Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Op de naald...

 Reageer Reageer Pagina  <1 7879808182 85>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Mei 2021 om 16:23
Nee, de Bernina is met pensioen. Ik naai alleen nog simpele dingen, zoals grote washandjes voor Tons grote handen, of zogenaamde sporthanddoeken, dat wil zeggen een soort colsjaal van oude handdoeken, zodat de handdoek niet van mijn schouder glijdt bij het sporten en ik hem ook nergens op hoef te hangen.

Eerdaags ga ik weer beginnen, ik heb de tweede prik gehad en een afspraak voor volgende week bij de fysiotherapeut om een voorzichtige start te maken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Mei 2021 om 18:21
fijn die fysio Thumbs Up
ik ga nu ook weer een aantal weken, eens per week en ik doe goed mijn oefeningen en boek grote vooruitgang. heerlijk om niet constant pijn te hebben Heart
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Mei 2021 om 18:46
Ik heb niet zo veel inspiratie (herkenbaar?).
Ik doe kleurplaten, en ik heb een beschemertje gehaakt voor mijn middelvinger. Anders doet het kleuren zo'n pijn. (Waar de stift tegen je botje drukt.)
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14055
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Mei 2021 om 22:09
Ik kleed mijn mei-popje aan, maar het wil niet echt vorderen. Moet toch echt klaar voor 1 juni. Ik heb net een gehaakte pop klaar. Ook ben ik aan een vest begonnen. Het beviel mij niet en is weer uitgehaald. Ik was al voorbij de armsgaten. Het garen heb ik jaren geleden op een handwerkbeurs in Zwolle gekocht. Het patroon had ik bij mij. Kom nu tot de ontdekking dat het waarschijnlijk te weinig is. Zal dus wel een mouwloos vest gaan worden. Het garen is uit de handel.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Mei 2021 om 15:10
Originally posted by lidwina lidwina wrote:

Ik kleed mijn mei-popje aan, maar het wil niet echt vorderen. Moet toch echt klaar voor 1 juni.

Mogen we het popje van April nog zien?
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Mei 2021 om 16:26
Originally posted by Chrissie Chrissie wrote:

Ik heb niet zo veel inspiratie (herkenbaar?).
Ik doe kleurplaten, en ik heb een beschermertje gehaakt voor mijn middelvinger. Anders doet het kleuren zo'n pijn. (Waar de stift tegen je botje drukt.)


Mijn dochter hield haar pen en potlood verkeerd vast en toen hebben we ergens bij een kantoorboekhandel rubberen houdertjes gekocht, zodat ze het potlood niet zo hard kon klemmen. Ik heb ze nog, in een la potloden en pennen. Het zijn driehoekige blokjes met een gat erin voor het potlood. Een dunne en een dikke. Ik zou er geen naam voor weten. Ik wil ze wel afstaan.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Mei 2021 om 17:13
Misschien kan je je potlood op een andere manier vasthouden .

Ik neem aan dat je je potlood nu tussen je duim en wijsvinger legt ,dan drukt het potlood tegen het eerste botje van je middelvinger .

Als je nu je potlood tussen je wijsvinger en je middelvinger houdt kan je dat pijnlijke botje ontzien .
Dat botje ontzien
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Mei 2021 om 20:14
Het beschermertje werkt goed, maar bedankt voor de ideeën.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Mei 2021 om 22:00
ik heb ook niet altijd inspiratie Chrissie. op zulke momenten doe ik iets van een patroon ofzo of ik zoek iets kleins om te maken en al doende krijg ik dan weer inspiratie voor mijn eigen dingen.
soms moet ik gewoon wat materiaal voelen. als ik ga spinnen bijvoorbeeld en ik voel en ruik die wol en zie de kleurschakeringen, dan word ik helemaal verliefd en weet meteen wat ik daarvan maken wil Smile
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14055
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Mei 2021 om 22:48
Originally posted by Chrissie Chrissie wrote:



Mogen we het popje van April nog zien?

Ja hoor. Komt nog samen met mei.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Mei 2021 om 08:33
Als in op inspiratie wacht, ga ik in mijn hobbykamertje zitten, waar zoveel boeken en bladen met patronen staan, dat ik altijd wel iets vind. Soms had ik bepaalde patronen helemaal vergeten. En dan maak ik een lijstje van dingen die ik zou kunnen maken, met boektitel en bladzij er bij.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Mei 2021 om 12:36
In de natuur is ook veel inspiratie te vinden. Bijvoorbeeld kleuren die bij het seizoen passen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Mei 2021 om 17:21
IK heb twee boeken met patronen voor Baby Bornpoppen ontworpen, geïnspireerd door bloemen en fruit. Met in mijn achterhoofd een vage herinnering aan prentenboeken met flower faeries en Hansje in Bessenland. Mutsjes van bloemkelkjes en zo.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Mei 2021 om 17:39
Ik ben bijna klaar met het aankleden van Sneeuwwitje en Tinkerbel. Alleen nog naden dichtmaken, draadjes afhechten en knopen en drukkers aannaaien. Ik heb een gouden en een groene kroon gebreid en gehaakt, waar ik gouden knopen en wat halfedelstenen op ga naaien. Dan nog een fotoshoot en dan gaan ze naar een vriendin, die er met haar kleindochters mee gaat spelen. Ik heb er een roodkapje kostuum bijgemaakt met rode cape, lichtblauwe jurk en wit schortje. En een mandje natuurlijk. En dan? Misschien weer eens een tas omhaken, Ton kreeg er twee van zijn schoenmaker, omdat die het zo leuk vindt, dat ik er creatief mee bezig ben. En dan poppenkleren voor de gratis speelgoedwinkel. Ook met kroontjes.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Juni 2021 om 21:10
Ik vond in een blad zakjes om de plastic zakjes uit de supermarkt te vervangen en nu ben ik er een paar aan het haken. Ik heb ook al een handvol wasbare zakjes voor fruit, broodjes en dergelijke. Als ik zelf scan, plak ik het stickertje op mijn boodschappenlijst. Voor eventuele controle.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juni 2021 om 09:30
Dat vind ik zo leuk aan jou, dat je die tasjes dan gaat zitten haken Thumbs Up zelf zou ik grote netten willen haken voor bijvoorbeeld mijn kersenboompjes maar ben voorlopig nog niet klaar met mijn deken.

heb vanmorgen een eerste mouwloos shirt geknipt voor mijn dochter. ben niet echt gek op die patronen overnemen dus ze krijgt drie verschillende van hetzelfde patroon Big smile
voor m'n kleindochter heb ik een jurkje met kersjes geknipt klaar liggen en m'n kleinzoon krijgt eenzelfde broek als de vorige maar in een andere kleur, met daarop een shirt met bananen.
dat naast mijn tuinwerk en andere bezigheden vind ik best gezellig Smile

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juni 2021 om 11:34
Ik mag weer meelezen .

Op de een of andere manier was ik eruit gegooid
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Juni 2021 om 09:33
was al om 5.30 op. kon niet meer slapen en dacht dan ga ik maar wat doen, het is nog koel en heerlijk stil op straat....

heb nu geknipt liggen, 3 shirts voor mijn dochter, 1 broek voor mijn dochter (als ze deze prettig vind maak i er nog 2 bij) 1 shirt + 1 broek voor mijn kleinzoon, 1 jurk voor mijn kleindochter. Ik wil alles deze week naaien plus het oude rieten poppenwagentje van mijn dochter opnieuw aankleden voor mijn kleindochter Smile als het een beetje meezit maak ik er meteen een nieuwe pop in voor haar.
'kheb er echt zin in.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Juni 2021 om 09:58
Wat een voornemens .

Ik ben net op ,schandalig eigenlijk .

Mijn man en ik hadden gisteren het zelfde idee, luxaflex schoonmaken .
Het zijn er 5 , We leggen buiten een grote plank op schragen , daar gaan ze op en dan flink schrobben aan beide kanten ,vervolgens de tuinspuit er over en aan de lijn hangen .

Als ze droog zijn weer ophangen .


Dan de ramen ook nog maar even lappen .

Ze hangen weer ,zonder grote ongelukken , mijn man is op een knopje gaan staan en ik ben gebroken .

Succes met je plannen


Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Juni 2021 om 13:59
van 5 ramen luxaflex schoonmaken Confused dat noem ik nog eens grote plannen en uiteindelijk een grote klus.
nu lekker op een stoeltje in de schaduw?
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 7879808182 85>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.484 seconden.
Lang Yarns