Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Op de naald...

 Reageer Reageer Pagina  <1 5152535455 85>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Mei 2019 om 11:53
ik zou aan die weersverwachting niet te hard tillen. Vandenacht bv. zou er hier 30 iets (30 liter per vierkante meter? 30 mm per vierkante meter?) vallen en voor wateroverlast zorgen. Gene druppel is er gevallen.

Voor het vakantiegevoel toch uw badpak niet vergeten. Gezellig voor de tent in badpak onder een groot stuk deken eraan verder haken.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Mei 2019 om 15:34
Nou dan is het wat noordelijker gevallen .

Er zitten nog geen afvoerpijpen aan de dakgoten ,die het water naar de afvoergoot moeten laten lopen .

Het leek wel oorlog .
Ik ben in geen jaren zovlug mijn bed uitgesprongen ,alle vorige lekkages nog op mijn netvlies .

Het viel allemaal mee ,leek meer op een waterval ,maar het bleef allemaal buiten .

Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Mei 2019 om 07:55
Het is de pest van het internet, ik kan nu typen 14 daagse weerbericht plaats-x en dan zie ik onweer en donder. Maar de huisband zegt als
als het buien zijn kan het er ook best naast zitten. Hij vroeg al of ik mijn bar-o-meter mee ging nemen op vakantie. Hangt hier naast mij en
wijst momenteel naar de "W" van "Mooi Weer"
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Mei 2019 om 08:55
Ach ja gelukkig is het zo dat alles wat je meeneemt op vakantie niet perse af hoeft tijdens de vakantie...
Verder komt het weer toch zoals het komt dus maak er het beste van...
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Mei 2019 om 10:17
Lw.

Laat die weermannen maar kletsen ,het zijn profeten die broodeten zou mijn opa gezegd hebben en dan keek hij naar de lucht ,en dan moest er gemaaid worden of juist niet ,niks geen internet Volgens mij kan je beter naar de dieren kijken .

Mijn dochter met haar man waren gisteren hier ,die waren in de meivakantie naar Spanje geweest ,die lieten foto's zien waar de straten blank stonden ,auto's niet meer verder konden en er voor een kapitaal aan schade was ,er was prachtig weer voorspeld . Zij zat inmiddels alweer in de zon ,wel hadden ze door het rioolwater moeten lopen ,en de stank was niet te harden .

Ga maar fijn met vakantie .
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Mei 2019 om 08:16
Op de naald op dit moment 2 bestellinkjes 1 schildpad die nog in elkaar moet en een konijn dat nog 3 pootjes mist en daarna ook in elkaar kan...
Vervolgens begonnen aan mini draakje Julia van Mykrissydolls...
Mijn tas moet nog voorzien worden van bloemetjes ( ben het nog niet met mezelf eens ) en een voering...
De winterjas benodigd alleen nog zijn zakken...
En verder hebben we al weer ideeën voor heel veel nieuwe dingen...
Mijn eigen creatie is ook al een eindje onderweg maar ben nu aan het bedenken hoe verder...
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Mei 2019 om 14:22
We gingen met de tent, dus we zijn ipv de Elzas naar Noord Duitsland gereden, daar waren ook Duitsers (die in de Elzas wonen) en
die na 2 weken ook richting Noord Duitsland waren gekomen. Die hadden ook zin in een zonnetje.
We hebben wel regen gehad, maar ook zon en het was er prima haakweer.
Dus een groot stuk corner to corner gehaakt met achtergebleven bollen wol en een begin gemaakt aan een boodschappennetje
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Mei 2019 om 15:54
Beter kan je het toch niet hebben .
Van alles wat .

Noord Duitsland is eigenlijk een vergeten gebied ,maar wel mooi .

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Mei 2019 om 16:37
Ik heb nu een poppencoltrui met kabels op de naald staan en ik heb al een jeans met wijde pijpen gebreid. Uit een oud 3 suissesboekje. Ik heb alles bijna, echt bijna helemaal volgens patroon gebreid. Alleen de meerderingen van de mouwen heb ik direct na de manchetten gedaan, anders vergeet ik ze. En als het allemaal klaar is, wil ik een oranje mascotte breien of haken. Een goudvis heb ik al, dus een leeuw of beertje.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Mei 2019 om 17:46
Ik heb ook eens een jeans met wijde pijpen gebreid van een patroon dat ik van jou gekregen gehad .

Zomaar zitten breien zonder model ,en dat werd toch groot .
Ik hoop dat die van jou beter gelukt is
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Mei 2019 om 08:40
Ja, het was bedoeld voor een Sascha pop uit de jaren 60/70. Die niet meer te koop zijn, behalve als je een pot met goud hebt gevonden. Maar op de Nancy van Famosa past hij ook. 42 cm en niet te dik. Het kan zijn dat je een ander wijde pijpen patroon van me hebt gehad, ik moet ergens een ander breiboek uit diezelfde tijd hebben met een soort Farah Fawcett pop als model, met van die opgeklopte blonde haren. Nancy is ook alleen maar op romelmarkten en Marktplaats te koop. En hier en daar online, in speelgoedwinkels ligt ze niet.

35 jaar geleden breide ik uit de 3 suissesboekjes wel het patroon precies na, maar in eentje stond een patroon voor simpele schoentjes en daar ben ik mee gaan fantaseren en zo is het grote eigenwijze gebrei begonnen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Mei 2019 om 09:51
Ik heb er van geleerd , eerst een model en dan pas breien ,
Ik heb het met een barbie broek ook gehad .

Mijn kleinzoon hij is nu al 9 heeft een blauwe maandag met barbies gespeeld ,maar vond ze te bloot .
ook een broek gebreid ,vrij groot geen enkel probleem ,doe je toch gewoon een touw omheen Oma en de pijpen rollen we op .


Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Mei 2019 om 11:53
Poppen hebben allemaal een eigen maatsysteem. En bij Marie's Poppenmode, voorheen Andrea Kreativ, houden ze bij babypoppen rekening met poppenpampers. Dan krijg je een enorme pofbroek waar de babypop in zwemt.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Mei 2019 om 19:12
Met mar een kleinzoon brei ik geen poppenkleertjes meer ,maar ik kan het me voorstellen dat je er bijna verslaafd aan zou raken `,vooral als je ze ook nog eens zelf ontwerpt .

We hebben nieuwe buren met 2 meisjes het gesprek kwam op poppen ,ze speelde niet met poppen ,alleen met knuffels.
Ik was een echt poppenkind . Ik maakte niet alleen de kleertjes ,maar ook lakentjes en sloopjes voor het bedje
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Mei 2019 om 08:50
Mijn oudste zus was eigenlijk meer een bouwer dan een poppenmoeder, maar ze speelde wel vaak mee. Op de grond, kat in de doos van de poppenkleren, ik had zelfs een Sissijurk voor één van de poppen. Een buurmeisje van 14 werkte al op een atelier, wij vonden haar een mevrouw. Maar zij speelde ook graag mee. Van overgeschoten lapjes, lintjes en siersels van haar werk mocht ze op mijn moeders naaimachine kleertjes maken. In die tijd wenste ik, dat ik altijd 10 zou blijven. Die wens is niet echt helemaal uitgekomen, al speel ik nog met poppen. Een andere wens was een tijger als huisdier. Die wens is min of meer uitgekomen, een kat is in zijn hart een tijger.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3039
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Mei 2019 om 13:19
Na de gehaakte cactussen en vetplantjes ben ik nu primula's aan het breien (wat een gefrutsel allemaal, maar wel leuk om te maken!).
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Mei 2019 om 14:39
Ik bewonder je geduld , ik heb een paar babysokjes op de pan waarvan de zijsteken opgenomen moeten worden en daar zie ik al tegenop .

Denk dat ik dat stukje maar even laat liggen en alvast aan het volgende paar begin ,hoef ik niet bij na te denken .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Mei 2019 om 17:49
Mutti, ik trek met een haaknaald door alle lussen, die ik tegenkom, een lus op de breinaald en laat de overtollige steken in de volgende naald verdwijnen. Zo zie je geen gaatjes.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juni 2019 om 21:04
Ik heb je raad opgevolgd ,was even prutsen de juiste manier te vinden ,maar er zijn weer 2 sokjes klaar .

Bedankt voor de tip .
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Juni 2019 om 08:30
Hier schildpad afgehaakt en in elkaar gezet...
Draakje zo goed als klaar maar ben me groene klosje garen dat ik nodig heb kwijt ...
En het konijn op bestelling alle losse onderdelen zitten al aan elkaar alleen nog 4 pootjes haken en dan is deze ook weer klaar...
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 5152535455 85>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.547 seconden.
Lang Yarns