Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Op de naald...

 Reageer Reageer Pagina  <1 3637383940 85>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 September 2018 om 10:25
Je zou een minimumprijs erop kunnen zetten. Alles wat uit een goed hart extra gegeven wordt, is dan meegenomen. Je eigen werk prijzen geeft je het gevoel "kijk mij eens goed zijn". Eigenlijk is dat toch ook zo? Ondanks een kritische noot naar je werk toe, mag je best je trots en blijdschsp laten merken door.... een prijskaartje.   
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 September 2018 om 18:08
Er zit voor ongeveer € 8,50 aan materiaal in één juten tas, doordat ik reliefstokjes heb gehaakt. Ik dacht daar € 12,50 voor te vragen, maar op het prijskaartje te zetten Van € 125,- voor 12,50. Mochten daar vragen over komen, dan kan ik zeggen dat ik afzie van het maakloon. Alles wat ik niet verkoop gaat in ieder geval naar Marlene, die op Pasar Malams en hobbymarkten staat voor Kika en Pink Ribbon. Ik dacht er wel over om een postertje te maken over het goede doel.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3612
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 September 2018 om 18:43
ik vind dat je dat wel kan maken magtelt van 125 euro voor 12,50
ik vind het goed gevonden
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 September 2018 om 12:11
Tijdens het weekje vakantie heb ik gehaakt aan een rabbithole vest, leek mij geinig. Maar ik heb nu hele smalle voorpandjes en als
ik die aan het achterpand vastmaak gaat het volgens mij meer op een bolerootje dan op een vest lijken Unhappy
Nou was het wel heel goed voor mijn haak-techniek of haak onzekerheid, maar ik ben bang dat het uithuilen, uithalen en iets anders verzinnen
wordt. Ik kan er weinig aan doen dat ik geen plat klein mini vrouwtje ben LOL
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 September 2018 om 13:21
Als ik de foto op de link bekijk, zie ik duidelijk een bolero-model met halve mouwen. Vanuit de hals loopt het ongeveer recht naar beneden zonder extra materiaal voor de sluiting aan de voorkant. Maar er is toch wel een figuurlijke "mouw aan te passen" om de voorpanden te kunnen laten sluiten en wat meer binnenruimte voor persoonlijke vulling? Als geheel ziet het er erg leuk uit. Wat het te maken moet hebben met een konijnenhol, is me een raadsel.

Sinds gisteren staat er bij mij een trui voor mijn man op de naald: herfstkleuren met kabels op pen 6.   
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 September 2018 om 13:47
Ik ben inderdaad heel erg aan het denken. Rabbithole heeft iets te maken met breisters die opeens in het gat "haken" vallen LOL
Ik heb me bedacht dat als ik mezelf goed op zou meten en dat dan op papier uitteken dat het dan mogelijk moet zijn het b.v. van
mouw tot mouw te haken of misschien van punt tot punt. Maar ik heb geen haast.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14054
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 September 2018 om 19:45
Dit is waar ik mee bezig ben.
toen hingen er 31 bolletjes garen aan. Nu zij het er minder. Op deze zie je wat meer.
Het is een Kal op Ravelry. En dit moet het worden.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5762
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 September 2018 om 21:26
wauw Lidwina wat een mooie kal.
wat een werk wel maar ,ooi om te doen denk ik.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 September 2018 om 22:10
Wauw... dat is een hoop telwerk! Heel wat moeilijker dan de vier adventszondagen tellen. Maar je hebt er nog twee en een halve maand voor.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 September 2018 om 08:15
Wauw lidwina prachtig...
Nog wel eventjes bezig maar het resultaat mag er nu al zijn...

Hier ook nog het een en ander op de naald...
Ben bezig aan een gingerbread huisje...
De draak moet nog afgemaakt worden ( in elkaar zetten niet mijn favo klusje )...
De kerststal mist alleen zijn 2 kamelen nog en gelukkig hebben we van het weekend niet zoveel te doen staan...
Dus kan ik mooi weer verder met alles waar ik mee bezig ben ...
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 September 2018 om 08:29
Prachtig ,dat doe ik je niet na ,wat een geduld heb je.....zo mooi
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 September 2018 om 08:43
Wat een leuke cal, en wat wordt die van jou ook mooi. Pff lijkt me een behoorlijk werk met al die vakjes.
Back to Top
Geerlig View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 Februari 2014
Locatie: Anna Paulowna
Status: Offline
Points: 4155
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geerlig Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 September 2018 om 08:48
Wouw wat een klus. Maar erg mooi. Petje af.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 September 2018 om 18:31
Ik heb een gouwe ouwe op de breinaalden. Is er nog iemand, die zich Mother Bear herinnert? Er was een groep Amerikaanse dames, die eenvoudige haak- en breipatronen had om beertjes voor zieke Afrikaanse kinderen te maken. Het was de bedoeling dat inzenders van die beertjes een bedrag betaalden voor porto, ze konden dat laten sponsorren door vrienden en familie. Voor ons hobbydozen was het natuurlijk dubbel porto betalen, eerst naar Amerika en dan naar Afrika. Ik vond het grappig maar ook wat gênant, dat de beertjes aangekleed moesten worden met broekjes of rokjes en truitjes. Het deed me denken aan de kisten vol bijbeltjes en gebreide ondergoederen, die vroeger door de Zending verzameld werden om naar Afrika gestuurd te worden. Ik brei en haak ze nu zoals teddyberen horen te zijn, bloot met een strik om de nek. Misschien zwerft er nog een foto in de Koffiecorner met een bed vol beertjes, net een driedimensionale sprei.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 September 2018 om 09:38
Ik ben bij Magtelt geweest en wij hebben ons over de rabbithole gebogen. Conclusie: ik heb me op vakantie niet verveeld en heb geleerd
dat granny patronen geen probleem zijn. Al zet ik op met haaknaald 6 en ga dan verder met 5, nog trekt de lossenketting, dus dat moet
opzetten met naald 7 worden.
Omdat het patroon schrijft tot minstens schouderbreedte en omdat ik geen afzakkend vestje wilde ben ik niet verder gegaan dan schouderbreedte
maar daardoor kom je later echt stof tekort. Laten we zeggen op de zijpanelen LOL.
We gaan het uithalen en dan bedenken of ik dat granny raglan wat nu op het achterpand zit ook op het voorpand kan krijgen want dat vond ik mooi.
Als het echt helemaal niks wordt . . . . dan kan ik de wol altijd nog aan Magtelt geven, zij vindt de kleur mooi LOL
 
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 September 2018 om 10:07
Ik denk dat het bij het armsgat breder moet, dus misschien gradueel verbreden, elke toer een steekje meer? Je kunt je rugbreedte wel meten, maar aan de zijkanten zit ook een stukje mens. Helemaal tweedimensionaal zijn we niet gebouwd.

Een rabbithole doet denken aan een poncho, qua meerderingen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2013
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1547
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 September 2018 om 21:53
Wauw Lidwina wat mooi!

Ik ben nog steeds bezig met de scheepjes cal 2014, de deken van grannys. Vind alleen een aantal niet mooi, dus daar ben ik nog vervanging vooor aan het zoeken. Heb er inmiddels 30, dus ben op de helft.

Verder nog een trui aan het breien!
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Oktober 2018 om 21:11
Ik wil nog sokken breien voor een nicht van mijn schoonmoeder. Ik heb van die nicht wol gekregen, maar dat zat op een streng -
dus stap 2 (stap 1 was het patroon en ik twijfel nog steeds een beetje) was de streng transformeren in een bol. Dus ik heb 5 minuten
met de armen omhoog gezeten (het voelde veel langer) en de huisband heeft de wolwinder bediend - wat een fijn ding.
Over 18 dagen ga ik naar haar toe - kun je in 18 dagen 1 paar sokken breien ? volgens mij wel - dus ik ga maar eens op zoek naar de
juiste naalden en steken opzetten. Approve
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Oktober 2018 om 22:59
In 18 dagen moet dat toch wel kunnen lukken. Je hoeft dan zelfs niet te haasten. Meestal brei ik 3 dagen over de enkelboord, 1 dag grote en kleine hiel en dan nog 2 of 3 dagen voor het voetdeel. Het kan veel sneller maar dan moet je niet teveel andere dingen moeten doen.

Succes
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Oktober 2018 om 08:09
Wat leuk LW om er sokken van te maken...
En kan me voorstellen dat 5 minuten met de handen om hoog als lang voelt...
Hier inmiddels een sneeuwpop aan het maken ook voor de kerstmarkt...
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 3637383940 85>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.688 seconden.
Lang Yarns