Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Op de naald...

 Reageer Reageer Pagina  <1 6364656667 85>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 September 2020 om 14:16
ik schommel tussen 46 als ik me goed voel en 50 als ik het moeilijk heb
50 van Knip mode dan want bij c&a pas ik dan nog in 46

Ja en deze broeken groeien en krimpen mee, dat is 'n bijkomend voordeel.
ik ben ook niet van de frutsels en de pailletten maar ik vind dat ik er met een patroon in de stof van mijn broek en een effen t-shirt meer 'in balans' uit zie.

ik ben gaan breien en later ook naaien toen ik 40 jaar geleden in alle opzichten helemaal stuk bij m'n ouders kwam wonen en letterlijk geen broek aan m'n kont had. Toen ben ik eerst gaan breien, truien en 'n jasje en toen kreeg ik van m'n tante een naaimachine cadeau en vertelde mijn zus me in een uurtje visite hoe ik een lange broek moest naaien een dat deed ik toen. en toen dacht ik, als ik een broek kan, kan ik ook wel een rok..... ik nam een abonnement op Marion mode en sindsdien maak ik alles zelf. broeken, mantelpakjes vond ik heel lang mooi en daar had ik 'n hele rits van in de kast (mt 36/38 Wink  shirts, beha's, jassen, kinderkleding...nouja noem maar op. en ik vind het nog steeds leuk om te doen. het zijn 'n soort legpuzzels maar dan van ander materiaal Smile

ik zal straks aan mijn buurvrouw vragen om te scannen of naar de bieb. komt goed.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 September 2020 om 15:11
Sinds ik van jou over Look for Less heb gelezen, Magtelt, koop ik er regelmatig.
Ik weet welke maat van hen mij goed zit, dus hoef zelden of nooit te retourneren.
Ben dr blij mee.

Soms valt de kwaliteit wat tegen, maar dat komt merendeels omdat ik voor de koopjes ga.


Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 September 2020 om 17:50
Ik trap niet meer in de extraatjes als tassen. Die vallen spontaan uit elkaar als je ernaar kijkt. Ik had vorige winter wel hun pantoffels, die zij huisschoenen noemen. Daar kan ik zelfs buiten mee lopen, naar de containers en terug, als het nat was.En ik moet altijd lachen om hun schorten en huishoudjassen á la Ma Flodder.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 September 2020 om 18:49
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Chrissie, met naaiwerk is het net als met breien, eerst proeflapjes maken. Zodat je vertrouwd raakt met de machine en de diverse steken. Vroeger had je naaihandboeken van Burda of Margriet, misschien zijn die nu te vinden op marktplaats. Of misschien staat er één in de bieb. Ik kreeg jaren geleden één les op mijn Bernina en het belangrijkste, dat ik onthouden heb was de eerste steek. Leg de stof onder de naald, laat het voetje zakken, houd beide draden achter de machine vast, draai aan het wiel tot de naald in de stof is gezakt, naai langzaam een paar steken en laat de draden los. Het tweede lesje was, dat je bij het inrijgen van de draad het garenklosje losjes vasthoudt tot je de draad door de naald gaat steken.

Ik heb een cursus gekocht maar ben er nog niet aan toegekomen. Maar intussen haak ik heel wat af. Nou ja ik heb geen haast.
Mijn nichtje is in november jarig, misschien ga ik een schattig vestje voor haar haken.
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 September 2020 om 18:52
Naaien en kleding maken lijkt me heel leuk omdat ik van precieze werkjes houd. Netjes dingen afwerken; kan ik helemaal blij van worden. En ik werk graag met kleuren.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 September 2020 om 22:51
de india broek voor mijn dochter is af. hoop dat het goed past en dat ze er plezier van mag hebben.
ik had onderaan de pijpen nog een strook en dan dubbel, van rechte stof. omdat die pijpen zo schuin zijn geknipt, krijg je een rolzoom niet zo netjes. in mijn eigen broeken doe ik dat wel onder het motto: als je hard loopt zoiet niemand het, maar om weg te geven.....
nu weer eens een paar dagen stil worden vanbinnen Smile
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3039
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 September 2020 om 12:11
Nog steeds bezig, heel langdurig project, met Angel van Heaven&Earth en met het breien van mijn omslagdoek.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 September 2020 om 16:47
Dilianne je maakt me zo nieuwsgierig! ik kan er geen afbeelding van vinden, denk ik. Heb jij er een afbeelding van? of een linkje waar ik het kan bekijken....

ik ben de laatste dagen in mijn inieminietiny tuinhuisje aan het klussen; de binnenkant moet nog afgewerkt. ik heb, tip van m'n buurman, twee lijmklemmen gekocht , niet zo groot. en die vervangen dat zo'n bee
iemand met twee gezonde handen wordt van het kijken eernaar al knettergek, vermoed ik maar ik krijg het voor elkaar en dat maakt me tje de functie van mijn verlamde hand.
zo kan ik nu gipsplaten snijden, YEAHHHH!! en ik kocht 'n mini verstekbakje die ik, tip van m'n ex, op een plank vast schroefde waardoor ik nu, als de houtklemmen het hout vasthouden, de lijsten van de 'wandpanelen' kan zagen...YEAH, JOEPIE! en daar boor ik dan piepkleine begingaatjes in, dan houd ik dat lijst op z'n plaats met een balkje ofzo die ik dan tussen m'n knieen klem, dan duw ik heel voorzichtig 'n spijkertje in zo'n begingaatje en tik hem er met de hamer in. jullie zouden me eens moeten bezig zien LOL
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 September 2020 om 16:50
k ben de laatste dagen in mijn inieminietiny tuinhuisje aan het klussen; de binnenkant moet nog afgewerkt. ik heb, tip van m'n buurman, twee lijmklemmen gekocht , niet zo groot. en die vervangen dat zo'n beetje de functie van mijn verlamde hand.
zo kan ik nu gipsplaten snijden, YEAHHHH!! en ik kocht 'n mini verstekbakje die ik, tip van m'n ex, op een plank vast schroefde waardoor ik nu, als de houtklemmen het hout vasthouden, de lijsten van de 'wandpanelen' kan zagen...YEAH, JOEPIE! en daar boor ik dan piepkleine begingaatjes in, dan houd ik dat lijst op z'n plaats met een balkje ofzo die ik dan tussen m'n knieen klem, dan duw ik heel voorzichtig 'n spijkertje in zo'n begingaatje en tik hem er met de hamer in. jullie zouden me eens moeten bezig zien LOL
iemand met twee gezonde handen wordt van het kijken eernaar al knettergek, vermoed ik maar ik krijg het voor elkaar en dat maakt me trots en blij met mij Thumbs Up

zo, nu staat er wat ik wilde zeggen....

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 September 2020 om 17:06
En dat mag je zeggen ook .

En je mag trots zijn op jezelf ,wat een doorzettingsvermogen heb jij .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 September 2020 om 17:21
Ik ontdekte in mijn poppenbladen allerlei patronen voor 20 cm en 30 cm popjes, en daar had ik tassen vol van. Dus nu ben ik die aan het aankleden.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 September 2020 om 17:46
Clap  voor carolina Clap
Wat zal jij trots zijn op jezelf dat het je toch maar zélf lukt
Inventief hoor!!

Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 September 2020 om 17:48
  voor carolina
Clap

Wat zal jij trots zijn op jezelf dat het je toch maar lukt om te klussen
Heel inventief ook!!
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 September 2020 om 10:14
dank jullie wel Mutti en Lao-tse Smile

de eerste keer dat ik zelf in huis ging 'klussen' was (wel zeker 25 jaar geleden) toen ik mijn toenmalige echtgenoot keer op keer had gevraagd de gang te behangen en hij het steeds beloofde maar niet deed.
op een dag was ik het zat en dacht, ik ga het zelf doen!
ik had behang op maat gesneden, ingesmeerd met lijm, op de trap geklommen en bedacht me toen, oh, ik kom een hand te kort LOL
weer van die trap af, ik zweette peentjes inmiddels, en 'n slok thee om wat te kalmeren en zei tegen mezelf, je hebt a gezegd, nu is het tijd voor b. je laat je toch niet kennen voor zo'n stukkie papier zeker!
de trap weer op, behang tegen de muur gehouden met mijn hoofd, zo dat ik nog wel naar boven kon kijken en zien of mijn hand het goed op de plaats kreeg daar boven. toen het daar eenmaal goed zat en 'n beetje vast, kon ik rustig naar beneden werken. sindsdien behang ik altijd zelf en alleen en keurig Smile

ja, wat die in d'r kop heb, heb ze niet in d'r kont, zei mijn vader vroeger over mij
en zo is het maar net Big smile

Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 September 2020 om 11:27
Originally posted by carolina2 carolina2 wrote:

ja, wat die in d'r kop heb, heb ze niet in d'r kont, zei mijn vader vroeger over mij
en zo is het maar net Big smile



" Anders gaf ik haar een zetpil en dan was ze het kwijt"
Zeg ik er meestal bij
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3039
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 September 2020 om 12:44
https://www.spinnerij.nl/index.php?route=product/product&path=59_1642&product_id=87146
Bijgaand de link (hoop dat je 'm geopend krijgt).
Groetjes,
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3039
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 September 2020 om 12:45
Originally posted by carolina2 carolina2 wrote:

Dilianne je maakt me zo nieuwsgierig! ik kan er geen afbeelding van vinden, denk ik. Heb jij er een afbeelding van? of een linkje waar ik het kan bekijken....

ik ben de laatste dagen in mijn inieminietiny tuinhuisje aan het klussen; de binnenkant moet nog afgewerkt. ik heb, tip van m'n buurman, twee lijmklemmen gekocht , niet zo groot. en die vervangen dat zo'n bee
iemand met twee gezonde handen wordt van het kijken eernaar al knettergek, vermoed ik maar ik krijg het voor elkaar en dat maakt me tje de functie van mijn verlamde hand.
zo kan ik nu gipsplaten snijden, YEAHHHH!! en ik kocht 'n mini verstekbakje die ik, tip van m'n ex, op een plank vast schroefde waardoor ik nu, als de houtklemmen het hout vasthouden, de lijsten van de 'wandpanelen' kan zagen...YEAH, JOEPIE! en daar boor ik dan piepkleine begingaatjes in, dan houd ik dat lijst op z'n plaats met een balkje ofzo die ik dan tussen m'n knieen klem, dan duw ik heel voorzichtig 'n spijkertje in zo'n begingaatje en tik hem er met de hamer in. jullie zouden me eens moeten bezig zien LOL
https://www.spinnerij.nl/index.php?route=product/product&path=59_1642&product_id=87146

Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 September 2020 om 12:56
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 September 2020 om 13:06
Dilianne dankjewel voor de link, ik kon hem gewoon kopieren en openen.
wat 'n mooi borduurwerk!!is het voorgedrukt of hoe doe je anders die achtergrond? kan me voorstellen dat daar heel veel werk in gaat zitten. hoe groot is het?
ja ik denk nu, misschien kon ik dat allemaal op die website vinden maar ik heb alleen naar de afbeelding gekeken.
en als we alles van websites gaan halen kunnen we het forum wel opdoeken Wink
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 September 2020 om 13:07
Lao-tse dankjewel voor het 'vertalen' van de link 
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 6364656667 85>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.656 seconden.
Lang Yarns