Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Op de naald...

 Reageer Reageer Pagina  <1 4647484950 85>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Online
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2019 om 19:20
Dank jullie wel, ik ga weer verder breien.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5757
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2019 om 21:18
dat wordt wel echt heel mooi. ja echt een werkje voor jouw.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Februari 2019 om 08:31
Wauw lidwina dat ziet er echt prachtig uit ...
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Februari 2019 om 09:07
O Lida, wat mooi!!! Overigens ook een heel leuk, origineel cadeau van je vriendin. Als mijn vriendinnen me een patroon geven, hoop ik dat het wel iets makkelijker is, haha. Dit lijkt echt heel moeilijk, maar wel een fantastische uitdaging en ik weet zeker dat het jou wel gaat lukken om hem helemaal af te maken. En als je de slag te pakken hebt, maak je er natuurlijk ook een voor je vriendin...?
Veel plezier en succes verder met dit prachtige patroon.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Online
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Februari 2019 om 16:04
Dank jullie wel. Mijn sjaal gaat gestaag verder. Maar ook al denk ik dat ik het nu wel weet moet ik nog regelmatig foutjes ongedaan maken.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Maart 2019 om 09:39
Wat mooi die bever. En die sjaal van Lida, wauw die wordt ook heel mooi.

Ik wou steeds graag eens een fairisle vest gaan breien. Ben nu een vest aan het breien, geen fairisle maar een mooie Noorse, tenminste ik vind hem heel mooi. Deze wordt het: Vlinders in winterland
(ik wou de foto kleiner maken maar dat lukt me niet).
Ik gebruik hetzelfde garen als het patroon, alleen licht afwijkende kleuren. Het wordt geen goedkoop vest, maar ik ging er vanuit dat ik er wel heel lang mee bezig zou zijn. Maar het gaat toch sneller dan ik had gedacht.  Het deel met de vinders heb ik al bijna af. 

Je breit het in het rond, later moet je het voorgedeelte dan open knippen. Dat vind ik nog best eng, hopen dat het tegen die tijd goed gaat.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Maart 2019 om 10:50
Wauw die is gaaf JMB...
Open knippen daar zou ik ook huiverig voor zijn...
Maar het gaat je vast lukken...

Hier mijn winterjas die te zwaar is en aan de voorkant te groot is eerst op de foto gezet...
Daarna aan het losmaken gegaan dus de armen liggen er alweer af...
Ga hem opnieuw maken met een grotere haaknaald dan wordt hij minder zwaar en wat er nu fout is ga ik aanpassen...
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Maart 2019 om 14:23
JMB: Wat een schitterend vest! Echt knap als je zoiets kunt maken. Rondbreien lukt me wel. Knippen in het breiwerk van een ander zou ik wel durven, dus kom maar op, haha! Maar zonder gekheid, dat leek me ook ontzettend eng; als je verkeerd knipt, is al je noeste arbeid voor niets geweest... Ik heb even gekeken op internet, en op dit filmpje lijkt het super simpel, maar toch... 

Suzie, ook lekker bezig met een flinke klus dus! Haken en breien vind ik leuk, maar om zulke fouten te herstellen, pfff... 

Veel succes met jullie projecten!
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Maart 2019 om 14:33
Bij mij pakt het linkje niet ,maar ik kan me van een patroon herinneren dat je het door moest stkken en dan knippen

Maar er zijn misschien wel meerdere manieren .

En ja als je het een ander ziet doen lijkt het altijd makkelijk ,kij, maar naar al die z.g.n. handige apparaatjes.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Maart 2019 om 14:39
Dank je wel juffie...
Het enige dat me hierin tegenstaat is het uithalen van maanden werk...
Heb er iedere avond aan zitten haken voor weken aan een stuk...
Ach ja hopelijk is hij straks weer een keer klaar en naar mijn zin...
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Maart 2019 om 14:45
Raar, filmpje werkt volgens de link bij mij ook niet, Mutti, maar als je zoekt op "breiwerk doorknippen", dan is dat bij mij het eerste resultaat dat te vinden is. Die mevrouw heet Desirée Brouwer, dus misschien daar even op zoeken dan. En als ik dan de link kopieer, komt er hetzelfde te staan, dus waarom die link dan niet werkt, is me een raadsel...

Ja Suzie, dat is toch best frustrerend hoor! Knap om er dan weer met goede moed opnieuw aan te gaan werken!
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Maart 2019 om 15:56
Wie heeft DE tip voor mij...
Mijn schoonmoeder en ik hebben gisteren ons al helemaal suf gezocht...
We hebben er allebei een filmpje van gezien hoe het op te lossen maar kunnen het beiden niet terug vinden...

Mijn lekkere jas +/- een jaartje oud heeft een kapotte rits...
Het palletje dat je in het voetje steekt is gescheurd van de stof...
We hebben een handig filmpje gezien met iemand die dit repareert door er iets omheen te smelten...
Alleen nu is de vraag wat wordt er omheen gesmolten of wie kent het filmpje en kan me hiernaar door verwijzen???
Back to Top
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2013
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1547
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Maart 2019 om 22:32
Wow mooie dingen op de naald!!
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Maart 2019 om 11:24

Kan even niet meer terugvinden waar ik het had beloofd maar hierbij de foto van de poppen in de vitrinekast...
Bijna alles is gemaakt in de laatste paar maanden...
Alleen de kikker met het hoedje en de vlinder die erbij staan niet...
De rest is afgemaakt vanaf het begin van dit jaar...
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Maart 2019 om 17:44
Wow, ze staan er mooi bij. De 7 dwergen doen me denken aan de kabouters van een Duits kinderprogramma, "Die Mainzelmänchen"?, vanwege de mutsjes.

Ik heb vandaag alle half afgemaakte poppenkleren op tafel gegooid en ik ben draadeindjes aan het wegwerken, naadjes aan het dichtmaken en knoopjes en applicaties aan het opnaaien. Ik heb al een buurmeisje gestrikt als stiliste voor de fotoshoot. Ik hoop dat die dit weekend kan plaatsvinden. Het zal wel biinenshuis moeten.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Gracie View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2019
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 14
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Gracie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Maart 2019 om 18:22
Mooi vest maar ziet er moeilijk uit. Succes!!
Bedenk dat als je 1 vinger naar een ander wijst er nog altijd 3 richting jezelf staan
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Maart 2019 om 18:49
Machtelt wat een moed.

Ik heb foto' gemaakt voor de goed of afkeuring ,maar ik had de draadjes stiekem weggefrommeld
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Maart 2019 om 20:38
Wow, Suzie, wat een mooie verzameling! Wat betreft de rits: zou het kunnen dat ze dat met een laagje was doen, bijv. door een kaars te laten smelten?

Lekker bezig, Magtelt!

Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Maart 2019 om 21:24
https://www.youtube.com/watch?v=0J39zK_vpzM misschien dat deze werkt. Maar dan hebt ge toch iets speciaals moeten breien aan sweerskanten naast die kniplijn denk ik. Is wel een heel schoon vest.


Die rits is dat die truc met het rietje? Maar ik denk dat dat is als het insteekstukske er af is. Misschien met nagellak dichtplakken en verstevigen.


Ge kunt al bijna stoppen want er is niet veel plaats meer in de vitrinekast.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Online
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Maart 2019 om 21:39
JMB, als het vest geen fair isle is, wat is het dan? Ik vind het prachtig.
Je vitrine ziet er prachtig uit Suzie. Succes met je jas.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 4647484950 85>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.578 seconden.
Lang Yarns