Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Op de naald...

 Reageer Reageer Pagina  <1 6869707172 85>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 December 2020 om 12:05
Ik heb in mijn duim gesneden dus ik kan niet haken. Er komen rode vlekken op mijn werk. Ermm
Mijn rozenkussen is eindelijk af, rits erin gemaakt. Het ligt nu op mijn bed en ik ben er erg tevreden over.
Het is leuk om naar te kijken als ik 's ochtends wakker word!

Mijn nichtje in Warschau begint te praten, haar eerste woordje is 'Aap'.
Dus ik ga een aap voor haar maken. Smile
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 December 2020 om 17:51
Vroeger had je van die rubberen duimhoezen voor mensen die veel aardappelen moesten schillen, maar die bestaan niet meer. Je kunt wel een duim van een huishoudhandschoen afknippen en met leukoplast bevestigen. Maar even haakpauze kan ook geen kwaad. Ik ben nog steeds een blauw babydekentje aan het haken, een Barbie nachtpon aan het breien en 100 poppenspullen aan het afmaken, rugtasjes, babydraagzakjes, en gewone kleren.

Weet je wel zeker dat ze met Aap ook echt een aap bedoelt? In het boek "Thuistaal" wilde een logeerkind een bokelo met kokelapie, wat later een boterham met hagelslag bleek te zijn.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 December 2020 om 18:03
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:


Weet je wel zeker dat ze met Aap ook echt een aap bedoelt? In het boek "Thuistaal" wilde een logeerkind een bokelo met kokelapie, wat later een boterham met hagelslag bleek te zijn.

Ja, want ze heeft het uit een prentenboekje. Mijn oom leest haar Nederlands voor geloof ik.
Met m'n duim gaat het wel weer...
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 December 2020 om 10:07
Mijn tuinmuts was n beetje sleets (zakt over mijn ogen) dus ik ben begonnen aan een muts, gewoon weer met het patroon dat ik 
altijd gebruik en 1 kleine bol met sokkengaren (waar ik geen 2e van heb)
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 December 2020 om 16:21
Ik ben een baby truitje aan het breien voor mijn buurvrouw die januari oma word ,is heel leuk en snel klaar
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 December 2020 om 14:05
toch een truitje voor mijn kleinzoon opgezet en het gaat zo snel zo'n klein dingetje LOL ben al met het voorpand bezig, achterpand en mouwen zijn klaar
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Januari 2021 om 13:07
ik heb een hondentrui opgezet voor als we op de tuin zijn in de winter Heart op een rondbreinaald en dat is wel een dingetje voor mij want met mijn verlamde hand kan i kdie amper vasthouden. ik doe het dus af en toe als een soort van spiertraining en zie dat wat ik tekort kom aan spierkracht in mijn hand, uit mijn bovenarm wordt gehaald. het lichaam is een wonder op zich! en dan zijn er nog mensen die alles maar 'heel gewoon' vinden...LOL

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Online
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Januari 2021 om 14:43
Zodra er lichaamsdelen het aflaten weten ,sta je er altijd versteld van hoe het lichaan dat probeert op te vangen .

Dat is niet alleen bij mensen ,maar ook bij dieren .
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Januari 2021 om 17:15
ja! prachtig is dat he?! Big smile
ik heb het begin van de hondentrui weer uitgehaald. voelde niet fijn, het materiaal, het aantal steken, bluh, bluh LOL

ik ben nog op twee plekken aan het haken maar ik heb ook altijd graag een breiwerk liggen en mijn dochter heeft me nu een overdaad van dat bordeaux garen gegeven dus ik denk dat ik maar een eenvoudig vest brei voor haar; dan gaat ze er zelf maar in lopen ook Wink

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Online
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Januari 2021 om 17:44
Ik vind een vest een hherlijk iets om te dragen .

Het komt zomer en winter van pas .
Ik heb net van iedere dochter twee vesten gekregen .

Zij zijn erop uitgekeken ,voormij zijn ze nieuw en ze kunnen altijd nog naar de kringloop.

Voor de coronatijd hadden we hier, bij de wisseling van de seizoenen een kledingruilbeurs ,van soms amper gedragen kleding ,zonder vlekken en heel
Was de eis .
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Januari 2021 om 18:49
heerlijk die vesten! ik vind vesten ook fijn om te dragen en mijn dochter voedt haar baby nog en dan zijn truien onhandig.

toen mijn moeder nog leefde zetten wij meiden en ook onze tante altijd zakken kleding bij mijn moeder. de volgende die dan kwam, kon uitzoeken enzovoort.
nu koop ik vrijwel nooit kleding omdat ik het zelf maak maar als ik op de rommelmarkt iets fijns zie, koop ik het wel een enkele keer.

'kheb dat vest voor haar inmiddels op de naald staan Smile
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Januari 2021 om 19:17
Ik had een deadline, maar die heb ik niet gehaald. Ik wilde alles wat ik had gemaakt, afgewerkt hebben voor de jaarwisseling. Er liggen nog 3 poppenkleren. Mijn man zei al, dat er over 364 dagen weer een jaarwisseling is. Tegelijkertijd ben ik bij de tv aan het breien aan zo'n verantwoord popje met zonder gezicht, het hoofd is opgevuld, de rest bungelt en de handen en voeten zijn een knoop in het dubbele breisel.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Online
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Januari 2021 om 19:35
En ze zijn voor de kleintjes ,het meest geliefde speelgoed en een tijd erna ook nog . Een wasbeurt wordt niet op prijs gesteld .Mijn kleinzoon heeft op zijn hurkjes gezeten voor de wasmachine

en was iedere keer blij als het popje langskwam .

Ik heb een 2e gemaakt, precies het zelfde ,maar die haalde het niet .
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Januari 2021 om 13:00
Ik heb laatst een foto gekregen van mijn nichtje met haar pop.
Het is erg leuk om te zien dat ze ermee spelen. :)
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Online
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Januari 2021 om 13:07
Dat is leuk om zo een bedankje te krijgen .Het is tegenwoordig makkelijk ,maar ze denken er toch aan .

Zo zie jij je pop ook nog eens terug ook
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Januari 2021 om 15:29
Ik heb mijn a.s. muts al 2 keer uitgehaald en van arren moede dus maar een sok opgezet. De sok is al bijna bij de teen en wie weet probeer
ik dan nog eens de muts op te zetten of eerst sok #2
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Online
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Januari 2021 om 15:49
Wat is dat dan voor bijzonder model muts ?

Je breit in het rond net zoals de sok tot aan de hiel 1 recht of 2 recht en 1 of 2 av .alleen met wat meer steken en wat meer toeren .Als hij past ga je ninderingen over je aantal steken verdelen . De laatste steken rijg je op je einddraad ,een paarkeer flink aantrekken klaar . Voor de fun een pompom erop ,maar je was al bang niet genoeg wol te hebben ,dus dat zal wel niet lukken .


Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Januari 2021 om 20:09
Ik brei een patroon dat ik al ken, dus het zou geen probleem moeten zijn - maar het zit denk ik in de dikte van de pennen - het wil gewoon 
niet zoals ik het graag wil. Dus ik pauzeer even met sokken, dan kom ik er vast weer in - want ik heb heel lang geen breinaald aangeraakt.

En het garen, daar heb ik maar 50 gram van, terwijl ik de boord iets langer wil hebben, dus in mijn hoofd zit ook allerlei twijfel. Mijn hoofd heeft
dus gewoon wat tijd nodig - ik denk dat ik de oplossing ook al weet. Tijdens de 2e sok kom ik daar vast uit LOL
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Januari 2021 om 15:42
ik had dat vest voor mijn kind opgezet en breide boord 2/2. kon voordat het boord klaar was niet verzinnen wat ik daarna zou doen dus besloot ik met dikkere pennen verder te breien in het 2/2 patroon. vond ik na 2 pennen toch te saai om te doen (zo ben ik, altijd allergisch voor saai LOL ) en besloot er hier en daar een kabeltje in te gooien (ik maak van een 2 recht baantje 4 recht, na drie pennen kruis ik en na drie pennen brei ik ze weer samen=2steken) dat doe ik lukraak met als enige houvast voor mij dat ik steeds in een pen en de nieuwe kabeltjes begin (maakt niet uit hoeveel) en de laatste gemaakte meerderingen kruis, en de kabeltjes die af zijn weer minder. nouja ik hoop dat jullie het nog een beetje kunnen volgen Wink het wordt heel leuk! doet me denken aan stengels bamboe maar dan net ietsiepietsie minder mooi
van de natuur verlies je het altijd Smile
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Januari 2021 om 09:02
Ik houd ook niet van saai. Ik zing ook geen twee liedjes voor één cent, dus een tweede creatie moet heel anders worden dan de eerste. Voor een tweeling ben ik wel bereid dezelfde kleur te kiezen, maar dan met een andere steek.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 6869707172 85>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.438 seconden.
Lang Yarns