Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Op de naald...

 Reageer Reageer Pagina  <1 3738394041 85>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14055
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Oktober 2018 om 09:11
ik hang de streng garen over een stoel. Past het niet over 2 die ik tot de goede maat schuif.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Oktober 2018 om 11:07
Ik heb de steken op de naald en al 3 toeren achter de kiezen. Als ik iedere dag tijd neem doe ik meestal 1 sok per week.
@Lidwina, ik was bang dat dat een gedoe was en had het personeel opgetrommeld, alleen koos hij voor het draaien aan de wolwinder
en was ik de sukkel die de streng op moest houden LOL maar het is gelukt en het ziet er goed uit.
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3615
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Oktober 2018 om 11:20

je zou deze eens kunnen overwegen aan te schaffen dan heb je niemand nodig ik heb er eens 1 in een kringloop gekocht




Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Oktober 2018 om 17:24
Ik heb een babydekentje in blauw/grijs tinten Royal op de haaknaald, alles in reliefstokjes, voorlangs ingestoken. Dan komen er leuke dwarsstrepen in.

En ik heb een doos gevuld met creaties voor de verkoop op een braderie van het clubhuis van de soos. Naast breisels en haaksels verkoop ik dubbele boeken, breinaalden, haaknaalden en wolresten. A.s. zaterdag moet het mooi weer zijn en niet zo hard waaien dat ik de kraam uitvlieg.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Oktober 2018 om 20:57
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Oktober 2018 om 21:36
Leuke plannen! Goed weer en veel goeie klanten gewenst.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Oktober 2018 om 08:17
Bedankt. Het goede weer is al besteld, zag ik.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Oktober 2018 om 09:41
Oh leuk magtelt dat je maar veel mag verkopen...
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Oktober 2018 om 17:08
Nou, dat is niet gebeurd. Een truitje, een tunische haaknaald en een zakje wolresten. € 4,50 verdiend, kraam kostte € 12,50, broodje bal kostte € 2,50. Er waren te veel andere activiteiten juist in dat deel van Apeldoorn en er was weinig publiciteit gezocht. Een poster bij het buurthuis, maar daar komen alleen de vaste gasten. Vlakbij is een Lidl en een Action, daar hadden ook posters kunnen hangen. 3 rijen kramen, maar aan het begin stonden info kramen over de wijk en het buurthuis. Dus de meeste mensen dachten, dat de rest ook info was en liepen niet verder. Afijn de niet verkochte creaties gaan naar Kika. In Haarlem en omgeving is er wel belangstelling.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Oktober 2018 om 18:16
Dat is sneu! Jij en je medehobbyisten leven er naar toe en dan is er te weinig belangstelling door allerlei omstandigheden. Van het broodje bal heb je nog lol gehad, van het huren van de kraam niet. Je zal er geen honger voor hoeven te lijden en je hebt Kika al als doel. Maar ik snap dat je het je anders had voorgesteld.

In ieder geval een goed vervolg van het weekend.    

..........

Magtelt, klopt het dat jouw persoonlijke tekst over die rozen en rozengeur door elkaar is komen te staan?
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Oktober 2018 om 20:57
Hij staat zo goed, volgens mij. Het is een haikoe uit een boek van Bertus Aafjes, een rechter Ooka mysterie. Wij zeiden het vroeger als de kat de bak had bezocht en een zeker luchtje meevoerde. Maar in het boek ging het om een diefstal, waarbij een kruiderij was achter gelaten. Een blinde rook het, maar had niet gezien wie de dief was. De kok werd verdacht. Maar het is mijn motto geworden omdat het geven van iets de gever ook plezier bezorgt.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Oktober 2018 om 21:34
Zoals jij schrijft over het plezier om iets te geven, had ik het ook begrepen. Maar... deze zinsbouw was me nog niet eerder opgevallen omdat ik het tijdens het lezen blijkbaar corrigeer naar een gangbare zinsvolgorde.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Oktober 2018 om 09:09
Het afkappen van de zin is een artistieke vrijheid van de hobbydoos. Met komma's zou het duidelijker zijn, maar zo stond het in het boek. Een haikoe is eigenlijk een drieregelig versje met een bepaald aantal lettergrepen. Waarin een filosofie verwerkt is. Een oeroude vijver   de sprong van een kikker   watergeluid.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2018 om 08:15
Wat verschrikkelijk jammer om te lezen dat het geen succes is geweest...
Bekendheid van een markt en goede opstelling zijn erg van belang om een markt te laten slagen...
Wel heel goed dat je het aan kika doneert...
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2018 om 08:28
Ons buurthuis ligt om de hoek van Dok Zuid, een groter, nieuwer buurthuis met bibliotheek en meer ruimte er om heen. Daar was zaterdag een knalfeest. Veel groter en beter opgezet. Dus sommige mensen kwamen na dat gefeest bij ons voor de gratis popcorn en het springkussen. De kinderen hadden zelfs geen interesse in de snoepkraam tegenover ons. Misschien is er een beleid gaande om ons buurthuis om zeep te helpen, de grond zal we duur zijn. De huur van de ruimtes in Dok Zuid is te veel voor onze clubs, die schilderles, naailes en houtbewerking geven en allerlei zang- en muziekles, naast de gezelligheidsactiviteiten.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2018 om 12:30
Ik ben een heel mooie ponco bezig voor kind,hoop dat het me lukt
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2018 om 14:54
Vervelend, Magtelt. Je doet er toch je best voor, steekt er tijd, energie en geld voor kraamhuur in... en dan bijna geen bezoekers omdat er niet genoeg aandacht aan is besteed. Misschien voor volgend jaar eerst eens aandacht aan besteden voordat je weer met een kraam gaat staan; er zullen toch ook genoeg plaatselijke kranten en bijv. kabelkrant of zo zijn, die daar iets over willen schrijven, zeker als jij bijv. voor Kika de opbrengst bestemd hebt.

Pareltje, succes en veel plezier met de poncho, lukt je vast wel!

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2018 om 16:01
Ik heb de doos voor Kika al klaarstaan, voor een ex-hobbydoos. En een kraam doe ik gewoon nooit meer, als ik er voor moet betalen. Dan ga ik zelf wel kijkuh kijkuh maar niet kopuh. Mijn poppen gaan ook altijd naar Kika en Pink Ribbon, eerst heb ik zelf plezier, dan de verkoopster en dan hopelijk een meisje.

Ik heb nu lapjes op de brei- en haaknaald staan voor een naaldenboekje voor stompe borduur- en stopnaalden. Die te dik zijn voor vilt. Ik heb wel een vilten boekje voor naainaalden. Tot nu toe stak ik de dikke naalden in een mislukt beertje, maar ik krijg zo veel commentaar dat het zielig is, dat ik hem zal pensioneren.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2018 om 16:52
Kan me voorstellen dat je zo'n kraam niet meer leuk vindt om te doen als het meer kost dan het oplevert. Het geld wat je kunt besparen, kun je dan beter besteden aan nieuwe projecten en daar weer dingen voor Kika van maken.

Arme beertje... die heeft zijn pensioen dus écht verdiend! Je geeft hem toch wel ergens een ereplaatsje?
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2018 om 19:51


Ahhhhh

een voodoobeertje.


Maar hij mag nu de AOW in.
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 3738394041 85>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.438 seconden.
Lang Yarns