Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Op de naald...

 Reageer Reageer Pagina  <1 7677787980 85>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 April 2021 om 08:18
Misschien wordt het een kattenkussen of een tas. Of een netje om uien of bollen in te bewaren? Iets dat niet zo zacht hoeft te zijn.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 April 2021 om 08:43
Het proeflapje dreef als een droom in het water, het zag er zacht en knuffelig uit. Ik heb het gedroogd en gespeld en het oordeel is . . . 
Het garen is niet geschikt voor iets dat zacht moet zijn, naalddikte 3 is ok - maar inderdaad een uiennet is dichterbij dan een shawl.
Het patroon ondanks al het gebroddel ziet er best ok uit.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 April 2021 om 09:05
Je bent lekker bezig geweest moet je maar denken .




Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 April 2021 om 14:05
de tweede helft van mijn trui. En ik kleur kleurplaten.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 April 2021 om 15:18
klasse dat je de trui weer hebt opgepakt Thumbs Up
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 April 2021 om 15:40
Ja het werd een beetje saai en toen wilde ik opeens iets anders doen. Maar ik wil toch graag een nieuwe trui.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 April 2021 om 15:58
en dat is de juiste instelling! Smile
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 April 2021 om 20:01
Ik ben begonnen aan een vest. Het garen ligt er zeker al 5 jaar. Ooit gekocht op een handwerkbeurs in Zwolle.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 April 2021 om 12:05
Ik was al bezig voor twee Disneypoppen van ongeveer 40 cm, een Tinkerbel en een jonge Sneeuwwitje, maar nu kreeg ik op facebook een berichtje van een medesosijs, dat ik wat popjes kon afhalen, als ik interesse had. Ik stond paf van de foto, prachtige Barbies, een Ken in prinsenkostuum en wat mini babypopjes, zelfs een baby Born. Met kleertjes. Die ga ik morgen halen en er meteen aan beginnen. Voor De Schatkist, de speelgoedwinkel van de voedselbank. IK hoef er alleen slaapzakkken, rugtassen, babydragers en reiswiegjes bij te maken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 April 2021 om 15:55
@Mutti ik ben zeker lekker bezig geweest en na het gebroddel heb je zo'n patroon op een bepaald moment toch ein-de-lijk in de
vingers. Maar ik weet niet of ik genoeg geduld heb om er een tas, kussen of uiennet van te maken LOL
Eigenlijk ben ik blij dat ik het gedaan heb, ik heb de laatste tijd zo weinig gebreid, dat alles meegenomen is.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 April 2021 om 17:13
Er komt de laatste tijd erg weinig uit mijn handen .

De breitas staat in het zicht ,gisteren pakte ik hem op en toen kreeg ik weer een rot telefoontje ,toen ik het weer op wilde pakken waren er steken van de pennen af ,ik brei met 4 ,en kreeg ik het niet meer passend en was de zin ook weer weg .



Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 April 2021 om 08:28
Het gekke is dat we tijd genoeg hebben, teveel zelfs, maar je verliest je animo op den duur. In de eerste maanden ging ik elke dag naar zolder, oefeningen doen, later werd dat om de dag, twee keer per week, 1 x per week en toen helemaal niet meer. Ik probeer het nu weer op te pakken.

Het beste is om met kleine projecten te beginnen, niet meteen een vest of trui. Als iets dan af is, jezelf luidkeels en langdurig prijzen. Ik zit goed met mijn poppen en popjes.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 April 2021 om 09:19
Ik hoop dat het binnenkort ECHT beter weer wordt, ik loop al maanden mijn stappen niet.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 April 2021 om 10:04
ik loop elke dag naar de tuin of tenminste....zo'n 5x per week. en ga er dan meteen aan het werk. ik fris er zo van op, die wandeling (50 min.) het geeft me een hoop energie en de keren dat ik het niet doe, heb ik spijt.
en ik doe, zoals jullie wel weten, nog steeds heel veel. dat is mijn manier van overleven, altijd geweest.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 April 2021 om 10:46
Tsja ik heb de tuin als ik buiten stap, dus dat gaat het niet worden. Maar met mooier weer hoop ik toch dat het weer makkelijker zal gaan.

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 April 2021 om 12:10
Ik wou dat ik een klein beetje van mijn man had ,die blijft doorgaan .

Gisteren kwam hij onder het bloed naar binnen , Was hij aan het zagen geweest en had een stuk hout in zijn gezicht gekregen .Een heel stuk los vel over zijn neus en bloeden .

Groeit vanzelf weer dicht , is dan zijn antwoord een pleister mag er niet op .

Het enige waar ik hem mee helpen mag ,is doorntjes uit zijn vingers halen .


Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 April 2021 om 10:13
Mijn vest groeit gestaag. Ik ben alleen bang dat ik te weing garen heb. 400 gr. Samen 1200 meter. Ik brej met naalden 3. Voor de eerste mouw heb ik 69 gram gebruikt. De 2e mouw is 14 cm ver en toen was mijn eerste bol op waar ik wel al een proeflapje van had gebreid. De 2e 100 gram zijn ook op. Voor- en achterpand wordt aan een stuk gebreid. Daar heb ik bijna 20 cm mee gehaald. Dit patroon leent zich niet voor een streepje. Als ik niet genoeg heb haal ik de mouw die niet af is uit en probeer iets met een streepje in de boorden en dan ook zo'n streepje in de knoopsgat en halsbies. En dan zal de mouw die af is er ook aan moeten geloven. Ben benieuwd. Zou het liefste de hele dag doorbreien om te zien of het lukt.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 April 2021 om 14:43
Ik begin dan aan de ene kant van de bol en aan de andere kant van de bol .
Dat is een heel gedoe want ik wind dan steeds de draad om het breiwerk tot ik met de andere weer verder kan En dan maar steeds opschrijven hoeveel pennen je gedaan hebt .

Hoe kleiner de draad wordt hoe spannender ,haal ik het of haal ik het niet ,maar dat is dan geen heel vest .
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 April 2021 om 15:18
De tweede mouw is bijna af. Dan hoef ik alleen nog een pand. Als -ie klaar is laat ik wel een foto zien. :)
En ik ga aan de slag met de schapenwol die ik van mijn moeder heb gekregen. Kussenhoezen voor in mijn moeders tuinhuis.

Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 April 2021 om 15:31
nou kijk! zo zachtjesaan komt het een na het ander af Thumbs Up

sjonge ik was aan het worstelen met de paddenstoel! eerst had ik de steel, die stond klaar. daar kwam over de bovenkant een 'muts' een deel wat goed een stukje over de steel zakte, dat was ook klaar.
toen ging ik vanonder naar boven werkend de hoed 'bouwen' die moest dan boven samenkomen met de 'muts' was het plan. hij werd vrij groot en de klei is vrij zacht dus ik propte hem vol met plastic zakken. bijna bovenaan moest de muts erin maar die kon toen niet meer door de opening, dus het ding opgetild maar zwaar en slap, zie dat dan maar weer neer te zetten....enfin na heel lang peentjes zweten en toch plezier hebben was de hoed af en kon ik de hond uitlaten. toen ik terugkwam vond ik de hoed wel erg groot en heb er een stuk onderaf gesneden. de muts over de steel gezet en wauw! precies wat ik voor ogen had! dus ik ben voorzichtig blij Smile

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 7677787980 85>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.684 seconden.
Lang Yarns