Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Op de naald...

 Reageer Reageer Pagina  <1 6970717273 85>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Januari 2021 om 11:10
Ik hou ook niet van saai, maar de muts is niet saai en hij draagt heel fijn en alleen daarom kan ik er een 3e keer aan beginnen. 

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Januari 2021 om 16:33
Natuurlijk, dat mag toch? Ik haak wel vaak dezelfde omslagdoek, maar dan met andere kleuren en ik wissel halve, hele en dubbele stokjes af. Maar zodra mensen vragen of eisen, zeg ik Nee, ik zing geen twee liedjes voor één cent.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Januari 2021 om 18:28
Na de kerstengeltjes,ben ik weer overgegaan op de babysokjes .

Die gaan ook zo lekker bij de tv .


Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14053
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Januari 2021 om 17:33
En ik ben weer aan pop begonnen. Op Ravelry weer iets. (Ik leer het niet af) Een pop en iedere maand een nieuwe outfit. Daar gaan we weer!!!!
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Januari 2021 om 17:55
gelukkig maar dat je het niet afleert Thumbs Up
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Januari 2021 om 18:05
Weet je dat ik dat ik daar wel eens bang voor ben ,dat ik wat aan mijn handen krijg .Ik heb al een duim die raar soms raar doet .

Beetje teveel gevolleyed misschien vroeger .
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14053
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Januari 2021 om 18:11
Originally posted by Mutti Mutti wrote:

Weet je dat ik dat ik daar wel eens bang voor ben ,dat ik wat aan mijn handen krijg .Ik heb al een duim die raar soms raar doet .

Beetje teveel gevolleyed misschien vroeger .
Heb ook die stiekeme angst Mutti. Dat mijn handen het niet meer willen of mijn ogen. Moet er niet aan denken.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Januari 2021 om 18:30
Een kennis van de sportschool en de soos is geopereerd aan beide duimen en ze kreeg een brace voor haar duim aangemeten. Dat is dus mogelijk, misschien alleen een brace om hem in toom te houden.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Januari 2021 om 18:49
ik heb ook wel eens die angst, temeer omdat mijn niet verlamde hand mijn hele leven al dubbelop werkt en ik daar ook vaak ontstekingen in heb (gehad) maar dan haal ik mijn schouders op omdat ik weet dat ik altijd weer een oplossing vind voor mijn problemen, alles als een uitdaging kan zien.
misschien ga ik dan wel mondschilderen of met mijn tenen leren breien....ik zeg maar wat
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Januari 2021 om 19:09
Wat is eigenlijk Ravelry?
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Januari 2021 om 22:39
Ik was een carpaaltunnelsyndroom aan het ontwikkelen, begon ook in mijn duim, Vreemd gevoel, soms pijn, soms weigeren te doen wat ik wilde,
Ik ben  een polsbrace gaan dragen en dat helpt wonderwel.
Eerst dag en - voorál  - 's nachts en nu zodra ik pijn krijg en dan ook weer meestal 's nachts, omdat dan de pijn vaak op komt zetten.


Misschien een tip Mutti?



Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12058
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Januari 2021 om 22:54


Chrissie dat is een site waar ge met een emailadres en wachtwoord moet inloggen. Eens ingelogd gaat er een nieuwe wereld open. Haakpatronen, Breipatronen, zowel gratis als betalend.

https://www.ravelry.com/tour/getting-started
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2021 om 08:27
mijn ervaring met carpaal tunnel syndroom is dat ik kijk wat ik extra of anders ben gaan doen en dat dan minderen of stoppen. ik heb het vaker voor lange(re) perioden gehad. spelletjes op de computer bijvoorbeeld zijn funest, gestresst breien of haken...niet doen. eigenlijk vaak dezelfde beweging maken en helemaal als je die enigszins gespannen doet, wakkeren die klachten aan.
ik heb er nu al een poos geen last van en ik doe alles en wissel vaak af. half uurtje breien, kwartiertje haken, 1 spelletje, even de afwas, half uurtje haken...

ik heb genoeg op de naald maar wat ik ook leuk vind, ik ben weer aan het boetseren (is een heel goede oefening voor de handen en polsen overigens)
de laatste weken heb ik in heel kleine stapjes de oven weer helemaal gebruiksklaar gemaakt en ik ben zo geinspireerd! dus lekker aan de gang Smile
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2021 om 10:42
O bedankt Bep.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14053
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2021 om 12:13
Ravelry is echt de moeite waard Chrissie. Als je vragen hebt over wat en hoe, ik help graag. Hoewel. ze hebben net alles gemoderniseerd dus ik ben momenteel voor een groot deel ook weer zoekende.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2021 om 13:21
Ik heb een aangemeten brace en een op advies van de fysio een zachte .

En inderdaad ik moet niet te lang achterelkaar iets doen ,maar soms ben je zo lekker bezig .
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2021 om 13:29
Originally posted by Mutti Mutti wrote:

  maar soms ben je zo lekker bezig .


Herkenbaar!!
Weten dat je eigenlijk moet stoppen, maar het gaat nu net zo fijn
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Januari 2021 om 20:25
ik ben tussendoor aan het 'kleien'. ik wil een reeks olla's (spreek uit ojja's) maken voor in mijn kasje
olla's werden 2000 jaar  geleden al gebruikt om de planten van water te voorzien.

het zijn van klei gebakken kruiken met een deksel waarvan alleen de hals van de kruik en het deksel worden geglazuurd. de olla wordt ingegraven in de grond , tot aan de hals. dan wordt ze gevuld met water en doordat ze niet geglazuurd is, 'zweet' ze water waar de plantwortels vanzelf naartoe groeien.
voordelen zijn dat je zo'n 60% water bespaard en ik denk dat het ook zal schelen in onkruid.
ik heb er al een paar klaar, die hoop ik volgende week te bakken; altijd een beetje spannend Shocked

de klei die ik nu gebruik had ik vrij droog in een emmer met wat water gedaan dus die was van buiten 'modder' en vanbinnen 'steen'.
heb het daarnet goed doorgekneed, kan ik het later vanavond en/of morgen gebruiken
heb er zin in Smile
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Januari 2021 om 09:27
Originally posted by lidwina lidwina wrote:

Ravelry is echt de moeite waard Chrissie. Als je vragen hebt over wat en hoe, ik help graag. Hoewel. ze hebben net alles gemoderniseerd dus ik ben momenteel voor een groot deel ook weer zoekende.

Thumbs Up
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Januari 2021 om 10:32
Ik heb sok 1 af, hoogste tijd voor sok 2
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 6970717273 85>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.527 seconden.
Lang Yarns