Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Op de naald...

 Reageer Reageer Pagina  <1 4748495051 85>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Maart 2019 om 22:08
Ik dacht ook aan nagellak of in een ijzerhandel naar iets wat vlug hard is vragen .

Als je hem nog dicht krijgt voortaan instappen nadat je hem hebt vastgezet
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Maart 2019 om 08:58
Ik ga eens proberen voorlopig draag ik hem open maar das soms toch wel een beetje te koud...
Snel doorhaken aan me winterjas dan kan die dienst gaan doen...
De eerste 12 toeren zijn alweer gemaakt en vallen vele malen soepeler...
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Maart 2019 om 15:50
Originally posted by lidwina lidwina wrote:

JMB, als het vest geen fair isle is, wat is het dan? Ik vind het prachtig.
Je vitrine ziet er prachtig uit Suzie. Succes met je jas.
Dit is een Noors vest. Ik dacht dat fairisle breien is met meer dan 2 kleuren in een toer? 

Ja Bep, ik heb 6 tussensteken, alles wordt recht gebreid, alleen die 6 steken brei ik averecht. Waarbij de middelste 2 steken de lichtste kleur en aan beide kanten 2 buitenste kleuren in de donkere kleur. Dan zou je beter zien waar je moet knippen, tussen die 2 lichte steken in dus. Brr, krijg nu al de kriebels als ik eraan denk. Wel moet je dan aan beide kanten eerst zigzag steken naaien.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Maart 2019 om 13:30


Zo de eerste 3 avonden werk aan het nieuwe achterpand zitten erop...
Het verschil het is veel losser en voelt vele malen beter aan...
Haakt 100 keer gemakkelijker weg als met de kleinere haaknaald...
En je maakt veel sneller meters wat mij weer goede moed geeft om door te gaan...
Met de fouten in mijn achterhoofd denk ik zomaar dat het dit keer een succes gaat worden...
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Maart 2019 om 14:06
Wat wordt dat mooi, een prachtig patroon. En dat in drie avonden, dat doe ik je niet na hoor! Succes met de rest!

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Maart 2019 om 15:22
Wat een aparte steek .

Komt vast goed
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Maart 2019 om 08:55
Achterpand is inmiddels klaar en ben aan het eerste voorpand begonnen...
Wat een verschil...
Gisteren beiden op de weegschaal gehad en het oude achterpand is 740 gram...
Het nieuwe is maar 525 gram dus al ruim 2 bollen minder nu...
Als ik dat doorreken in alle delen denk ik zomaar dat ik een halve kilo minder jas ga hebben straks ...
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Maart 2019 om 09:33
Wat een bezige bij🐝ik zou het geduld er niet voor hebben👍
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Maart 2019 om 14:31
met een zes aan het haken nu? Valt niet meer als een dwangbuis dan.


Ik heb nog altijd diezelfde trui op de naald staan. De laatste veertien dagen heb ik de eerste week meer op facebook geleefd met de special olympics zomerspelen in Abu Dhabi en vorige week (in feite deze week) heb ik samen met de kleinzoon een bos verbouwd (lees kamp gebouwd), eenden en zwanen eten gegeven, doodgereden salamanders en padden geteld, spelletjes gespeeld, gemölkied en buiten gegeten en wel de belangrijkste match gevolgd op facebook.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2019 om 13:45
gemölkied . . . . zelfs goegel weet niet wat dat is
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2019 om 13:53
Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:

gemölkied . . . . zelfs goegel weet niet wat dat is
 

?
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2019 om 14:13
6 paashazen als eierwarmers gebreid .

Verder gesopt ,verkeerde raam, weer gesopt ,gruis gezogen ,grijze isolatiekorrels gezogen .
Ze liggen buiten ook moet steeds aan de waddeneilanden denken .

Ik denk wel 100 (beetje overdreven )parkertjes uit raam geschroefd .
Manlief mag de gaatjes plamuren .
Zoom die uit lichtdichte overgordijn getrapt was weer ingenaaid .

Gezocht naar ouderwetse gordijnhaken ,van die plastic ,er waren er een paar gebroken ,heb ze gevonden wie wat bewaart heeft wat .

Volgende week zouden de dakpannen eraf gaan ,gaat niet door .

Mijn overbuurvrouw had me al gewaarschuwd ,dat je stressbestendig moest zijn .


Ze is zelf ook aan het verbouwen .

Lekker rustig weekend ,met een boek denk ik .

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2019 om 14:30
Ik heb een fotoshoot gehad, het resultaat staat op facebook. Nu babypoppen aankleden en daarna weer damespoppen. Ik ben ook bezig met een knalrode babydeken, het wagendekje dat er bij hoort, is al af. Ik hoop dat er nog mensen zijn met ouderwetse kinderwagens en niet met maxi cosy's. Anders is het een kattendekentje.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2019 om 14:59
Ik zit niet op FB ,maar het klinkt gezellig .

Ik heb ook geen idee of er nog ouderwetse kinderwagens zijn ,laatst zag ik nog iemand lopen met zo' n Engelse ,maar die gaan natuurlijk moeilijk in de auto .
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Maart 2019 om 11:02
FB is ook heel gezellig Mutti maar werkt ook net als hier heel erg verslavend...
Bep inderdaad geen dwangbuis meer...
Want wat was hij zwaar...
Als ik dan op FB las dat mensen er eentje haakte in nog geen week tijd dacht ik bij de vorige keer echt van hoe dan...
Nu kan ik me het met naald 6 wat 100 keer sneller gaat en meer vrije tijd als ik zelf heb wel indenken...
Hier inmiddels begonnen aan de eerste mouw...
Denk dat ik nog een weekje nodig heb en dat dan alle onderdelen klaar zijn...
Ben nog aan het twijfelen of ik hem wel of niet ga voeren...
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Maart 2019 om 14:06
ik was een k vergeten. Voltooid deelwoord (want we hebben het gespeeld) van het spel

Mölkky. Keiplezant.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Maart 2019 om 14:08
Als ge de vest gaat voeren gaat hij wel schoonder in model blijven, maar niet meer meerekken of ge moet er een stevige tricot iets inzetten.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Maart 2019 om 14:12
Kijk dat is nog eens een tip bep...
Zit te denken om te voeren met fleece als ik het ga voeren...
Eerst maar eens voelen hoe warm hij is als hij klaar is...
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Maart 2019 om 15:10
Dank je Bep voor de uitleg en de spelregels.

Het spel heb ik ook maar ik wist de juiste spelregels niet meer ,dus maakten we er maar wat van .
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Maart 2019 om 19:06
Suzie als je met fleece voert in het heel stroef als je hem aantrekt. Ik heb een proeflapje gehaakt met enkele draad en naald 3,5. Dat is behoorlijk dik. Zeker als ik het vergelijk met een wollen wimterstof. Als je er gewone voering in zet blijft hij mooi im model en is net zo goed winddicht en je kunt hem gemakkelijk aantrekken.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 4748495051 85>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.391 seconden.
Lang Yarns