Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Op de naald...

 Reageer Reageer Pagina  <1 6768697071 85>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2347
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 November 2020 om 18:32
Originally posted by Chrissie Chrissie wrote:

Ikzelf was altijd mijn handen voor het haken, want vooral wit garen wordt heel smoezelig als je niet oppast!

Zelfs met gewassen handen komt er nog steeds huidvet vanaf.
Voor het opspannen moet je het werk toch nat maken, dan kun je het net zo makkelijk tegelijk even wassen.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 November 2020 om 11:04
Ik gebruik meestal afwasmiddel, maar dan niet Drift ofzo, maar een minder chemische variant wat ze ook wel zeggen is dat je baby shampoo kunt gebruiken.
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 November 2020 om 12:46
Originally posted by Hulten1 Hulten1 wrote:

Originally posted by Chrissie Chrissie wrote:

Ikzelf was altijd mijn handen voor het haken, want vooral wit garen wordt heel smoezelig als je niet oppast!

Zelfs met gewassen handen komt er nog steeds huidvet vanaf.
Voor het opspannen moet je het werk toch nat maken, dan kun je het net zo makkelijk tegelijk even wassen.

O, dan is het raadsel opgelost. Smile
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 December 2020 om 13:25
Ik maak naast mijn omslagdoek een speldenkussen in de vorm van een schildpad. Het klinkt zielig, maar het is echt heel schattig.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 December 2020 om 14:20
ik kreeg van mijn dochter een paar jaar geleden een speldenkussen in de vorm van een hart; heel leuk Heart en ik was er ook heel blij mee maar....
in gebruik merkte ik dat er niks onderin zat zodat ik er nog wel eens doorheen in mijn hand prikte Confused
nu ligt het mooi te zijn voor de sier, ook leuk
en als ik je een tip mag geven Chrissie, doe in de buik van de schildpad iets, al is het een dubbel karton van een melkpak ofzo. blijftie mooi in model en je hebt straks geen 'gaatjesvinger' Wink

Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 December 2020 om 17:06
Originally posted by carolina2 carolina2 wrote:

en als ik je een tip mag geven Chrissie, doe in de buik van de schildpad iets, al is het een dubbel karton van een melkpak ofzo. blijftie mooi in model en je hebt straks geen 'gaatjesvinger' Wink

Ik leg hem denk ik gewoon op tafel als ik er iets in prik. Maar voor de stevigheid lijkt het me wel een goed idee.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 December 2020 om 08:37
Ik heb jarenlang een mislukt minibeertje als speldenkussen gebruikt. Maar de handwerksters van de soos protesteerden daar zo vaak over, dat ik maar een speldenboekje heb gemaakt. Om en om kartonnetjes en vilt op elkaar gelegd en aan elkaar genaaid. Ik heb ook een naaldenboekje van vilt voor de dunne naalden en voor de dikke naalden één met gebreide en gehaakte lapjes om en om met karton.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 December 2020 om 09:12
lijkt me heel leuk die boekjes Smile
ik vond een paar jaar geleden in een fournituren winkel een speldenkussen op een hard plastic armband, die vind ik echt ideaal in gebruik

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 December 2020 om 10:22
Ik heb er nog een van mijn moeder ,met piepkleine steekjes geborduurd .
Ze gebruikte hem niet alleen voor spelden ,maar ook voor naalden .Ze liet de draden er wel aanzitten ,maar toch verdwenen ze in het kussen .
Mijn taak was ,toen ik klein was,door op het kussen te duwen de naalden weer naar boven zien te halen .

Was altijd best gezellig zo samen bezig te zijn .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 December 2020 om 12:21
Ik ben een nachtpon voor Barbie aan het breien, een lichtblauwe babydeken aan het haken en ik heb een tas vol poppenkleren om af te werken, draadjes wegstoppen, knopen en klittenband aannaaien, ritsen inzetten en eventueel een applicatie op naaien voor de mooi. En ik maak al plannen voor speenkoorden en rammel of rinkel knuffels, omdat ik daar de klemmen en rammeltjes voor heb. Van Wibra.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 December 2020 om 13:27
Machtelt ,

Ik heb eens van jou een boel barby patronen gekregen ,daar heb ik de barbies van mijn dochter mee aangekleed ,voor mijn kleinzoon ,omdat ze zo bloot waren Hij is inmiddels 11 en de interesse voor barbies is er niet meer .
De hele handel is weer naar een volgende liefhebber gegaan . Koopkleertjes hadden dit nooit overleeft .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 December 2020 om 16:22
Ik heb nog ergens een map met Barbieboekjes en losse patronen liggen, goed dat je dat zei, ik ga ze zoeken. Nu zat ik uit mijn hoofd te breien. Ooit had ik ze in mijn gmail staan, maar die is selectief, sommige dingen blijven bewaard, andere zijn nergens meer te vinden.

Overigens had Zeeman weer mooie garens liggen, zelfs een soort blauw. Mooie kaarten hebben ze ook altijd, voor € 0,49.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 December 2020 om 08:37
Ik woon best mooi ,maar het is jammer ,of misschien wel goed voor mijn knip , dat ik zover van winkels afwoon .

Openbaar vervoer is er nu helemaal niet meer ,want dat werd verzorgd door vrijwilligers .Een gewone dienstregeling 1x per uur .
Ik geef ze gelijk hoor dat ze dat in deze tijd niet meer doen .

Ze waren bezig met een soort belsysteem ,maar daar hoor of lees ik niets meer van .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 December 2020 om 09:10
Ons openbaar vervoer verandert elk jaar midden december. Syntus wordt nu RRReis, hoe kinderachtig kun je namen verzinnen? Ik kan nog wel op dezelfde halte in- en uitstappen, maar een heleboel haltes vervallen en de routes worden korter. Hoezo grijze golf? Ze hebben gemerkt dat er steeds minder mensen met de bus reizen de laatste tijd. Ja, hoe kan dat? Ik zal nu sneller in het centrum zijn, dat wel, en het kost minder. Maar het bejaardenkaartje, waarmee je in anderhalf uur door heel Gelderland kon reizen vervalt. En ik zal op het station moeten overstappen voor één halte. Overigens reizen wij naar het ziekenhuis niet met de taxi, die Menzis ons aanwijst, wij hebben een taxicentrale ontdekt, waar een Turkse en een Afghaanse chauffeur rijden, die ons inmiddels goed bekend zijn, en als we ze bellen, vragen hoe het gaat met de klacht, waarmee we vorige keer naar het ziekenhuis moesten. Ze komen altijd snel, ook als we terug naar huis moeten, helpen ons eventueel in en uit de auto, met mondkapjes om, we zijn er erg blij mee, al een jaar of 6,7.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 December 2020 om 09:59
Toen mijn schoonzoon net geopereerd was aan eennieuwe hart klep in het OLVG in Amsterdam ,heeft mijn dochter ook zo'n Turkse taxicentrale ontdekt .

Met de zelfde service en meelevendheid .Alles afgeschermd en alles werd ontsmet .

Ze heeft zelf wel een auto ,maar is slecht in navigatie ,zeker als je zo in spanning zit en in een vreemde stad
Bovendien zijn de parkeergelden in het OLVG schrikbarend hoog ,zodat het weinig uitmaakt .
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 December 2020 om 11:28
Bij het OLVG wil je echt niet verdwalen, wat een chaos en de parkeergarage is piepklein . . . Ik weet dat ze meer locaties hebben en hoe die 
zijn weet ik zo niet, maar die in Oost dat is echt dramatisch met eigen vervoer. Met de tram is het ok. Maar als je uit het ziekenhuis komt, wil je meestal niet met de tram naar huis. 
Mijn ouders zijn maanden met het OV naar het ziekenhuis gereisd, ik weet eigenlijk niet hoe mijn vader dat volgehouden heeft - te eigenwijs om 
geld uit te geven aan een taxi. 
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 December 2020 om 13:52
Mijn andere schoonzoon ,heeft haar ook een paar keer gebracht en haar afgezet en weer opgehaald ,inderdaad in Oost .
Maar hij heeft jaren in Amsterdam gestudeerd en kent Amsterdam op zijn duimpje .Hij heeft geen gebruik gemaakt van de parkeergarage ,maar is even naar een vriend in Diemen gegaan .

Eerst dacht ze ,als ik het maar een keer met hem gereden heb ,weet ik het wel ,maar toen ze die chaos zag is ze verstandig geweest en heeft een Taxi genomen .

Ik kom zelf uit Rotterdam en ben wel gewend aan tramrails ,maar ik ben er ook een keer met mijn fietswiel in terecht gekomen en dan lig je .
Wij zeiden vroeger gele verf is dure verf ,de trams waren geel ,en hebben voorrang dus je bent altijd de pineut .
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 December 2020 om 14:02
Ik ben een schildpadje aan het maken van een 'African Flower Hexagon' (geen idee hoe dat motiefje in het Nederlands heet).
En toen kwam ik allemaal beesten tegen die daarvan worden gemaakt.
Moet je eens zoeken 'African Flower Animals'
Ze zijn echt leuk!Big smileHeart
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 December 2020 om 14:58
heel leuk!
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 December 2020 om 21:04
ik ben natuurlijk nog met de trui bezig hoewel ik het nu mijn 'garen puzzel' noem

en omdat mijn winterkrans af  is heb ik letterlijk de draad van mijn zomerdeken weer opgepakt en haak nu de rand-driehoekjes

fijn om te doen allebei Smile
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 6768697071 85>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.563 seconden.
Lang Yarns