Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Op de naald...

 Reageer Reageer Pagina  <1 56789 85>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Haarlemmertje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 19 Maart 2017
Status: Offline
Points: 321
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Haarlemmertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Maart 2017 om 13:57
Suziesfreubels,

Jouw kleur is mooier dan die van het originele patroon. Ik had inderdaad gelezen dat het in een apart blokjespatroon wordt gehaakt. Ik ben benieuwd naar het verloop van je noeste arbeid....hou je ons op de hoogte?
Back to Top
Haarlemmertje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 19 Maart 2017
Status: Offline
Points: 321
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Haarlemmertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Maart 2017 om 14:01
Hey Magtelt,

Ik dacht op een amateurforum terecht te zijn gekomen...maar daar val jij wat mij betreft niet meer onder

Leuk...dat je geduld heb voor dat kleine gepriegel. Ik kan me voorstellen dat het ook wel enorm schattig is om die kleine poppenkleertjes te maken. Ik vond het vroeger ook zo leuk toen mijn kinderen nog heel klein waren om voor ze te breien...soms was een truitje al af in 1 á 2 dagen! Poppenkleertjes heb ik nooit gemaakt!
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Maart 2017 om 16:54
Heb vandaag al mijn onafgewerkte brei en haakspullen bij elkaar gezet en die ga ik nu eerst afmaken ..heb er eigenlijk geen zin in.,😝maar ben nu eens streng voor mezelf😠 ,morgen begin ik er aan se 😛
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Maart 2017 om 17:26
efkes doorbijten en ge kunt aan totaal helemaal iets nieuws beginnen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Maart 2017 om 18:09
Ik heb foto's naar Marlene gestuurd, zij gaat ze plaatsen.

Ik breide ook wel truien voor mijn kinderen, maar de Nenuco pop van mijn dochter moest ook kleren en haar andere meisjespoppen ook. En die waren best wel duur in de speelgoedwinkel, dus moeke ging aan de slag met 3 suissesboekjes en een hoofd vol fantasie. De kindertruien kwamen uit Hemaboeken. Komt de oudere hobbydozen vast wel bekend voor. Kabels, wafelsteek, bramensteek.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Maart 2017 om 20:58
uhm, deze dames incl. garderobes zijn onderweges, ik kan het naTrekken met Trees .. oh man, gelukkig duurt het nog een week of 3 voor ze op de verkooptafel gaan dus kan ik er eerst zelf volop van genieten, wát een schatten zijn het weer hè .. : komplimenten (en vooral veel dank namens de KiKa)aan ModeMadameMagtelt !!!!








Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
Haarlemmertje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 19 Maart 2017
Status: Offline
Points: 321
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Haarlemmertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Maart 2017 om 21:01
Wohhh...echt mooi! Dat roze jurkje met dat haarbandje en die lichtblauwe kabeltrui....echt alles mooi!

Daar gaan kinderen heel blij mee zijn!! Respect, Magtelt!
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Maart 2017 om 23:05
Dat zijn weer pareltjesgarderobes dat die poppen hebben gekregen. Met alle toebehoren erbij. Zelfs armbandjes dacht ik gezien te hebben.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Maart 2017 om 23:08
Complimenten voor zulke mooi aangeklede poppen! 
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 05 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 11348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 April 2017 om 08:04
oh Magtelt, wat heb je de poppen weer leuk aangekleed, enig om te zien.
Hoop dat ze met de verkoop gauw een poppenmoedertje vinden die ze wil hebben.

Dat zal weer leuk staan op je kraampje, Marlene.
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 05 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 11348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 April 2017 om 08:06
Ben nu begonnen met een konijntje met lange oren te maken.
Nog wol bij elkaar zoeken voor een col.
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 April 2017 om 08:21
Hoe lief die popjes ,en zo mooi gekleed,knap gedaan Machteld 🌻
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 April 2017 om 09:21
De laatste in het roze lange jurkje was mijn lievelingetje, die had zo'n engelachtig gezichtje. Dit keer had ik het ondergoed niet op de foto gezet, we weten allemaal wel hoe dat er uit ziet.

Ik speel al heel mijn leven met poppen. Mijn oudere zus deed alleen mee als wij er stoere verhalen mee naspeelden. Dat beviel mij ook wel, want ik fantaseerde graag over een tijger als huisdier. Dat was de rol van de nietsvermoedende kater, die in de doos van de poppenkleren lag te slapen.

Ik heb nu een baseballpet op de haaknaald, met een dubbele klep, waar ik een stuk plastic in ga stoppen, deksel van een boterkuipje of zo.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 April 2017 om 12:05
Ik vind vooral dat tuinbankje zo leuk, vaak genoeg te A geweest en het is me nog nooit eerder opgevallen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 April 2017 om 12:35
Het staat dan ook normaal op een kast in mijn hobbykamer. Er komen geregeld vreemde katten in mijn tuin de boel besproeien, dus ik kan ze niet buiten laten staan. Ik kan mijn tere popjes toch niet in de kattenpies neerzetten?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3615
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 April 2017 om 12:48
ik heb een vestje voor mijn kleindochter op de pennen staan
Back to Top
Haarlemmertje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 19 Maart 2017
Status: Offline
Points: 321
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Haarlemmertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 April 2017 om 14:54
Staat Marlene met een kraampje voor KIKA en worden dan daar de gemaakte poppenkleertjes van Magtelt verkocht?
Back to Top
Haarlemmertje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 19 Maart 2017
Status: Offline
Points: 321
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Haarlemmertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 April 2017 om 14:57
Originally posted by niania niania wrote:

ik heb een vestje voor mijn kleindochter op de pennen staan


Een vestje voor de lente/zomer maanden is altijd goed...succes Niania
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3043
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 April 2017 om 16:18
Langzaamaan weer begonnen (wel op mijn schouder letten en dit keer met een rondbreinaald) met een zomertruitje gebreid met Tahiti garen van Schachenmayr.
Back to Top
Haarlemmertje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 19 Maart 2017
Status: Offline
Points: 321
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Haarlemmertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 April 2017 om 19:39
Hey Dilianne,

Een rondbreinaald schijnt veel minder belastend te zijn voor de schouders. Toen ik op de lagere school zat en handwerkles kreeg zei mijn toenmalige handwerkjuf al dat we nooit moesten gaan breien met de naalden onder de arm omdat we dan gegarandeerd last van onze schouders zouden krijgen. Dus we breiden op handwerkles met van die verkort naalden die we dan gewoon in de handen hielden.

Maar mijn moeder breidde altijd met de naalden onder de arm en toen heb ik dat natuurlijk ook een keer geprobeerd en dat beviel me toen veel beter ( consequenties niet overzien) Ik heb dus inderdaad een keer een slijmbeursontsteking in mijn schouder gehad. WOhhh....dat deed zeer!!
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 56789 85>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.734 seconden.
Lang Yarns