Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Op de naald...

 Reageer Reageer Pagina  <1 5051525354 85>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 April 2019 om 14:07
Nu nog bezig aan de schildpad ( alleen nog in elkaar zetten )...
Het konijn mist nog 2 voorpootjes en 1 achterpootje daarna nog in elkaar zetten...
Het ontwerp project ligt eventjes stil ben aan het verzinnen hoe ik de rest wil maken...
En heb een andere naald tevoorschijn gehaald wel te verstaan een te borduren kussen wat ook al voor 75% klaar was...
Inmiddels 2 avondjes aan gewerkt en je ziet het steeds verder af geraken...
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mei 2019 om 14:52
Ik had twee ballerinapopjes met beweegbare ledematen. Daar ben ik voor bezig: beenwarmers, mouwvestje, balletschoenen, spitzen, hoofdband en een rugzak om dat alles in te doen. Eentje voor onze sportinstructrice, die ook danslessen geeft, eentje voor een vriendin, die op het eerste gezicht verliefd werd op dit popje. Ze heeft drie (stief)kleindochtertjes. En ik heb uit het boek Breiprojecten van 30 minuten (geloof dat maar niet) een poesje en een beertje gebreid voor aan sleutelhangers. Voor verhuizenden.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mei 2019 om 15:39
... een breiproject van 30 minuten! Hoe verzinnen ze het.

Vanaf morgen ga ik weer verder aan de trui van mijn vader. Als naaiklusje tussendoor ben ik lekker simpel aan een nachtjapon bezig.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Mei 2019 om 08:02
Ik heb niets op de pennen, ik ben te snel afgeleid (gaat hopelijk wel weer eens over). In plaats daarvan heb ik een stapel naaiboeken
naar beneden gehaald en daar lees ik nu in.
En ik ben ernstig aan het nadenken wat ik toch zal meenemen op vakantie als knutselproject . . .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Mei 2019 om 08:25
Je kunt de boeken met haak- en breiprojecten voor 30 minuten lenen. Ik denk dat ze bedoelen, dat de tijd dat je de naalden in de hand hebt, 30 minuten bedraagt. Het bijeenrapen van garen, vulling, naalden, en het afwerken neemt veel meer tijd in beslag. Ik heb er geen stopwatch bij gehouden.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Mei 2019 om 08:48
Denk dat de tijd die ervoor staat per persoon ook verschillend is...
De een is nou eenmaal sneller als de ander...
Hier niet heel veel meer gedaan alleen het borduurwerk is af...
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Mei 2019 om 09:51
Ik ben een zomer truitje begonnen , lang niets gemaakt ,nu terug zin ,hoop dat het lukt
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Mei 2019 om 12:25
nog altijd die petrolkleurige trui (mouwen al halfweg). Ondertussen van die afgemaakte gordijnen en overgordijnen (18 stuks) van ikea plooien ingestikt en vanonder een stuk af. (Ik ben toen tot de constatatie gekomen dat die voorverpakt niet allemaal even lang zijn). En slaapkamerke voor de kleindochter helemaal vernieuwd van op de beton tot aan het plafond. Daar overgordijnen voor gemaakt en een prikbord. Mijn man heeft de laminaat, plinten en behangen en een nieuwe halfhoogslaper met kastje en bureau onder in elkaar steken voor zijn rekening genomen. Ook nog een broekrokje gemaakt en dan dat ding met die rimpelelastiek die ik zonder heb gedaan en uiteindelijk iets helemaal anders heb van gemaakt : Een enkel rimpelrokje met een bloeseke Overschot : 2 mouwen, belegdelen, en een klein bovenrimpelrokje.
Ik ben tot de ontdekking gekomen na al die jaren dat er een hele dikke rode draad door al mijn projecten loopt : nooit een patroon of een recept volgen.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Mei 2019 om 15:19
Zo vlijtig bezig geweest Bep!!!
En pareltje fijn he om weer terug zin te hebben...
Hier gaat allemaal niet heel erg voor de wind maar ach dat komt wel weer...
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Mei 2019 om 16:26
Bep ,

Van dat ongelijke heb ik ook last gehad ,bij mij waren het stoffen lamellen ,kwam er nog net optijd achter .

Had gemeten bij een moest 20 cm af dan bij de rest toch ook ,mooi niet

Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Mei 2019 om 20:44
Ik heb op ravelry rondgedoold en 2 gratis patronen opgeslagen voor een boodschappen net / tas voor als ik straks voor de tent zit.
Daarna ben ik ben naar zolder geweest en heb allemaal rare bollen katoen en strengen bij elkaar gezocht, geen nette hele bollen
maar gewassen strengen (door mijzelf) en restanten sommige bollen zien er uitgehaald uit. Ik weet niet hoeveel ik nodig heb, dus . . .
Ik heb ook alle andere dozen met wol doorgeworsteld en geprobeerd 1 bepaalde dikte garen op te zoeken zodat ik het haken van
een boodschappen net kan afwisselen met het haken van een corner to corner deken - dat leek mij een goed idee als het met de
temperatuur niet zo vlotten wil, dan kan ik onder de deken zitten en dan boodschappen netjes haken . . .
Er staan nu 3 plastic tassen achter mij Embarrassed nu nog haaknaalden zoeken.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Mei 2019 om 20:52
Is leuk werk boodschappennetjes haken ,maak ze alleen niet te groot want dan slepen ze over de grond als ze vol zijn .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Mei 2019 om 07:54
Dat probleem heb ik ook met tassen met lange hengsels. Die gaan meteen langs de naaimachine. Ik bedoel die katoenen tassen, maar ook de grote tassen met linnen hengsels. Kleine handen, korte armen. Heeft een ander dan problemen met de korte hengsels, pech gehad.

Ik ben bezig met poppenmeubels, gebreid of gehaakt en met vulling. Ik had nog wat lapjes schuimrubber en fiberfill. Het is weer eens iets anders om te doen. De poppen zijn een centimeter of 12.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Mei 2019 om 09:44
Originally posted by Mutti Mutti wrote:

Is leuk werk boodschappennetjes haken ,maak ze alleen niet te groot want dan slepen ze over de grond als ze vol zijn .
Ik heb ook bij de projecten gekeken bij die patronen - overal staat, niet te groot maken en hengsels breder . . . LOL een universeel probleem dus.
Zo van haakwerk rekt niet, dus er kan nog wel 1 toer bij.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Mei 2019 om 10:54
Inderdaad de hengelses heb ik ook breder gemaakt ,anders snijden ze als touwtjes in je handen .

Ik heb ook de bovenrand breder gemaakt ,maar die heb ik door laten lopen in de hengelsels .

Veel plezier
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Mei 2019 om 12:44
Zo lw zo te zien kan jou vakantie niet stuk...
Ik neem ook altijd liever teveel mee in plaats van dat ik tekort ga komen...
De ogen zijn inmiddels aardig uitgezocht en van de 2 koffers zit nr 1 toch al bijna tot de nok toe vol...
Ik wist werkelijk niet dat ik er zoveel had liggen...
En er zijn er zelfs nog onderweg...
Vanavond maar eens kijken of ik weer iets verder kan afmaken nu alles netjes is gesorteerd...
Back to Top
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2013
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1547
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Mei 2019 om 10:59
Ik ben nu eindelijk weer verder met de scheepjes cal uit 2014 LOL zit op 32 vierkantjes nu, dus nog 'maar' 28 te gaan. Vind niet alle patronen even mooi, dus zitten paar vierkantjes tussen die ik op pinterest heb gevonden. 
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Mei 2019 om 13:54
Lelie goed bezig...
Geeft wel voldoening om oude projecten af te maken moet ik zeggen...
En ook bij mij is niet alles af geraakt maar heb sommige dingen ook uitgetrokken omdat ik het niet leuk meer vond om verder te maken...
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Mei 2019 om 07:52
Ik heb wolletjes & katoentjes bij elkaar gezocht voor op vakantie en goh dan kan ik wel vast al beginnen aan de c-t-c deken, de weersverwachtingen
zijn nog steeds niet florissant dus dan kan ik maar beter alvast een stuk deken klaar hebben om onder te zitten LOL
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Mei 2019 om 08:41
Hou jij wel het fenomeen "vakantie" in de gaten? Als je ook al vooraf moet gaan zwoegen om de vakantie te overleven, raak je helemaal over je toeren. In ieder geval veel plezier met je vakantieklus!
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 5051525354 85>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.500 seconden.
Lang Yarns