Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Op de naald...

 Reageer Reageer Pagina  <1 5354555657 85>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Juni 2019 om 17:35
Handwerkjuffie sterkte .

En als je behoefte hebt om iets er uit te gooien doe dat ,dat kan best opluchten .
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Juni 2019 om 18:00
Nogmaals sterkte, Handwerkjuffie. Je weet toch dat "Even voorstellen" een gesloten gedeelte is zodat niet iedereen mee kan lezen? Gewoon voor het geval je daar behoefte aan zou hebben. Het handwerk wacht wel.

Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5757
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Juni 2019 om 21:01
Hnadwerkjuffie, ik wens je heel veel sterkte en kracht voor de komende tijd.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Juni 2019 om 08:27
Lidwina met zijde werken kan me voorstellen dat je daar helemaal gek van wordt...
Ik heb ooit zijde lakens gehad heerlijk want ze zijn snel op temperatuur...
Maar kan me voorstellen dat het verwerken ervan een andere uitdaging is...
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Juni 2019 om 10:01
Ik kijk 's ochtends heel even wat er gaande is, maar handwerk technisch doet de temperatuur me de das om. Daarnaast kersen
ontpitten en bessen rissen - want eigen fruit is heel fijn maar het is hollen of stilstaan. De boodschappentas vordert heel traag.
 
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Juni 2019 om 10:34
Werken met zijde heb ik nog nooit gedaan, maar ik denk dat voeringstof al redelijk in de buurt komt wat onhandelbaarheid betreft. Nooit het leukste onderdeel van een kledingstuk om te maken. Maar jouw eindresultaat zal ongetwijfeld prachtig zijn!

De witte bessen zijn geoogst en als compote in de diepvries gegaan. Dagelijks vries ik groente in. Deze weken zijn dat raapstelen en andijvie.

Wat betreft handwerk ben ik lekker met linnen bezig. Heel goed te doen met warm weer. Allerlei resten heb ik verzameld om een achtbaanse rok te naaien. Daar komt waarschijnlijk ook een jasje o.i.d. bij.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Juni 2019 om 10:38
Ik heb een poosje aan zijdeschilderen gedaan ,vooral sjaals ,die moesten afgewerkt worden met een rolzoompje ,daar werd ik al ibbelig van .

Mijn moeder maakte van 1 kussensloop er 2 met aan een kant zijde ,volgens haar bleef haar permanent dan langer goed .

Bestaat dat eigenlijk nog permanent .?
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Juni 2019 om 11:22
Ja, het bestaat nog, volgens google. En de behandeling zal wel minder gevaarlijk zijn en naar ammoniak stinken. Er is sprake van "natuurlijke"krullen. Een permanentje was vroeger de eerste weken stijf. Het werd pas mooi als de krul er bijna uit was. Maar een zijden of satijnen kussensloop zal ook wel koel zijn en het haar minder warrig maken. Een zijden onderlaken plus zijden nachthemd zal een glijbaan effect hebben.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Juni 2019 om 11:35
Dan mag je wel zorgen dat je aan het voeteneind een hekje hebt staan .

Ik heb net de bedden verschoond ,vond ze ook best wel koel .
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Juni 2019 om 15:37
Dank voor jullie medeleven! In ieder geval vanochtend weer een onderzoek gehad, cyste 14 cm groot, en eileiders gaan eruit. Goede nieuws is dat dit al op korte termijn gaat gebeuren en dat het (voor zover ze nu kunnen zien) hoogstwaarschijnlijk niet kwaadaardig is, dus dat is al een hele opluchting. Inmiddels al een gesprek voor a.s. maandag met anesthesist gepland en waarschijnlijk 8 juli al de operatie, maar dat hoor ik nog definitief. Toch al een stukje opluchting, hoewel ik natuurlijk niet sta te trappelen om geopereerd te worden. Als er echt iets 'bijzonders' is, zal ik dat even via 'Even voorstellen' doen, maar verder geen geheimen voor jullie hoor :). 

Jullie zijn toch wel lekker bezig, mijn moeder heeft vroeger ook zijde beschilderd, ik heb het zelf nooit gedaan, maar het lijkt me wel heel leuk om te doen. Zijde naaien is bij mij niet echt een succes, hihi. Linnen en katoen werkt wat makkelijker... Maar alles is te leren. Ik ga denk ik maar een klein projectje zoeken, zodat ik in het ziekenhuis en daarna thuis wat te doen heb, want zes weken na de operatie mag ik geen zwaar werk doen, maar ik ben niet gewend om stil te zitten, dus de moed om aan een nieuw handwerkje te beginnen is er weer!

Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Juni 2019 om 16:16
Dank je wel voor het bericht handwerkjuffie. Tot nu toe is het "alleen maar een operatie". Is natuurlijk niet echt alleen maar, maar in dit geval misschien wel. Nu nog hopen dat de operatie goed verloopt en je snel weer opknapt.
Maak liever een handwerkje waar je je hele concentratie bij nodig hebt. Een gemakkelijk handwerkje maakt duf en je hebt dan veel te veel tijd om te piekeren.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Juni 2019 om 16:27
Leuk is het niet,maar als je daarna van je klachten af bent ben je blij dat je het gedaan hebt.
Heb je wel hulp ,want het is toch wel verstandig je echt aan die 6 weken te houden .

Ik denk dat je wat de tijd betreft geluk hebt ,want straks gaan de artsen met vakantie en krijgen we weer wachtlijsten .

Sterkte
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Juni 2019 om 20:19
Bedankt voor jouw uitleg, Handwerkjuffie! Fijn dat er geen lange wachttijd voor je ligt. Het aansterken in de zomer is ook beter dan in het koude seizoen. Alvast sterkte met jezelf er op in te stellen. Ik ben benieuwd naar het handwerkklusje dat je uitzoekt als afleiding.
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5757
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Juni 2019 om 21:42
handwerkjuffie, wat fijn dat je niet zo lang hoeft te wachten. Heel veel sterkte alvast en laat je maar even lekker verwennen
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juni 2019 om 01:56
Handwerkjuffie het is dus het gunstigste geval. Vergeet niet aan de chirurg te zeggen, dat als er waardevolle dingen (zoals goud of diamanten of iets in dien aard) in die cyste steken, dat u de eigenaar ervan bent en dat ge verwacht dat ze het in een kluis steken (want 14 cm dat kan al tellen).
Back to Top
Judy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 Juni 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1614
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Judy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2019 om 20:26
wat een gaaf vest ben je aan het breien. Ik snap het wel, dat ie moeilijk is;  het ziet er niet eenvoudig uit. Hopelijk gaat het lukken. 

bezig met een soort tuinbroek met voetjes voor mijn kleindochter maat 80 te breien. 
een kledingkast voor het barbiehuis staat op stapel; een ikea lade-indeler (witte stoffen box met vakindeling)- staat niet op de naald;)
 

groetjes,



geniet en leef in het hier en nu.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juli 2019 om 10:17
Oh nog zat plannen zo te lezen Judy...
Hier bezig aan project 2 voor in mijn voorgenomen boekje...
Eerste is nog niet klaar maar ben nog in dubio over het hoofd...
Komt uiteindelijk allemaal goed...
Eerst voor dit weekend het konijn afhaken en in elkaar zetten...
Want die gaat aankomend weekend alweer naar zijn nieuwe eigenaar...
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juli 2019 om 18:03
Ik had een aantal beertjes en een poes gebreid van oranje wol en oh foei nog niet in elkaar gezet. De meeste heb ik zaterdag afgemaakt, er moeten nog twee minibeertjes.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juli 2019 om 09:33
Ik heb gisteren weer aan de boodschappentas gehaakt en het binnenwerk voor de hengsels geknutseld.
Ik denk dat knutselen het juiste woord is, alhoewel er schaar, naald en draad aan te pas kwam en ook uithalen van haakwerk Unhappy
Ik wil het bovenste deel dichtklappen over het binnenwerk heen, maar het was nog niet groot genoeg, dus nog eerst maar een paar extra toeren
haken. Maar het begint echt te komen.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juli 2019 om 13:18
Hier inmiddels weer nieuwe projecten op de naald...
Een beer met erg mooi garen voor me schoonmoeder...
Hij is op 1 been na af dus heb van het weekend weer nieuw garen gekocht om toch ook nog de grote te kunnen haken...
Het viel me alles mee met harig garen haken dus dan maak ik de grote er ook nog bij...
Een blauwe draak ( inmiddels keer nummer 6 dat ik hem haak )...
En heb nog een potje waar iets aan ontbreekt maar ik er nog niet uit ben wat dus daar denk ik nog even over na hoe verder...
De 2 projecten voor me boekje liggen er ook nog en voor de 1 heb ik garen gekocht zodat ik verder kan en voor de ander zit ik nog steeds te dubben over zijn hoofd/kop...
Al met al genoeg te doen hier en stilzitten is er nog steeds niet bij...
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 5354555657 85>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.352 seconden.
Lang Yarns