Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Op de naald...

 Reageer Reageer Pagina  <1 2324252627 85>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2017 om 09:17
Kijk eens aan wat een hoop heb je alweer klaar dan Bep...
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2017 om 10:57
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Mijn truukje voor een te grote steek is om die tweemaal rond de naald te slaan en als één steek te breien. Dat doe ik ook met te groot uitgevallen tussenlusjes.
Of samenbreien met de steek eronder
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2017 om 17:08
IK heb nog steeds de woondeken op de breinaalden, waarvan ik nog niet weet hoe die gaat worden. In elk geval met de bomen op de lapjes. Maar of ik op alle lapjes de bomen doe dat weet ik nog niet, wil wel wat anders doen maar kan nog geen patronen naar mijn zin vinden. En dan, hoe maak ik ze aan elkaar, denk dat ik een kabelsteek ertussen ga doen. Maar dan, hoe kruis ik dat, eens zoeken of daar een patroon van is.
Back to Top
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2013
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1547
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2017 om 17:21
Het wordt een babydeken! En inderdaad met olifanten Smile
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Oktober 2017 om 19:08
Originally posted by Lelie Lelie wrote:

Het wordt een babydeken! En inderdaad met olifanten Smile
O een deken, ik dacht aan een muts pfrr LOL
Back to Top
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2013
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1547
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Oktober 2017 om 21:30
Haha nee, ik heb mezelf weer eens met een onmogelijk project opgezadeld natuurlijk.

Magtelt, dat is best wel een goede tip! Die ga ik onthouden
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Oktober 2017 om 11:32
Had me zo voorgenomen van het weekend iets te doen aan haken...
Uiteindelijk alleen maar aan het shoppen geweest ...
Dan vanavond maar weer verder...
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Oktober 2017 om 20:16
samenbreien met de steek eronder doe ik ook maar toch blijft het een opening. Zal de twee eens samen proberen bij volgende hiel.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Oktober 2017 om 08:09
Toen ik lang geleden eens sokken breide, kreeg ik de tip in Breien voor Dummies om bij het breien van de hiel alle lusjes breiend op te nemen en in de volgende naald zoveel steken samen te breien dat je voldoende had om de sok verder te breien. Dan vermeed je gaatjes.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Oktober 2017 om 10:05
Het is een beetje de klepel en de klok, het kan ook zijn dat je van 1 steek verder de steek dieper oppakt en die dan mee samenbreit.
Ik heb ergens ooit een jijtube filmpje gezien.
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 05 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 11348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Oktober 2017 om 10:22
Zo Bep jij heb al weer een hoop gemaakt.

Zelf ben ik nog mutsen aan het maken
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Oktober 2017 om 10:25
Zo gisteren eerst eens rechtgezet wat er mis was gegaan...
1 pootje verlengd en 1tje helemaal overnieuw gemaakt...
Nu zijn ze wel even groot...
Aan de staart begonnen dus ben weer onderweg...
Nog een halve staart, halsband en 2 binnen oortjes...
Dan gaan het in elkaar zet werk beginnen...
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Oktober 2017 om 11:20
Dit is een film van een man, die een filmpje voor zijn zus gemaakt heeft het opnemen van steken langs de hiel deze en dan achterin minuut 5
laat hij zien hoe je geen gaatje krijgt. En in minuut 8
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Oktober 2017 om 13:59
bedankt lw. Eens kijken of ik het tegengaan van het hoekgaatje bij het breien van de twee sokken in één keer op één rondbreinaald van de teen naar de boord kan toepassen. Normaal gezien moet dat lukken.
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Oktober 2017 om 13:08
Ben nog steeds met de deken bezig maar heb weer veel pijn in de armen dus moet het rustig aan doen.
Heb nu 8 lapjes af :
 
(de bruine ligt op zijn kop en de blauwe is ondertussen ook af).Moet er nog wel heel wat maken voor het een deken is, maar ik ben bezig geweest voor een kabelrand om tussen elk lapje te maken maar denk toch dat dit niet zo mooi is, wat te druk. Ga ze maar gewoon aan elkaar naaien (of een blaadjesrand rondom elk bomenlapje?) en dan brei ik er een wat bredere kabelrand (of zo) omheen. Hoewel ik bij bomen een rank met bladeren ook wel mooi vind, ben er dus nog niet uit hoe ik de rand zal doen.
Ik heb ook nog de kleur wit/creme, die hou ik voor de rand.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Oktober 2017 om 13:52
Oh wauw JMB dat ziet er echt nu al fantastisch uit...
En ook mooi al die verschillende kleuren...
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14055
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Oktober 2017 om 14:23
Die wordt mooooi. Hoe zou het zijn om een gerstekorrel rand tussen de verschillende lapjes en om de hele deken heen te maken? Heb ik om mijn deken, wel meteen aangebreid, maar ziet er goed uit en ligt mooi vlak
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2013
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1547
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Oktober 2017 om 14:42
Wauww wat een werk! Heel mooi
Back to Top
Geerlig View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 Februari 2014
Locatie: Anna Paulowna
Status: Offline
Points: 4155
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geerlig Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Oktober 2017 om 17:48
Wat een werk maar wel heel mooi. Denk wel om je armen dus doe maar rustig aan.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Oktober 2017 om 17:53
Dat gaat een prachtig werkstuk worden. Het idee van die gerstekorrel zou mij ook wel wat lijken. Dat geeft altijd stabiliteit.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 2324252627 85>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.875 seconden.
Lang Yarns