Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Op de naald...

 Reageer Reageer Pagina  <1 23456 85>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5757
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Maart 2017 om 21:21
bij mij is breien pas s'avonds wat later eerder geen tijd hiervoor. Dan ga ik even mijn hoofd leeg maken. Brei meestal knuffels ben nu aan een clown bezig voor mijn moeder en ga hierna nog een maken. maak het project waar ik aan bezig ben eerst af mits er geen verjaardag of iets bijzonders tussen komt. blijft wel vaker even liggen voor in elkaar te zetten dat kan ik alleen overdag en dat is vaak even op de zondagmiddag een uurtje.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Maart 2017 om 11:42
Ik vind het ook altijd erg knap dat er mensen zijn die echt project voor project maken...
Ik ben altijd met 100 dingen tegelijk bezig voor mijn gevoel...
Probeer nu ook meer dingen die al veel te lang liggen af te krijgen...
Maar ook nu merk ik dat ik toch nog wel aan nieuwe dingen begin voor het oude af is...
Heb mijn zinnen er in ieder geval op gezet om dingen af te ronden...
En stukje bij beetje wil dat steeds meer lukken...
Voorlopig hou ik de moed erin en probeer ik iedere dag wel iets te doen...
Dan zou het vanzelf allemaal klaar moeten zijn...
Back to Top
G.F. View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 03 Maart 2017
Status: Offline
Points: 7
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer G.F. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Maart 2017 om 12:15
Op dit moment niks meer. Ik heb de laatste knoop aan het vest van mijn kleindochter gezet. Dus....op zoek naar een nieuwe uitdaging.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Maart 2017 om 12:21
Succes met het zoeken naar een nieuwe uitdaging! Smile

Vanochtend ben ik verder gegaan aan mijn trui omdat het buiten toch wel erg koud geworden is om te werken. Nou ja, verder gegaan... ik heb eerst (heel streng voor mezelf) de mouw voor een deel uitgetrokken. Het is een mooi langzaam kleurverloop en ik had helaas niet goed opgelet tijdens het breien dat ik ook echt twee dezelfde mouwen zou krijgen. Er ontstond verschil in de kleurschakeringen. Dus... Angry 

Die tweede mouw is nu grotendeels weer een bolletje geworden. Even doorbijten & doorbreien. Als hij af is, zien jullie 'm vanzelf verschijnen. 
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Maart 2017 om 12:52
Originally posted by Kamilla Kamilla wrote:

Succes met het zoeken naar een nieuwe uitdaging! Smile

Vanochtend ben ik verder gegaan aan mijn trui omdat het buiten toch wel erg koud geworden is om te werken. Nou ja, verder gegaan... ik heb eerst (heel streng voor mezelf) de mouw voor een deel uitgetrokken. Het is een mooi langzaam kleurverloop en ik had helaas niet goed opgelet tijdens het breien dat ik ook echt twee dezelfde mouwen zou krijgen. Er ontstond verschil in de kleurschakeringen. Dus... Angry 

Die tweede mouw is nu grotendeels weer een bolletje geworden. Even doorbijten & doorbreien. Als hij af is, zien jullie 'm vanzelf verschijnen. 


We zijn benieuwd naar het eindresultaat...
Wel streng voor jezelf maar als je ze hetzelfde wil hebben dan is het nog wel eens puzzelen...
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Maart 2017 om 13:22
Originally posted by suziesfreubels suziesfreubels wrote:

Wel streng voor jezelf maar als je ze hetzelfde wil hebben dan is het nog wel eens puzzelen...

De vergissing was veroorzaakt door een knoopje in het garen. Dat kwam ik tegen tijdens het breien en toen heb ik netjes opnieuw aangehecht. Dat dat knoopje erin gelegd is terwijl er 1½ meter tussen geknipt was (!) had ik niet door. Vandaar dat het kleurenverloop helemaal uit elkaar liep. Reken maar dat ik het nu per toer ga controleren! Big smile

Ik verwacht nog wel een weekje bezig te zijn, dus blijf niet vingerbijtend bij de computer wachten, he?! (grapje)
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Maart 2017 om 15:03
Op de breinaalden heb ik wit katoen voor een vest.  Was ook begonnen met de planned pooling van Hema garen, maar ik doe iets fout, bij mij wordt het niet mooi. Och, ben er eigenlijk ook wel een beetje op uitgekeken, ga wel alleen het vest afmaken en wat ik met dat garen ga doen, dat zie ik nog wel.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Maart 2017 om 15:45
Planned pooling heb ik vaker voorbij zien komen is dit een soort techniek of hoe moet ik dat zien???
En Kamilla natuurlijk zitten wij de hele week vingerbijtend achter de computer te wachten...
Nieuwe creaties en foto's zijn altijd leuk om op te wachten...
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Maart 2017 om 09:42
Originally posted by suziesfreubels suziesfreubels wrote:

Planned pooling heb ik vaker voorbij zien komen is dit een soort techniek of hoe moet ik dat zien???
En Kamilla natuurlijk zitten wij de hele week vingerbijtend achter de computer te wachten...
Nieuwe creaties en foto's zijn altijd leuk om op te wachten...


Hier:http://handmadebyesther.blogspot.nl/2016/09/planned-pooling-met-haken-makkelijk-met_26.html kun je het zien, ik heb al iemand gezien die er een heel vest mee maakt.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Maart 2017 om 09:57
Een kussenovertrek op 4 pennen met kabels .

Schiet niet op want als je even afgeleid bent ben je de draad kwijt .
Als je het weglegt moet je echt opschrijven waar je gebleven bent .

Niets voor bij de club en niets voor bij de TV .

Kijken of ik het patroon van de eierwarmer paashaas nog kan vinden ,was vlug klaar en bracht ook nog wat op .
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Maart 2017 om 16:46
Ik ben aan het denken over een nieuw project, ik lees nu voor de ontspanning de knitty afleveringen terug die ik gemist heb.
Ik probeer ook even niet na te denken, want ik heb gister 10 emmers meegenomen bij mijn ouders uit de garage . . . wil iemand raden wat
er in zit, hint het is (meestal) zacht en niet zwaar Ermm
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Maart 2017 om 17:10
Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:

want ik heb gister 10 emmers meegenomen bij mijn ouders uit de garage . . . wil iemand raden wat er in zit, hint het is (meestal) zacht en niet zwaar Ermm 

Wol... ?
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Maart 2017 om 17:50
Pluimen? --> Dan kunt ge met papier een struisvogel boetseren en daar al 5 emmers over leegkappen en de andere vijf gebruiken om de lege gaten manueel op te vullen of bloemschikkencursus volgen

Haar? --> spinnewiel kopen en ge zijt vertrokken of bloemschikkencursus volgen

Mos? --> bloemschikkencursus volgen.
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Maart 2017 om 20:07
Ook hier blijft er vaak iets liggen. Nog steeds bezig met Eyeoor (pas sinds mei vorig jaar Embarrassed). Ondertussen wel vier andere dingen afgehaakt.
En nu moet er binnen 12 weken nog een kraamiets af.

Laatste paar weken ging haken even wat minder. Kennis gemaakt met een Mandoline en dan heb ik het niet over het muziekinstrument....
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Maart 2017 om 21:05
het sopke van uwe vinger? Ik had (en heb) er ook één. Na de eerste keer had ik dus het sopke van mijn vinger en toen heb ik ze verbannen naar een plaatske achteraan, goed hoog in een kast in de wasplaats. Als we het over dezelfde mandoline hebben natuurlijk.
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 05 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 11348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Maart 2017 om 23:29
Nog met  het olifantje bezig en mutsen en cols aan het maken
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Maart 2017 om 11:27
Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:

Ik ben aan het denken over een nieuw project, ik lees nu voor de ontspanning de knitty afleveringen terug die ik gemist heb.
Ik probeer ook even niet na te denken, want ik heb gister 10 emmers meegenomen bij mijn ouders uit de garage . . . wil iemand raden wat

er in zit, hint het is (meestal) zacht en niet zwaar Ermm


zand ????
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Maart 2017 om 12:27
Efkes alles aan de kant moeten leggen ,ben te veel aant haken en breien geweest dat ik veel pijn heb in mijn polsen grrrr,wil zoveel maken.....😂 heb er weer zoveel zin in ....😊geduld hoe werkt dat 😆
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Maart 2017 om 14:12
Originally posted by nldutchy nldutchy wrote:

Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:

Ik ben aan het denken over een nieuw project, ik lees nu voor de ontspanning de knitty afleveringen terug die ik gemist heb.
Ik probeer ook even niet na te denken, want ik heb gister 10 emmers meegenomen bij mijn ouders uit de garage . . . wil iemand raden wat

er in zit, hint het is (meestal) zacht en niet zwaar Ermm


zand ????
Brahandend zand - nee fout. @Bep, struisvogelveren heb ik nodig kan ik ze zelf aandoen en mijn hoofd in t zand steken.
Maar @Kamilla gaat door voor de koelkast. Ik denk dat ik zo toch even ga kijken, heel voorzichtig dat wel.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Maart 2017 om 15:51
Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:

Maar @Kamilla gaat door voor de koelkast. Ik denk dat ik zo toch even ga kijken, heel voorzichtig dat wel.

Het wordt steeds raadselachtiger. Ik mag door vanwege mijn gokje "wol" en het is voor in de koelkast? Heeft het met de bijkomstigheden van Pasen te maken zoals eieren die in de koelkast bewaard moeten worden, maar met wol versierd gaan worden?? 

Spannend... 
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 23456 85>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.531 seconden.
Lang Yarns