Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Op de naald...

 Reageer Reageer Pagina  <1 7576777879 85>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3039
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Maart 2021 om 11:24
Nog steeds bezig met mijn 'Angel' borduurwerk en met een omslagdoek van Drops Lace (deze al eens gemaakt maar... verloren gegaan in de was; té heet!).
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Maart 2021 om 13:44
Ik ben een tas aan het repareren die helemaal uit elkaar aan het vallen was. Is wel een leuk werkje. :)
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Maart 2021 om 08:46
Het geeft zo'n voldoening, als iets niet meer bruikbaar was, en door jouw inspanning het weer doet.

Ik heb ooit met de hand een rits uit een Levi's jeans gepeuterd en met de hand een nieuwe ingenaaid. Mijn machine steigerde bij zulk zwaar werk. Mijn zoon had hard gewerkt om zo'n dure broek te kunnen kopen. We waren allebei blij met het resultaat.

Als je iets moet weggooien, is het een goed idee om alles wat bruikbaar is er af te slopen: applicaties, ritsen, elastiek, knopen. Zo leg je een voorraad aan van fournituren voor toekomstige reparaties.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Maart 2021 om 12:03
Ik heb mijn broer z'n broek ook weleens gerepareerd. Het was zijn lievelingsbroek en anders had -ie hem niet meer kunnen dragen. 

Goeie tip! Ik ben echt dol op al die prutsdingetjes, kralen, knopen. :)
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Maart 2021 om 18:04
Als een bloesje ondraaglijk is geworden door een vlek of scheur, haal ik naast de knopen ook de borstzakjes er af. Die kunnen dan later in gehaakte tasjes genaaid worden als vakje voor de OV kaart of betaalpas. En een flodderig geworden beha levert haakjes, ogen en van die beugeltjes op. Weggooien kan altijd nog.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Maart 2021 om 11:40
Mijn man heeft zo'n fleece trui ,met een rits in de col ,tig jaar oud ,maar hij zit lekker om te werken .

De rits in de col ging stuk .Stad en land afgelopen voor een nieuwe trui .niet te krijgen ,een passende rits ook niet .

Een zelfde soort trui bij de kringloop gekocht ,in de hoop dat die wel goed zat ,was niet zo .
De rits eruit getornd en met de hand achter de kapotte rits gezet .

Het werkt .
Ik moet hem bijna van zijn lijf trekken om de trui te kunnen wassen ,,gelukkig droogt feece vlug Dus hij gaat in de 20 min was en hij kan hem de volgende dag weer aan .
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Maart 2021 om 15:44
Ik heb ook een floddertrui die vreselijk lekker zit. Ik vraag me weleens af wat ik zou moeten als -ie stuk ging!Embarrassed
Sommige kledingstukken hebben gewoon iets waardoor je ze heel graag draagt.

Ik heb een lentejasje gerepareerd. Het is eerst van mijn twee oudere zussen geweest en toen van mij, dus geen wonder dat het uit elkaar aan het vallen was.
Het is niet super professioneel maar wel netjes. Ik heb de matrassteek gebruikt voor de scheuren, 'hoort' dat zo of moet je voor reparen een andere steek gebruiken?
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Maart 2021 om 15:59
IK denk dat de matrassteek de beste is bij scheuren. Wij zeiden vroeger altijd: Als je hard loopt, ziet niemand het.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 April 2021 om 17:28
ik heb mijn patronen uitgezocht, lappen gewassen en ben nu een patroon voor 'n jurk aan het overtekenen
en haak vierkantjes voor mijn zomerdekenSmile
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 April 2021 om 12:56
vorige week kwam ik op internet iets tegen over 'sashiko' tegen (japans borduren)
ik vond het zo leuk/mooi en ik had net een blauwe lap klaarliggen voor een nieuwe broek.....
dus ik ben er maar aan begonnen, een soort van 'free form sashiko' Big smile het is leuk om te doen en het lijkt al snel 'wat'




Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 April 2021 om 20:37
Ik heb uit de voorraad 8 opgewonden bollen zonder etiket gehaald. Ruikt beetje muffig, maar wassen zal dat wel wegkrijgen lijkt mij.
En nu zit ik dus boven mijn Japanse brei patronen boek te kwijlen, ik kan nog niet kiezen. Als ik gekozen heb ga ik proberen een omslag
of een sjaal of hoe je het noemen wil te breien - ik denk gewoon rechthoekig. En als het niets wordt of te weinig is hoop ik toch in ieder 
geval de lol van het breien zelf gehad te hebben.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 April 2021 om 20:48
zullen we dan ook maar Japans gaan koken Iew? Wink
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 April 2021 om 21:06
Ik ben een wandhangertje aan het maken met lente-thema. In de trui heb ik even geen zin...

Ik heb dat sashiko even opgezocht, komt me om de een of andere reden bekend voor. Alsof ik het al eerder had gezien.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 April 2021 om 22:23
En dan krijg je ook nog een keer de lol van het uithalen .

Je kunt beginnen je bollen mee de badkamer in te nemen ,de stoom wil ook de lucht wegnemen .

Dat was ooit de reactie van een verzekeringsagent .We hadden in de winkel brand gehad en de wol stonk naar brand .Ik moest de bollen in een wasmand doen en in de douche zetten .

Om maar onder de uitbetaling uit te komen moet je creatief zijn .
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 April 2021 om 10:17
Het is gewoon wat muf, ik verwacht dat het wel goed komt - maar ze kunnen natuurlijk een keer mee in bad LOL
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 April 2021 om 11:33
de vierkantjes voor mijn deken zijn klaar, alle 70. ook de driehoekjes zijn klaar een 44 van de 88 bloemen. nog 44 te gaan....
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 April 2021 om 11:46
Ik ben bezig met een tasje voor onze sportinstructrice. Zij wordt in mei 30 en het is haar eerste verjaardag als moeder. Normaal hadden we dat op de sportschool gevierd, nu krijgt ze een kaart, een tasje en een dikke brief.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 April 2021 om 09:14
Ik ben een proeflapje aan het breien met de onbekende wol (die heel stug aanvoelt het zal geen wol zijn) ik brei op 4,5 en vraag me af of dat goed is.
Verder zijn sommige omslagen grotere gaatjes dan andere - dat zal komen door hoe ik omsla na een averechte steek (denk ik).
Dus ik puzzel eerst voor ik aan het grote werk begin. Ik denk ook wassen, want ik wil weten of het garen zo stug blijft of toch iets gaat geven.
Als het zo stug blijft kan ik er beter een zonnehoed dan een omslagdoek van maken. Dat zijn zo mijn gedachten terwijl ik er mee aan
het stoeien ben LOL
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 April 2021 om 08:46
Ik heb met jeanskleurige resten twee tasjes gehaakt en nu ga ik twee poppen van zolder halen en in de kleren steken, ze hebben allebei een Sneeuwwitje kostuum aan, de ene is wat dikker en lijkt jonger dan de andere. Voorlopig is het nog binnen zitten en dan is het wel zo fijn om een zittende hobby te hebben. De tuin mag nog even wachten op beter weer, het gras is wel gemaaid, maar onder de vogelvoederpalen staat een soort graanveld. Wat kunnen mussen knoeien!
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 April 2021 om 16:34
Het proeflapje groeit en de naalddikte slinkt, ik zit nu op 3,5 en wie weet ga ik nog verder naar 3
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 7576777879 85>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.469 seconden.
Lang Yarns