Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Op de naald...

 Reageer Reageer Pagina  <1 7475767778 85>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Februari 2021 om 13:46
Originally posted by Mutti Mutti wrote:



Het is een vervelend probleem ,zat jij ook niet altijd met wisselgeld ?

?
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Februari 2021 om 13:53
ik zet altijd streepjes want als de telefoon tussendoor gaat of er wordt aan de deur gebeld, ben ik de tel kwijt LOL en als ik (met jouw voorbeeld) dan zes groepen van acht streepjes heb, weet ik dat ik moet beginnen aan de twee keer in de zesde naald

als ik daarbij ook nog verschillende kabels brei, zet ik het telraam voor m'n neus LOL
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Februari 2021 om 15:24
Ik turf gewoon, ik weet niet leren ze tegenwoordig nog turven ? 4 streepjes rechtop en dan dwars een streep erdoor zodat je groepjes van 5 krijgt ?
Dat zou ik op het patroon of op een kladje doen steeds tot 8 en daarna tot 6.
Dan zou ik 6 groepjes van acht en 2 van 6 hebben.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Februari 2021 om 15:25
ja zo doe ik het ook
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Februari 2021 om 15:32
Bedankt! 
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Februari 2021 om 15:38
ik heb vanmorgen een bergje stof besteld voor voorjaar/zomerkleren en natuurlijk ook voor wat kleren voor mijn kleinkinderen.

dat maakt dat ik nu nog twee weken heb, ongeveer, om te kleien. daarna is mijn kleine eettafel nodig voor het naaiwerk.
hoe dan ook, ik vermaak me opperbest Big smile
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Februari 2021 om 16:32
De eerste keer dat ik mijn kleinzoon zag rekenen viel mijn mond open van verbazing .
Ik heb er niets overgezegd ,maar ben thuis is op you tube gaan kijken ,het duurde echt even voor ik het door had . Je moest getallen apart wegzetten het zal wel door een knap figuur bedacht zijn en ergens voor dienen .
Over een paar jaar hebben we weer een andere methode ,net als met spellen .
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Februari 2021 om 18:11
@Mutti
Voor mij werkt het erg goed om de cijfers uit te schrijven als woorden. Zoals: zevenennegentig, etc.
Ik red me wel hoor!
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Februari 2021 om 09:22
Turven gaat heel goed als je ruitjespapier hebt, ik had nog oude schriften van de kinderen en ik heb bij Action eens nieuwe gekocht. Ik gebruik ze ook om kleurschema's te maken en om poppenkleren uit te tekenen, omdat elk ruitje een halve centimeter bij een halve centimeter is. Dat er ronnding moet zijn, negeer ik dan.

Ik heb voor de podotherapeute een jeanskleurige stola en lichtblauwe tas gehaakt en ik was zo enthousiast over de tas, dat ik er nog één haak. Ik had aparte hengsels gehaakt en na het aannaaien op elk uiteinde een donkerblauwe knoop genaaid, bij de nieuwe haak ik de hengsels gelijk, door een aantal vasten over te slaan en een zooi nieuwe lossen op te zetten. Ik begin de bodem door aan beide kanten van de opzetketting vasten te haken, aan elk uiteinde 3, en dan rond te haken en in de achterste lussen in te steken. De begindraad haak ik mee, zodat die niet weggewerkt hoeft te worden. Ik geef het begin aan met een rode draad, zodat ik weet op welk punt ik de halve vaste moet doen als laatste steek.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Februari 2021 om 09:01
ik heb een vestje voor mijn kleindochter op de pen staan; fair isle. heel schattig maar elke steek je hoofd erbij houden anders weer uithalen/terugsteken.....

voor de zomerdeken zijn  de driehoekjes af, ben nu met de vierkantjes. als ik er een paar gemaakt heb, kan ik die uit m'n hoofd en is dat mijn ochtend vroeg en avond laat werkje, als ik nog of alweer te slaperig ben om aan het vestje te breien Smile

en ik ben nog aan het kleien. olla's nog steeds en daarnaast grote kralen waarmee ik een 'vogelpret-paal' wil maken en een 'vogelwaterpaal'. gaat lekker, komt goed
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Februari 2021 om 12:12
Ik had een lichtblauw tasje gehaakt met katoen/acryl en er is nog meer van, ik ben nu al aan het derde tasje bezig, het haakt zo heerlijk weg.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Februari 2021 om 12:50
Het gaat best goed met mijn trui!

Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Februari 2021 om 13:20
fijn te horen Chrissie, ik vroeg het me juist vanmorgen af.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Februari 2021 om 22:46
nog 68 te gaan Smile


Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2021 om 09:21
gaat lekker met de vierkantjes

en er staat inmiddels een wachtrijtje bij de kleioven Smile
op deze foto een plank, dat zijn er inmiddels twee.....


Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Maart 2021 om 19:10
het vestje voor mijn kleindochter heb ik uitgehaald omdat ik me helemaal niet kan concentreren en dus elke keer fouten maak.
ik heb een shirt gemaakt en een geknipt maar ik vind het niet leuk om te doen momenteel.

op mijn tuin doe ik het wel goed. elke paar dagen is er een bak in  mijn kasje klaar en het wordt er hoe langer hoe leuker. daar ben ik erg blij mee.
het zal jullie dan ook niet verwonderen, denk ik, dat ik heb besloten mijn naaispullen weer op te ruimen en eerst weer te gaan kleien.
de weg van mijn hart laat zich niet verloochenen ..... Smile

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Maart 2021 om 10:37
Je moet gewoon doen waar je zin in hebt .

Het is geen moeten ,het moet je plezier en ontspanning geven .

Klei ze
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Maart 2021 om 18:16
Ik ben al een tijdje bezig met mijn trui. Het is gewoon tricot met strepen, maar voor een beginner toch best een uitdaging. Vanmiddag zat er opeens een heel rare fout in het werk, ik had echt geen idee waar die vandaan kwam. En toen ik wou terugsteken kwam de draad op twee plekken los, ik snapte er niks van. :(
Maar nu heb ik het op de een of andere manier weer opgelost. Eerlijk gezegd geen idee wat ik heb gedaan.Embarrassed Maar ik hoef de boel tenminste niet uit te halen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Maart 2021 om 11:15
Ik heb ook zitten denken wat voor fout je nu gemaakt kan hebben .

Halverwege de pen de andere kant opgegaan en daarna weer een volle pen gebreid ?.

Doet er ook niet toe ,je kunt weer verder.
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Maart 2021 om 11:22
Ja zoiets leek het wel. En er zat een gat in mijn werk, terwijl ik geen steek had laten vallen.
Ik was ook een beetje moe toen het gebeurde.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 7475767778 85>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.469 seconden.
Lang Yarns