Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Op de naald...

 Reageer Reageer Pagina  <1 4950515253 85>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 April 2019 om 10:42
Dit was mijn originele idee wie weet dat ik nog wel een randje maak aan de zakken al twijfel ik hier nog over...
Er zit ook nog een bandje op de rug in het creme die vastzit met knopen...
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3039
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 April 2019 om 11:31
Op dit moment ben ik bezig met het haken van cactussen. Heel leuk werk!
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 April 2019 om 16:48
Vroeger haakte ik een binnen- en buitenkant voor boterkuipjes en ijsbakken, maar nu haak ik zoiets één maal en verstevig ik het met een flesje van Action. Zo maak ik een reiswieg of gewone wieg. Ik heb nu een roze onder handen voor een minibabyborntje.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 April 2019 om 15:51
Leuk cactussen zijn helemaal het op het moment...
Reiswiegjes zijn ook echt heel erg leuk...
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 April 2019 om 16:01
Ik heb pech met mijn breiwerk. Eigen schuld dikke bult ik had geen proeflapje gemaakt. 



Wat er is? Nou, hij wordt te klein. En dan kan ik wel hopen dat ik ga afvallen maar ik vrees dat me dat toch niet gaat lukken, dus ga ik hem maar overdoen. Ik maak hem nu 1 maat groter maar ga ook een halve maat grotere naald gebruiken. Misschien wordt hij dan wel weer te groot, maar och dan gebruik ik hem toch als jas?


Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 April 2019 om 17:50
Heb je geen passend vest of jasje om ze telkens op elkaar te leggen om te vergelijken?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 April 2019 om 19:22
o wat een drama 
dit is echt niet leuk 
sterkte 

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 April 2019 om 19:36
Dit vind ik echt sneu voor je .

Ik denk dat het door het inbreien komt .

Dan toch maar weer het proeflapje in inbreipatroon .

Ik bewonder je moed alleen het uithalen al
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5757
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 April 2019 om 20:33
a dat is balen het ziet er prachtig uit jammer dat het te klein wordt. Succes met de nieuwe poging
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 April 2019 om 22:07
Rekenen op afvallen is nooit een optie. In ieder geval geen blijvende. Mutti zou wel eens gelijk kunnen hebben dat het inbreien het werk kleiner maakt. Sterkte met de tegenvaller en succes met de nieuwe pogingen!   
Back to Top
Stramien View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 December 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1731
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Stramien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 April 2019 om 12:05
Ik blijf een proeflapje breien vervelend werk vinden.
Maar ik ben door een teleurstellend breiwerk dit toch gaan doen.
Sterkte met het opnieuw beginnen.
Maar als het dan past is de voldoening des te groter!l
december2011

Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 April 2019 om 14:30
Jammer dat het te klein wordt. Bij mij zijn proeflapjes altijd kleiner dan het echte project. Een andere ervaring is dat je breiwerk ruimer moet maken dan een kledingstuk van geweven materiaal. Kun je het gedeelte dat je hebt voor iets anders gebruiken? Als ik het zo zie zou het leuke tas kunnen zijn. Maar dan heb je waarschijnlijk te weinig garen.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 April 2019 om 08:33
Ik ben aan het priegelen voor babypopjes van rond de 10 cm. Kleertjes, wiegjes, slaapzakjes en ik wil proberen een draagzakje te ontwerpen, dat aan een grotere pop gehangen kan worden.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 April 2019 om 08:58
JMB wat vervelend...
Weet precies wat je bedoeld ...
Hopelijk valt je nieuwe poging beter uit en past hij dan wel...
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 April 2019 om 14:08
Och, misschien raar maar uiteindelijk vind ik het niet eens zo erg. Het is prettig garen om mee te breien en het is ook een leuk, afwisselend patroon. Ik heb hem al helemaal uitgehaald en ben opnieuw begonnen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 April 2019 om 15:54
Heb je voor de zekerheid de goede maten opgeschreven ,zodat je, wat niet te hopen is ,weer fout zit je het eerder merkt ?
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 April 2019 om 20:51
Is het echte wol ? Echte wol wil na de 1e wasbeurt wel eens uitdijen . . . zo heb ik een hele grote overgooier mijn grote schande.
Die ik nog steeds niet uitgehaald heb. Hij zat prima tijdens het breien - heel mooi, ik had hem alleen nooit mogen wassen want
toen was hij opeens een stuk groter. En ik altijd maar denken dat wol alleen maar krimpt . . .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 April 2019 om 07:54
Maar je kent toch de klassieke verhalen van vaders gebreide zwembroek uit de jaren 50? Hij sprong in het water en zwom uit zijn broek.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 April 2019 om 12:56
Het was al wel heel schoon JMB. Die vlinders erin zijn keigoed gelukt.


Is het dat vest dat moest geknipt worden?
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 April 2019 om 10:05
Bezig aan 2 nieuwe opdrachtjes een schildpad en een konijntje...
Daarnaast ook 2 pinguin rammelaars aan het maken...
Verder nog bezig met ontwerpen en het lijstje met af te maken projecten groeit weer langzaam ...
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 4950515253 85>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.438 seconden.
Lang Yarns