Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Op de naald...

 Reageer Reageer Pagina  <1 5455565758 85>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juli 2019 om 13:33
slaapkamer voor de kleinkinderen aan het opknappen 

Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juli 2019 om 14:26
Oh dat is ook wel een klusje nia...
Jij blij dat het niet meer zo warm als vorige week is...
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juli 2019 om 16:54
ja toen was mijn man op dat kamertje bezig 

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juli 2019 om 17:30
Ik ben de Fenna in roze en paars aan het op haken, een rechte sjaal, ongeveer 25 cm breed en als de wol op is, is hij klaar. En ik heb op de bloedhete zolder poppen uitgezocht en in tassen gestopt, tweelingen en vijflingen bij elkaar, poppen met hetzelfde figuur en dezelfde lengte ook bij elkaar. Na de sjaal kan ik beginnen met kleertjes, slaapzakken, rugtassen en babydraagzakken. Ik heb voldoende babypopjes om elke pop met kind op te schepen. Maar die moet ik nog uitzoeken en bij hun a.s. moeders in de tassen doen. Ook de baby's krijgen kleertjes en een slaapzak, eventueel een boterkuip- of ijsbakwiegje.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juli 2019 om 09:25
Ik zie het echt voor me als een poppen walhalla bij jou thuis Magtelt...
Zeker als je verteld dat je op zolder ze hebt uitgezocht en in tassen hebt gestopt ...
Heb je altijd voorraad liggen??? en waar haal je ze allemaal vandaan???

Hier stiekem verliefd aan het worden op de beer voor me schoonma...
Laatste beentje staat op de naald en hij zit ook al voor een groot deel in elkaar...
Ben zo blij dat als hij klaar is ik hem iig hier kan showen...
Ze zit niet op het forum ( wel in mijn facebook groep en op andere groepen waar ik in zit dus daar kan ik hem nog niet showen )...
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Augustus 2019 om 09:03
Zo weer eens begonnen aan beer 2 voor schoonmams...
Had zijn lijf klaar en had eigenlijk niet het gevoel dat deze veel groter zou worden...
Dus beer 1 weer van boven gehaald en ernaast gezet...
Wat blijkt tussen het lijf van beer 2 en de gehele eerste beer zit c.a.. 3cm verschil...
Zijn kop is inmiddels ook klaar en ja hij is toch echt wel een stukkie groter...
Nog 2 armpjes en beetjes te gaan en dan kan hij weer helemaal in elkaar gezet worden...
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 September 2019 om 14:44
Staat er bij jullie nog iets op de naald????

Hier inmiddels begonnen aan de bloembollen voor schoonzusje...
Dienen er 5 te worden (tulp, margriet, sneeuwklokje, narcis en hyacint ) en tulpje is al bijna klaar...
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 September 2019 om 19:27
sjaal voor mij zelf

met inhaken en borduursel erop

erg leuk om te doen


Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 September 2019 om 22:58
Originally posted by suziesfreubels suziesfreubels wrote:

Staat er bij jullie nog iets op de naald????


Jazeker! Het achterpand van de trui voor mijn vader is vandaag van de naald gekomen. Nu ben ik het voorpand aan het afbreien vanaf het armsgat.

In de tussentijd heb ik een 8-baanse rok genaaid van resten linnen. Daar kan ik morgen wel een foto van maken.    
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 September 2019 om 10:00
Niania is het de sjaal die ooit eens als cal geweest is???
Weet even niet meer hoe hij heet...
Vond hem prachtig maar heb hem nooit gehaakt omdat ik bang was dat ik hem niet zou dragen...

Kamilla ben benieuwd naar de rok en achterpand af dan ben je lekker weer een eindje opgeschoten...

Vind het altijd wel knap dat als er een cal gedaan wordt dat er dan zoveel mensen zijn die meedoen...
Ik zelf heb nog nooit met een cal mee gehaakt omdat ik vaak zelf al aan andere dingen bezig ben...
Geniet wel altijd van de verschillende creaties die er dan op facebook voorbij komen...
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 September 2019 om 11:32
Ik was begonnen met een poppennachtpon uit een Frans blad, maar inmiddels heb ik die afgemaakt uit de Nederlandse uitgave. Ik vind dat er een pofbroekje onder moet, dus dat zit ik zelf uit te vlooien. Daarna zitten er nog twee poppen te wachten, die ook wel eens willen slapen. Ik heb gezien, dat de pon iets minder wijd hoeft te zijn.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 September 2019 om 12:20
Poppen al niet in slaap gevallen van al dat wachten ?

Leuk idee een pofbroekje ,had ik vroeger ook onder mijn baby doll .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 September 2019 om 16:48
Ik dacht er ook over om één van de ponnen om te zetten in een baby doll. Mijn zus en ik hadden er ook één. Als je nu zoekt op baby doll krijg je sexy dingen, die mijn moeder nooit voor ons gekocht zou hebben.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 September 2019 om 18:45
Originally posted by suziesfreubels suziesfreubels wrote:

Niania is het de sjaal die ooit eens als cal geweest is???
Weet even niet meer hoe hij heet...
Vond hem prachtig maar heb hem nooit gehaakt omdat ik bang was dat ik hem niet zou dragen...

 

ja dat klopt 
ik wilde graag een foto neer zetten maar kreeg het niet voor elkaar

kijken of het nu wel lukt


Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 September 2019 om 18:47
alleen heb ik in plaats van zwart als onderkleur de kleur roze
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5757
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 September 2019 om 21:38
Originally posted by niania niania wrote:


Originally posted by suziesfreubels suziesfreubels wrote:

Niania is het de sjaal die ooit eens als cal geweest is???
Weet even niet meer hoe hij heet...
Vond hem prachtig maar heb hem nooit gehaakt omdat ik bang was dat ik hem niet zou dragen...

 

ja dat klopt 
ik wilde graag een foto neer zetten maar kreeg het niet voor elkaar

kijken of het nu wel lukt


wauw dit is een prachtige sjaal
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 September 2019 om 08:35
Ja deze bedoelde ik precies...
Vind hem prachtig...
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 September 2019 om 09:09
Dat is inderdaad een hele bijzondere sjaal. Zelf heb ik een verwijtend hoopje haakwerk op de tafel liggen dat roept - kun je mij niet eens
afmaken - het is ECHT nog maar een klein stukje . . .
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 September 2019 om 15:34
Nee dat soort baby dolls zou mijn moeder ook nooit gekocht hebben .



Ik denk dat dat toen in de mode was als zomer pyama .

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 September 2019 om 17:39
Mijn zus had 's winters een pyjama met driekwart mouwen en pijpen met afbeeldingen van de tekenaar Peynet. Ik hoopte dat ze er uit zou groeien, maar hij ging lang mee voor haar. Hij was vol met Franse meisjes en jongemannen stijl rock 'n roll, maar dan Frans.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 5455565758 85>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.359 seconden.
Lang Yarns