Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Op de naald...

 Reageer Reageer Pagina  <1 5253545556 85>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juni 2019 om 10:24
Ik heb nu even niets op de naald staan. Heb vier truien gebreid, maar één in elkaar gezet en de andere drie moeten nog steeds. Nu is het vandaag echt weer om daar weer eens mee aan de slag te gaan. Verder kwam ik er bij het opruimen nog achter dat ik (dom!!) nog steeds met mijn vest aan het haken ben (tunisch), en dat was ergens achter 'verdwenen', dus dat ga ik dan maar weer eens lekker oppakken. Het is van katoen, dus ook niet echt zo warm om in de lente/zomer mee aan de slag te zijn. Volgens mij houd ik nog heel veel katoen over (had indertijd heel veel gekocht omdat ik geen idee had hoeveel bollen ik nodig zou hebben voor zo'n vest), en daar wil ik dan (afhankelijk van hoeveel ik overhoud) bijvoorbeeld maar een luchtig truitje van gaan breien, eventueel na aanschaf van nog wat extra bolletjes katoen in contrasterende kleur, zodat het niet opvalt dat ik dan restjes ga opmaken...
Met het vest ben ik nog wel een tijdje bezig, dat Tunisch haken gaat toch (althans bij mij wel) veel langzamer dan breien. Maar goed, nog genoeg te doen dus. Ondertussen maar eens kijken of ik een leuke breisteek kan vinden voor het katoenen truitje, altijd leuk om daar even naar te gaan snuffelen...

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juni 2019 om 12:18
Ik heb vier slierten oranje vlaggetjes klaarliggen om op te hangen en nu moet ik drie oranje beertjes en één oranje streepjespoes in elkaar zetten en vullen. Daarna kan ik weer verder met grote en kleine poppen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juni 2019 om 17:21
Ik heb even niets op de breinaald ,ik had ineens van die " dove " noem ik het maar pinken



Niet blauw of wit ook niet koud maar een dood gevoel ,even wat rustiger aan maar .

Het is gekomen zal ook wel weer gaan .

Hoop dat je vlaggetjes een goed voor teken zijn Machtelt .



Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juni 2019 om 09:09
De oranje mannekes spelen vanavond de finale van de Nations League. Had ik nog nooit van gehoord. Tegen Portugal, zeg maar tegen Ronaldo. Die al eerder in de Europa cup van de mannetjes van Ajax verloor. Ik vind het al mooi als Nederlanders in een finale zitten. Wij zijn maar een klein land met veel minder inwoners dan de grote landen, dus ook minder keus uit voetballers.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juni 2019 om 11:21
Volgens mij had het vroeger ook een andere naam .

Vroeger volgde ik het nooit zo ,mijn man geeft er niets om ,maar met een kleinzoon die helemaal gek is van het spelletje moet je wel ,anders weet je op geen enkele vraag een antwoord .
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Juni 2019 om 08:50
Hier ook helemaal geen voetbalfans zelfs man lief houd er niet van...
Inmiddels 2 potjes uit het boekje van Bizzy Bee Klaske van der Bij bijna klaar...
De laatste hand nog en dan op naar de/het volgende...
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Juni 2019 om 07:50
Nog steeds een gehaakte boodschappentas. Ik ben bij de bovenrand en omdat iedereen zegt dat je de hengsels niet te smal moet maken
denk ik dat ik ze dubbel maak, met "iets" erin. Wat "iets" is weet ik nog niet maar ik sta open voor suggesties.
Zelf had ik gedacht om band (vlak, opgerold of dubbel) te gebruiken (heb ik zat) waar ze vaak de hengsels van sporttassen mee maken.
Hoe noemen ze dat ? Keperband ?
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Juni 2019 om 09:22
Ik zou het oprollen en omhaken .
Als je toch zat hebt ,waarom zou je dan wat gaan kopen .

Het nadeel is dat je netje dan niet meer zo compact op te vouwen is dat het in een handtas past ,zoals je je plastic tasje erin frommelde .
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Juni 2019 om 11:44
Keperband wordt volgens mij vaak gebruikt voor tashengsels, dus volgens mij is dat prima te gebruiken. Ik denk dat opgerold wat prettiger in de hand ligt. Of anders vlak, maar dat ligt een beetje aan de breedte. Ik zou even proberen wat prettiger vasthoudt.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Juni 2019 om 19:38
@Mutti, ik fiets meestal naar het dorp - en de fietstas kan met gemak een gehaakt tasje bergen. De handtas heb ik nooit onder de knie gekregen.
Ik voel me dan altijd zo stuntelig.
Ik ga dus eerst even de huidige toer afhaken en dan ga ik het keper er eens langs houden. En dan verder haken.
Ik vind die toeren vasten altijd zo saai, veel saaier dan een rij stokjes, een rij boogjes - maar ik wil hem af, want als het bevalt komen er meer.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Juni 2019 om 19:57
Ik heb er een stel ,waarvan er een in mijn schoudertas zit ,dus een propje . Nee een echt handtasje is ook niets voor mij .In mijn fietstas zitten er twee ,maar ik ontdekte laatst dat er een nat was ,ik denk na na een een flinke regenbui ,waarschijnlijk fietstas niet goed dicht gedaan ,die moest dus even drogen .

Ik heb er ook een gehaakt waarvan het handvat om een stuk breed koord is meegehaakt ,omdat ik daar nog een enorme klos van heb staan, die heb ik weggegeven .

Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juni 2019 om 14:39
https://www.clearlyhelena.com/strong-crochet-strap-how-to/
Ik heb deze gebruikt voor een tas hengsel. Is heel stevig en rekt nauwelijks.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juni 2019 om 07:58
Ik heb een klosje vliegertouw van Action liggen, dun en sterk. Dat zou ik mee haken in een hengsel van een tas die het zwaar gaat krijgen, net zoals je losse draadeindjes mee haakt. Het touw ligt niet bij de knutselspullen voor volwassenen, maar op de speelgoedafdeling, waar ook een knutselhoek is.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juni 2019 om 12:07
In het verleden heb ik ook wel handgrepen en hengsels gemaakt van geknoopt touw (macrame) in weitasknoop of gedraaid of recht. Het moet natuurlijk wel passen bij de stijl van de tas. Je kan dan zowel sisaltouw als dikke strengen dun touw nemen.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juni 2019 om 16:14
Er zijn meerdere wegen naar Rome zie ik al, er zijn ook haaksteken met hele interessante namen als "thermal stitch" LOL
Omdat de rand van de en de hengsels 1 zijn ga ik eerst even verder, maar als ik meer tassen maak waag ik me misschien wel aan een
thermische steek . . .
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juni 2019 om 17:54
Ben benieuwd wat dat weer voor steek is ,zal eens kijken bij mijn grote vriend .is wel grappig om te zien .

Ik vind het wel grappig dat we zijn begonnen met een hengsel dat niet mocht snijden en dat we langzamerhand over gestapt zijn op een hengsel dat niet mocht rekken ,of zit ik nu verkeerd .?
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Juni 2019 om 14:44
Het is wel heel erg stil vandaag hier...
Meestal is door de weeks mijn ochtendprik toch wel even kijken of er nog iets nieuws is...

Vanmorgen niks en vandaag tot op heden ook nog niks...
Is iedereen lam geslagen door het warme weer of zijn er toch nog doosjes die iets op de naald hebben staan...

Ik zelf zit niet stil ben weer met het volgende potje bezig...
En de hersenen kraken volop wat het volgende zal zijn...
Heb de smaak weer helemaal te pakken en ben nu alweer volop aan het nadenken voor de kersttuinwinkel...

En ja ook ik weet dat het hoog zomer is en dat het nog een hele tijd duurt voor het zover is...
Maar tegen die tijd kom ik altijd tijd te kort...
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Juni 2019 om 14:51
Voorlopig blijf ik wel even stil. Ik kijk af en toe wel, maar heb niet veel puf om te reageren. Niet door de hitte, maar omdat ik aan het 'dokteren' ben. Morgen wéér naar het ziekenhuis; na allerlei onderzoeken een nieuwe echo en misschien krijg ik morgen te horen of het kwaad- of goedaardig is. In het meest gunstige geval staat me een operatie te wachten, maar ook daar kijk ik niet naar uit. Best lastig, die onzekerheid en even helemaal geen moed/zin/energie/gedachten om te handwerken en zo... Aan kerst moet ik nog helemáál maar niet denken, eerst eens zien hoe alles gaat verlopen.
Niet echt een gezellig berichtje, vandaar dat ik maar niet zoveel reageer, want het forum moet wél een beetje luchtig blijven wat mij betreft hoor!

Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Juni 2019 om 16:25
Juffie wat een vervelende situatie maar wel goed dat je van je laat horen...
Vanuit mijn kant duim en hoop ik voor je dat het goed is en komt en dat je er met zo min mogelijk sores vanaf mag komen...
Kan me voorstellen dat je hoofd nu even helemaal niet staat naar handwerken gezelligheid of andere dingen...
Geef de moed niet op en voor een luisterend oor zijn we altijd hier...
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Juni 2019 om 16:29
Sterkte handwerkjuffie. Onzekerheid vreet energie.
Het blijft maar rustig hier. Ik (probeer) naai een blouse. Eeuwig niet meer met zijde gewerkt. Ik was vergeten hoe dat over de tafel en onder je schaar glijdt. Ik herinner mij nu dat ik na mijn eerste zijden blouse zei: dat nooit meer. Nu denk ik dat ook weer. Toen zijn er heel veel gevolgd.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 5253545556 85>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.375 seconden.
Lang Yarns