lang Yarns