Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Op de naald...

 Reageer Reageer Pagina  <1 6061626364 85>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juli 2020 om 12:16
Originally posted by Lao-tse Lao-tse wrote:

Ik vind het altijd erg belangrijk iets te maken in de kleur van voorkeur van de ontvanger.
Of ik voor mijzelf die kleuren zou kiezen doet dan niet terzake.
Toch?

Een beetje wel. Mijn moeder hoort graag wat ik er van vind, maar voor iemand die ik minder goed ken... dan misschien niet.Smile
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juli 2020 om 14:27
Originally posted by Mutti Mutti wrote:

Lao- ste ,

Heb je je vakantie er al op zitten ,of zit je je nog blij te maken met wat komen gaat ?


We gaan maandag weg en zijn vrijdag terug.

En ja, verheugen wel.

Maar ook spannend hoe het zal gaan in een restaurant. Heb sinds ik steeds wegraak nog niet buiten de deur gegeten.
Durf het nu aan omdat er niet teveel mensen tegelijk naar binnen mogen.
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juli 2020 om 14:31
Ik zal aan jullie denken en duimen voor goed weer .

Geniet ervan ,fijn er even uit te kunnen .
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Juli 2020 om 11:47
Dank je Smile
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Juli 2020 om 12:54
op de tuin ben ik een vest aan het breien van bruinzwarte alpaca getwijnd met blauwe texelaar.
nu brei ik graag van sluitbies naar sluitbies op extra lange pennen. ik wilde op het linker voorpand een kabel en links in het achterpand die elkaar dan in de schouder zouden ontmoeten. elke dag een paar pennen wanneer ik op de tuin ben, ik heb geen haast.
toen was ik bij het armsgat en berekende hoeveel steken per voorpand en hoeveel voor het achterpand maar hoe vaak ik ook opnieuw telde, ik kwam niet uit met die kabels.
nouja dan neem ik het mee naar huis, haal het uit en begin opnieuw dacht ik. het is nog 'n gedoetje omdat ik de sluitbies met dubbele draad brei en dus drie bollen heb, maar ik begon er rustig aan. tot ik, nog zo'n 10 pennen vanaf het boord, me ineens bedacht dat ik bij kabels altijd het aantal steken verdubbel zodat de kabel er mooi op komt te liggen en die steken had ik nu meegeteld om mijn verdeling te maken en natuurlijk klopte het dan niet! Lamp
weer de steken geteld, wetende wat ik nu weer wist en ja hoor, ik had gewoon de verdeling kunnen maken Confused
het goede nieuws is dat ik nu weer lekker 'n poosje verder kan breien LOL
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Juli 2020 om 14:47
Meerdere keren pret van dezelfde wol 
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Juli 2020 om 15:14
Dat vond mijn moeder het fijne van breien ,als het mis ging uithalen en je had weer een draad .

Ze was totaal geen naaister en ze heeft mij ,uit zuinigheid eens 2 dezelfde pijpen voor een pyamabroek laten knippen .
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Juli 2020 om 15:28
De stola voor mijn moeder is af. Ze is er heel erg blij mee.
Na 2 doeken voor mijn moeder, een pop voor mijn nichtje en onderzettertjes voor opa & oma (de snelste theedrinkers die ik ken), ga ik nu iets voor mezelf maken.
Eerst wilde ik een sprei maken maar daarvoor heb je zó veel garen nodig. Dus toen moest ik denken aan de tip die iemand mij hier gaf: dat je ook een kussenhoes kan maken.

Een goeie tip; ik wacht op mijn garen. Smile
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Augustus 2020 om 17:09
het is eigenlijk meer 'onder' dan 'op' de naald.
ik had 'black out' stof gekocht en daarvan naai ik zonverduistering voor aan mijn (balkon)deuren.
weet niet of ik het 'prachtig' vind maar ze doen hun werk goed, zoveel is zeker. nog twee te gaan
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Augustus 2020 om 18:01
Ton krijgt elk jaar speciaal voor hem aangepaste schoenen en die zitten altijd in een juten tas, met reclame. Ik haak die tassen om. Vandaag ging Ton alleen een schoen wegbrengen voor reparatie van de rits en hij vertelde de schoenmaker waar ik net mee bezig ben. Toen kreeg hij van de schoenmaker een extra tas mee en het verzoek om hem een foto te mailen. Ik heb een tas in oker, blauw en bordeaux af, een in zwarte/rood/roze en grijs tinten bijna en ik denk nu over een volledig roze tas. Ze zijn net een maatje kleiner dan de Dekatassen, en twee maatjes kleiner dan de Plustassen. Sneller klaar, dus en handzamer voor een kabouter van 1.56.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Augustus 2020 om 09:22
Wat aardig ,ben benieuwd of hij de foto in de winkel hangt .

Ik moet zeggen dat deze rottijd toch wel iets heeft .
Het lijkt wel, althans hier, dat de mensen vriendelijker zijn .

Wildvreemde groeten elkaar ,vooral bij het uitwijken ,de stoepen zijn hier niet eens 1.50 breed dus je moet of de middenweg op of een tuin inschieten .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Augustus 2020 om 14:41
In Amsterdam groette ik alleen bekenden, maar ik woon nu al 47 jaar in een dorp, dat uitgroeide tot stad. En hier was het gewoon om vreempies en bekenden te groeten. Dat nam ik snel over. Iedereen groet terug. Vandaag stond er een kudde postbodes buiten bij het buurthuis te wachten tot ze in kleine groepjes hun post mochten pakken. Ik kwam boeken halen in de bibliotheek, ik voelde me net de koningin, door zo'n wijde haag van groetende mensen te lopen. Ik ben ook een kletsmajoor, altijd bereid voor een praatje over het weer of het aanbod in de supermarkt.

Ik ben nu hard bezig de tweede tas af te maken, zodat Ton twee foto's kan sturen, de derde roze tas zal wat langer duren.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2020 om 11:19
Mijn garen voor de rozen-kussenhoes is er. Het moeten 32 vierkantjes worden met rozen.
Nou heb (had) ik een overgrootmoeder die ook haakte en breide. Van haar liggen er bij mijn opa en oma een paar spreien die uit iets van 120 vierkantjes bestaan (niet geteld hoor).
Ik dacht hoe heeft ze dat gedaan?? Nou, ze hebben me verteld hoe dat vroeger ging. Als overgrootoma klaar was met de dag ging ze 's avonds nog even een vierkantje haken. En zo heb je na een tijdje dus genoeg vierkantjes om een bed mee te bedekken.
In andere woorden... je hoeft je niet te haasten, het komt er toch wel.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2020 om 11:39
groot gelijk Chrissie Thumbs Up voor mijn zomerdeken heb ik ook 88 achtkanten nodig; daar haak ik smorgens bij het ontbijt aan en savonds voor het slapen gaan.
Gewoon op mijn gemak, dan heb je er het meest plezier in. Smile

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2020 om 16:56
Elke dag een draadje is een hemdsmouw in het jaar. Deze hoort eigenlijk bij de tegeltjeswijsheden. Ik zat er vandaag aan te denken om één kant van de juten tas vol rozen te haken, de andere panden gewoon stokjes of vasten.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2020 om 17:01
Zou ik ook doen ,je houdt toch altijd een kant tegen je aan .
Op deze manier blijven de rozen ook mooier
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Augustus 2020 om 14:17
ik heb voor mn ex een trui opgezet. 'savonds op het balkon wordt het al snel te donker om te haken en breien kan ik nog in het donker. het boord is af; brei er drie kabels indat vind ik  lekker breien....
vermoed dat ik te weinig garen heb dus wie er nog grijze Royal van Zeemna heeft liggen? 1151 is het lotnr.
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Augustus 2020 om 14:44
Ik heb me bedacht dat een sierkussen maar één kant nodig heeft. Anders worden de rozen aan de achterkant toch geplet.
Dus nu worden het er 16. En hoe ik de achterkant ga maken... misschien een groot dicht granny square.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Augustus 2020 om 14:58
of een mooi bijpassende stof.....

Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Augustus 2020 om 11:16
Chrissie, je kan misschien de achterkanten breien? Ik geef maar een voorbeeld 
1st nld 4 R / 8 AV en die steken steeds herhalen tot de gewenste lengte
2de nld de stkn br, zoals ze zich voordoen 
3de nld, 8R / 8 AV herhalen tot einde van de lengte 
4de nld de stkn br, zoals ze zich voordoen
5de nld 4 AV / 8 R herhalen tot einde van de lengte
6de nld de stkn br, zoals ze zich voordoen
7de nld 8 AV / 8 R 
8ste nld de stkn br, zoals ze zich voordoen
De stkn die op de heengaande nld R gebreid zijn, die br je in de teruggaanden nld dan AV. 
Wat is jou idee hierover? 
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 6061626364 85>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns