Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Op de naald...

 Reageer Reageer Pagina  <1 5758596061 85>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2347
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Februari 2020 om 16:58
Originally posted by Jondala Jondala wrote:

Kwam op YouTube een leuk patroon tegen. Ben nu dus weer bezig met een babydeken en van het garen dat overblijft haak ik nog een knuffel. Zo heb ik dan weer een leuk kraamkado.


Mooie kleur garen! Is het katoen?
Back to Top
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2015
Locatie: Best
Status: Offline
Points: 1516
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Februari 2020 om 17:09
Het is 100% acryl van lammy yarns
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5757
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Februari 2020 om 21:48
Originally posted by Hulten1 Hulten1 wrote:

Originally posted by Jondala Jondala wrote:

Kwam op YouTube een leuk patroon tegen. Ben nu dus weer bezig met een babydeken en van het garen dat overblijft haak ik nog een knuffel. Zo heb ik dan weer een leuk kraamkado.


Mooie kleur garen! Is het katoen?
ziet er al goed uit. Word zeker weten een schitterende deken, Succes.
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Februari 2020 om 07:22
Originally posted by Jondala Jondala wrote:

Kwam op YouTube een leuk patroon tegen. Ben nu dus weer bezig met een babydeken en van het garen dat overblijft haak ik nog een knuffel. Zo heb ik dan weer een leuk kraamkado.
 

zou ik misschien de link mogen van dit mooie patroon?
Back to Top
Annita View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 04 Januari 2011
Locatie: Katwijk aan Zee
Status: Offline
Points: 772
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Annita Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Februari 2020 om 11:18


Ik ben alvast begonnen met mijn Kerstsokken
Vanwege mijn nieuwe schouderprothese gaat het allemaal niet zo snel, dus ik hoop dat ze met de Kerst klaar zijn
Back to Top
Annita View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 04 Januari 2011
Locatie: Katwijk aan Zee
Status: Offline
Points: 772
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Annita Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Februari 2020 om 11:22
Originally posted by niania niania wrote:


Originally posted by Jondala Jondala wrote:

Kwam op YouTube een leuk patroon tegen. Ben nu dus weer bezig met een babydeken en van het garen dat overblijft haak ik nog een knuffel. Zo heb ik dan weer een leuk kraamkado.
 

zou ik misschien de link mogen van dit mooie patroon?


Dit word vast erg leuk. Helaas ben ik geen haakwonder, daarbij brei ik ook liever!
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Februari 2020 om 12:40
Iets nieuw beginnen is altijd leuk en spannend   die sokken wil ik wel eens proberen
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Annita View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 04 Januari 2011
Locatie: Katwijk aan Zee
Status: Offline
Points: 772
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Annita Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Februari 2020 om 12:57
Originally posted by pareltje2011 pareltje2011 wrote:

Iets nieuw beginnen is altijd leuk en spannend   die sokken wil ik wel eens proberen


Ik heb heel lang moeten oefenen om een sok te breien, maar uiteindelijk toch onder de knie gekregen met behulp van You Tube filmpjes.
Heb nog steeds filmpjes en beschrijving nodig hoor om ze te breien, maar dat maakt niet uit.
Ik draag ze nl. zelf graag omdat ik altijd koude voeten heb.
En mijn man draagt ze omdat hij werkschoenen heeft met stalen neuzen.
Dit zit met gewone sokken echt niet lekker!
Back to Top
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2015
Locatie: Best
Status: Offline
Points: 1516
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Februari 2020 om 14:45
Originally posted by niania niania wrote:


Originally posted by Jondala Jondala wrote:

Kwam op YouTube een leuk patroon tegen. Ben nu dus weer bezig met een babydeken en van het garen dat overblijft haak ik nog een knuffel. Zo heb ik dan weer een leuk kraamkado.
 

zou ik misschien de link mogen van dit mooie patroon?


Ik hoop dat het wil lukken niania. Dit is de link https://youtu.be/qGnt5yM_OXo
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Mei 2020 om 09:28
Ik moest nieuw gaas voor de tuin, maar kon niet vinden wat ik wilde en heb dus iets anders besteld - het was 2 keer zo lang dan ik nodig had.
Maar ik dacht dat is handig, knip ik het gewoon door midden - nu ben ik dus naadjes aan het naaien . . . 

En als ik dat klaar heb, heb ik dus 2 stukken en ga ik de gaten stoppen in het gaas dat buiten al over de kolen hangt - goh wie had dat ooit gedacht
met handwerken in de tuin . . . 
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mei 2020 om 17:18
Dat gehaakte vierkantje doet me denken aan de jaren zeventig van vorige eeuw (wat worden we oud eh?) Toen was dat mode zo'n vest gemaakt met allerlei vierkanten (of rondjes) in verschillende kleuren of dezelfde kleuren die steeds terugkwamen
Heb er zelf ooit eens eentje gehad.
Die trok hierop (zie google) granny vest, granny square, gehaakt vest gehaakte jas

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mei 2020 om 20:17
Ik haak nog wel eens granny's voor babydekens, maar dan moet ik de a.s. ouders wel heel aardig vinden. Na elk vierkantje werk ik de draden al weg. Anders blijft zo'n project liggen tot die baby afgestudeerd is. De laatste toer doe ik dan aldoor in dezelfde kleur voor het aan elkaar naaien.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Mei 2020 om 00:17
niet op mijn naald, maar ik ben er hard aan het denken om zoiets te maken. Ik heb hier nog 'glazen' voorwerpen staan die er voor kunnen dienen.

https://geekologie.com/2020/05/so-much-whimsy-woman-creates-aquarium-fu.php
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Mei 2020 om 10:10
Ik vind het er super uitzien, mijn grootste vraag is eigenlijk - hoe ben je ooit op die site belandt ???
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3039
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Mei 2020 om 10:16
Nou dames, nadat ik mijn omslagdoek met ajourwerk een beetje op het verkeerde wasprogramma had gewassen (hij was ineens wel heeeel klein geworden) ben ik maar opnieuw begonnen met wel dezelfde kleur garen maar een ander patroon. Ik merk wel dat ik voorzichtig moet zijn, dus niet te lang doorgaan want dan krijg ik last van mijn schouder en dat ook terwijl ik toch met een rondbreinaald werk. Maar goed het komt er wel weer.
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Mei 2020 om 12:57
Ho Bep dat is wel speciaal en het water moet je nooit vervangen,ik ben aan een vest bezig ,gewoon voor op de fiets
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Mei 2020 om 13:14
Dilanne .

Zo blijft het werk aan de winkel .
Niet te lang doorgaan al is het verslavend .

Ik heb gisteren ook mijn lesje weer geleerd , ik leer weer lopen ,samen met een verpleegkundige en ik werd er zo blij van, dat ik toch te ver gegaan ben . Ze vroeg ook steeds gaan we niet te ver ,maar ik was eigenwijs en daar moet ik nu voor boeten ,maar die" wandeling "en het fijne gevoel van gisteren nemen ze me niet meer af .
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2347
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Mei 2020 om 18:28
Originally posted by bep bep wrote:

niet op mijn naald, maar ik ben er hard aan het denken om zoiets te maken. Ik heb hier nog 'glazen' voorwerpen staan die er voor kunnen dienen.

https://geekologie.com/2020/05/so-much-whimsy-woman-creates-aquarium-fu.php


Wat ontzettend leuk dit! Het lijkt me een hele toer om alles er uit te laten zien alsof het daadwerkelijk zwemt
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Mei 2020 om 09:49
lw, ik had van mijn dochter een bericht via fb met de mededeling : mama als ge u moest vervelen en dan een link van bored panda die bij mij niet werkte (ik denk dat mijnen facebook kapot is, want mijn enterknop bij chatberichten werkt daar ook niet meer) maar ik zag een klein fotoke en de naam di lindadi staan. Dus opgezocht crocheted aquarium in google omdat niet iedereen hier een smoelenboek heeft. Op fb kunt ge : Le creazoni di lindadi in de zoekfunctie intikken en dan krijgt ge haar pagina en er staan een paar schema's bij van onderzeecreaturen.

Hulten, ik dacht dat ik op één van de foto's had gezien dat er bovenop de aquarium een soort kiekendraad lag en daar werden de zwemmers met visdraad aan vastgeknoopt.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Mei 2020 om 14:45
Jouw dochter is bang dat je je verveelt . . . :-)
En ik moet zeggen ik vind kiekendraad ook een mooi woord, als ik dat hier bij de Welkoop ga vragen wordt het denk ik moeilijk.
Maar voor het aquarium zou ik op iets sterkers inzetten, nertsengaas ofzo. Misschien kun je er 2ehands aankomen, want het het mijne komt van de wegwerkers.
In de wegenbouw gebruiken ze dat soort gaas soms als verpakkingsmateriaal - ik heb eigenlijk geen id wat er in gezeten heeft. En nee, ik heb geen nertsen,
maar ik had vroeger konijnen . . . 
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 5758596061 85>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.480 seconden.
Lang Yarns