Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Op de naald...

 Reageer Reageer Pagina  <1 7980818283 85>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Juni 2021 om 14:11
Ja hoor ,lekker onder de parasol ,met afwisselend een boek en een breiwerkje .

Ik zit te genieten van de meesjes ,die in en uit het nestkastje vliegen ,die hebben het pas druk .

Het is na 3 jaar dat ze het kastje weer gevonden hebben .We hadden ieder jaar wel meesjes, maar na de renovatie ,toen het huis in de steigers stond , was het afgelopen .

Ze zijn wel laat dit jaar .
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Juni 2021 om 15:56
Alles is later dit jaar, dus de meesjes redden het vast.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Juni 2021 om 17:48
Was het niet zo dat jonge meesjes bepaalde rupsjes aten en dat die vaak te vroeg uit het ei waren gekomen? Dit jaar zullen er genoeg zijn.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Juni 2021 om 17:59
Ze komen niets te kort ,dus het zullen wel de juiste rupsjes zijn .

Soms zit ereen te wachten ,tot hij / zij binnen kan ,om de voeren .
Ze moeten nog erg klein zijn ,want je hoort ze nog niet roepen .

Het nestkasje hangt tegen de kamermuur ,als ze iets groter zijn hoor je ze binnen ,toch is de muur geisoleerd .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Juni 2021 om 18:00
Mijn poppenkleren voor Sneeuwwitje en Tinkerbell zijn klaar en gefotografeerd, dus die poppen kunnen op reis. Nu ben ik bezig voor een "zwangere pop". Zij heeft een gewoon zonnejurkje en een positiejurk, waarin de pop in een zakje hangt en een extra pand met een blote buik zit, en waar een scanapparaat bij hoort. Ook zij krijgt een bruidsjurk en een kroontje. De zakjes voor groente, fruit en broodjes zijn al in gebruik. De foto staat op facebook bij de poppenfoto's.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Juni 2021 om 18:05
Hoe krijg je het verzonnen Machtelt .
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Juni 2021 om 18:42
Inderdaad, hoe krijg je het verzonnen. Al een heel stel mooie poppen op Facebook gezien, de zakjes nog niet.
Zelf naai ik weer eens. Niet nieuw, maar innemen. Verleden jaar zomaar afgevallen. Ik durfde toen niet zo goed in te gaan nemen. Ik dacht het komt wel weer bij. Maar dat is niet gebeurd, dus nu maar aan de slag. Ook had ik 2 jasjes met korte mouwen hangen. Ik draag geen korte mouwen meer en ze waren te strak geworden. Ik had ze laten hangen omdat ik het stof zo mooi vond. Nu passen ze weer en heb ik de mouwen eruit gehaald. Kan ik ze als vestje dragen over een blouse of t-shirt.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Juni 2021 om 19:29
Dan zijn we aan het zelfde bezig Lidwina ,innemen van broeken die nog echt goed zijn .Er zijn er een paar naar de kringloop gegaan .

Ik dacht ook dat het er wel weer aan zou komen,maar dat is niet zo .

Aankomen schijnt nog moeilijker te zijn dan afvallen .
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Juni 2021 om 22:08
Mijn moeder is op deze leeftijd ook afgevallen niet meer bijgekomen. Ik dacht dat het bij haar gekomen is omdat ze een tijd heel depressief is geweest en geen eetlust had. Dat kan bij mij niet het probleem zijn. Volgens mij ben ik niet depressief en als ik geen eetlust heb komt dat meestal omdat ik het niet bij 1 koekje bij de koffie heb gelaten. Ik hoef ook niet aan te komen. Ik vind het prima zo.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Juni 2021 om 08:16
Die kroontjes heb ik niet verzonnen, ik trof een gebreide aan in het boek Breiprojecten van 30 minuten. Daar had ik al beertjes en poesjes uit gebreid, maar er veel langer over gedaan dan die 30 minuten. En laatst keek ik er weer eens in en dacht: verhip, een kroon. Weliswaar als verkleedobject voor volwassenen, maar een poppencouturière kan patronen aanpassen. En in de laatste Aan de Haak stond een gehaakte prinsessenpop met een kroontje, dat ik ook heb aangepast. Ik had nog wat blingbling (knopen en halfedelsteentjes van kapotte armbanden) om er op te naaien en ik heb altijd bollen en klosjes glitterdraad in huis.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Juni 2021 om 17:12
Ik had een oud kussen dat niet meer lekker lag, gewassen en de vulling ben ik nu aan het 'herpluizen' zodat ik er knuffels mee kan vullen. De sloop is nu een poetsdoek voor mijn moeder.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Juni 2021 om 18:28
Heerlijk recyclen, dat geeft een goed gevoel. Met oude vrijgezelle sokken kun je ook zo lekker poetsen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Juni 2021 om 09:29
gisteren een shirt en een broek voor mijn dochter genaaid. mijn strijkbout heeft het begeven dus ik moet nu eerst een nieuwe kopen voordat ik verder kan met het naaiwerk.

en ik kleedde de 38 jarige poppenwagen van mijn dochters opnieuw aan. mijn kleindochter wordt 1 volgende week, die krijgt hem cadeau Smile
naast de prachtige eerste echte schoenen die ik (dat is mijn traditie) voor haar kocht
ik heb het dekbedje en het matrasje in twee verschillende stofjes gemaakt, dan kan zij zelf kiezen wat ze het mooist vindt. haar oma kon namelijk niet kiezen LOL



Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Juni 2021 om 09:30
weet ook niet waardoor de tweede foto ondersteboven staat Confused
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Juni 2021 om 10:07
Je hebt eer van je werk

Zo zie je ,wie wat bewaard heeft wat .
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5757
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Juni 2021 om 21:19
Heel mooi geworden en mooi dat de poppenwagen zo nog gezellig in de familie blijft. Ze zal er veel plezier van hebben.
Onze dochter heeft ook zo'n poppenwagentje gekregen toen ze 1 jaar werd en ik denk dat mijn schoonmoeder deze ook heeft opgeknapt toen met nieuwe bekleding. Wij hebben deze ook npog en wie weet over nog vele jaren ook voor onze kleinkinderen.Smile
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Juni 2021 om 21:56
Wat heb je het wagentje leuk aangekleed. Ik heb het ooit gedaan met het poppenbedje dat nog van mijn moeder geweest is. Het zou nog steeds bij mijn kleindochter moeten zijn. Mijn poppenwagen staat nog altijd hier in huis.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Juni 2021 om 22:11
dank jullie wel Smile

ik had als kind ook een rieten poppenwagentje en ik zeulde er altijd mee rond; ik was op en top poppenmoeder. mijn zusjes vonden me uiteindelijk te groot voor het ding maar ik wilde het niet loslaten.
toen kreeg ik van mijn tante een hele 'echte' poppenwagen, wit en prachtig. die nacht probeerde mijn moeder een paar maal zonder succes mijn handje los te maken van dat ding, zo blij was ik er mee LOL
mijn zusjes zetten mij onder druk het rieten poppenwagentje aan mijn jongere buurmeisje te geven wat ik uiteindelijk met tegenzin deed.
het meisje speelde er niet mee. haar grote zus ging erin zitten en haar grote broer ging er dan mee rijden, zodat het eigenlijk voor mijn ogen werd gesloopt. daar heb ik veel verdriet van gehad, als kind.
toen mijn oudste dochter werd geboren gaf een van mijn zussen me dit wagentje namens al mijn zussen omdat ze nog iets goed te maken hadden, zei ze...
zij had hem ook schattig aangekleed.
mijn oudste dochter heeft er natuurlijk nooit mee gespeeld maar de jongste heeft er veel plezier aan gehad en straks mijn kleindochter ook hoop ik Thumbs Up

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juni 2021 om 09:29
Gek he dat je als kind zo gehecht bent aan iets .

Ik had als kind ,een schildpad pop " Coby" .

Met van dat elastiek door de pop heen om armen en benen tegen het lijfje te houden zodat ze konden scharnieren . De gaten werden steeds groter en op het laatst , moesten er grote knopen in ,ik was gek op die pop ,mijn moeder had een hele uitzet gebreid .
Ik kreeg een nieuwe pop ,met haar wat je kon kammen ,maar ik kon geen afstand doen van Coby ,met een arm en een been ,het maakte mij niet uit .

De nieuwe pop heeft nooit de plaats van " Coby " in kunnen nemen .
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juni 2021 om 09:34
Mutti Heart Smile zo herkenbaar!
het is iets wat je vertrouwt, iets wat helemaal van jou is, wat helemaal bij jou past. waar je je 'geheimen' aan toevertrouwd of iets wat er gewoon altijd is Smile

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 7980818283 85>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.625 seconden.
Lang Yarns