Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Op de naald...

 Reageer Reageer Pagina  <1 4849505152 85>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Maart 2019 om 08:12
Dank je wel lidwina...
Nu ik zo denk gok ik dat ik nog gewone voering heb liggen...
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Maart 2019 om 08:51
Uit ervaring weet ik dat Lidwina gelijk heeft .

Ik heb zo'n jack wat aan twee zijde draagbaar is .
Ik draag altijd de fleece kant buiten omdat vooral de mouwen opstropen .

Als je niet genoeg voering hebt voor de hele jas zou je het kunnen combineren ,mouwen gladde voering en de rest wat warmere fleece .

Ik wens je in iedergeval veel draagplezier
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Maart 2019 om 10:53
Dat klopt inderdaad van die voeringstof in mouwen. Ik heb ooit jasmouwen gevoerd met een erg gladde katoen en zelfs dat bleek in de praktijk nog te stroef. Het feit is dat voeringstof zo koud aanvoelt als je een jas aantrekt.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Maart 2019 om 12:52
Hmmm...ik ga erover nadenken...
De voors en tegens in overweging nemen...
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2019 om 13:45
Ik ben eruit heb erover nagedacht nu ik bezig ben met de laatste mouw en ik daarna kan beginnen met het aan elkaar zetten...
De kraag wordt als laatste gehaakt als hij al voor een groot deel in elkaar zit...
Ik ga de jas niet voeren aangezien ik denk dat hij warm genoeg is van zichzelf...
Daarnaast heb ik besloten dat ik er wel 2 zakken in ga naaien ( in de zoom aan de zijkant ) die ik denk ik dicht ga maken met haakjes die ik heb liggen...
Verder droom ik alweer over de volgende projecten die ik wil gaan aanpakken...
Heb nog 3 grote draken liggen met een groot ei en die wil ik stukje voor stukje toch maar eens gaan afmaken...
Begin het afmaken van spullen nu wel een beetje zat te worden omdat er zoveel leuke nieuwe dingen voorbij komen...
Maar ben ff streng voor mezelf want voor je het weet is de berg met niet af helemaal niet meer te overzien...
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2019 om 22:43
Dat voelt altijd als een opluchting als je ergens lang over gepiekerd hebt en dan een oplossing hebt gevonden. Succes met alle volgende projecten! Big smile

Zoals ik al eerder vermeld had, ben ik nog steeds ijverig bezig aan mijn pakje voor Pasen. Rok is inmiddels al af, jasje is op driekwart en de bloes komt volgende week aan de beurt.  
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Maart 2019 om 08:33
Dan ben jij op z'n   Paasbest .

Sterkte met de laatste loodjes
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Maart 2019 om 08:46
Ja inderdaad kamilla hij zit nu al half in elkaar en valt nu al beter als de vorige...
Jij ook nog eventjes doorzetten dan is het bij jou ook mooi op tijd klaar...
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 April 2019 om 14:26

De eindstreep is in zicht...
Er moeten nog knopen aan en de zakken moeten nog gemaakt worden...
Had klaar kunnen zijn als ik de voorgeknipte zakken niet bij me schoonmoeder had laten liggen ...
Gelukkig kom ik daar aankomend weekend weer dus nog een weekje wachten...
En daarna wachten op de winter die denk ik nog wel eventjes op zich laat wachten...
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 April 2019 om 11:27
Eindstrepen inzicht, zijn altijd leuk om je op te verheugen. Even een vraag: is dit hetzelfde vest dan de foto op de vorige pagina? De ene is grijs en de andere bruin.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 April 2019 om 11:57
Kamilla zal aan het licht liggen...
Hij is grijs met creme mouwen...
De vorige foto heb ik gemaakt toen het donker was...
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 April 2019 om 13:10
Zoiets vermoedde ik al, maar het kleurverschil was wel erg duidelijk terwijl het motief hetzelfde was. Fijn dat het lekker opschiet en naar wens wordt!
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 April 2019 om 13:51
Ja begint gewoon jammer te worden dat de zomer in aantocht is in plaats van de winter ...
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 April 2019 om 14:40
Dat ziet er goed uit Suzie.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 April 2019 om 15:27
Dat wordt een plaatje ,en April doet wat hij wil ,dus er komen vast nog wel frisse dagen
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5757
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 April 2019 om 21:15
is prachtig.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 April 2019 om 22:07
Originally posted by suziesfreubels suziesfreubels wrote:

Ja begint gewoon jammer te worden dat de zomer in aantocht is in plaats van de winter ...

Zelfs met dauwtrappen in juni is zo'n dik vest nog fijn om aan te hebben. Mooie schutkleuren om hertjes ongemerkt te kunnen bespieden.     
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 April 2019 om 08:16
Wie weet of dat zou lukken Kamilla...
Zelf ben ik helemaal blij met mijn kleuren...
Man lief had liever de mouwen ook in het grijs gezien want hij vind het nu overkomen alsof ik garen te kort kwam en de goede kleur er niet meer was...
Nu heb ik meer als genoeg garen over van beide kleuren want hij is heerlijk soepel en heb echt een stuk minder garen gebruikt...
Er is van de grijze kleur 1 heel voorpand overgebleven dat niet uitgetrokken hoefde te worden om deze jas af te maken...
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 April 2019 om 08:32
Ik vind het leuk, mouwen in een andere kleur. En je kunt voor de volgende winter een sjaal en/of muts in die kleuren maken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 April 2019 om 09:48
De andere mouwkleuren vind ik ook leuk. In de middeleeuwen zag je dat juist weer vaak. Natuurlijk kan je het zien als noodoplossing voor te kort aan wol, maar ook dat noem ik beslist geen schande. Ik verwerk nog wel eens een sierrandje van de afwijkende kleur in de panden zodat je kan zien dat het "familie" is van elkaar. Maar jouw kleuren in licht en donker hebben van nature al een relatie met elkaar. Dus... wees er masr trots op.   
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 4849505152 85>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.500 seconden.
Lang Yarns