Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Op de naald...

 Reageer Reageer Pagina  <1 7891011 85>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 April 2017 om 10:56
@lidwina, wat een mooie uitdaging en even een vraagje, een moeilijke. Denk je dat het ook mooi zou worden als het ene garen effen is
en het andere garen zo'n zelfstrepend (sokken) garen ?
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 April 2017 om 15:02
Oh wow dat ziet er ingewikkeld uit...
Breien kan ik toch al niet dus zodra iemand iets met breinaalden kan maken sta ik al perplex ...
Maar dit in 2 kleuren en dan ook nog zo mooi egaal en met gelijke steken...
Petje af!!!!
Back to Top
Geerlig View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 Februari 2014
Locatie: Anna Paulowna
Status: Offline
Points: 4155
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geerlig Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 April 2017 om 15:08
Iedereen is druk bezig lees ik. Allemaal veel succes en handwerk plezier. Ik ben aan de Siamezen katten van Colita bezig. Groetjes Ria
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 April 2017 om 19:16
Originally posted by suziesfreubels suziesfreubels wrote:

Oh wow dat ziet er ingewikkeld uit...
Breien kan ik toch al niet dus zodra iemand iets met breinaalden kan maken sta ik al perplex ...
Maar dit in 2 kleuren en dan ook nog zo mooi egaal en met gelijke steken...
Petje af!!!!
Als je haakt steek je de naald in je werk of langs je vinger op en breien is eigenlijk precies hetzelfde alleen
staat je werk op een naald of houdt die vinger naald #2 vast Wink HEUS.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 April 2017 om 19:58
Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:

@lidwina, wat een mooie uitdaging en even een vraagje, een moeilijke. Denk je dat het ook mooi zou worden als het ene garen effen is
en het andere garen zo'n zelfstrepend (sokken) garen ?
Op FB in de groep: Wir stricken Brioche, waar deze sjaal gebreid wordt, staan er een paar met zelfstrepend garen. mijn smaak is het niet. Ik vind het te druk. Maar misschien als hij helemaal af is en je ziet het geheel. Een met een heel lang kleurverloop kan wel, zoals deze bv.
Maar ook dan vind ik hem in 2 kleuren eigenlijk mooier.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 April 2017 om 08:28
lw1463 ben niet helemaal onbekend met breien...
Recht en averecht lukt nog net maar de rest is brieen voor mij goochelen met draden en stokjes...
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23642
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 April 2017 om 10:28
Recht en averecht breien is het abc leren opzeggen en schrijven. Daarna volgt het lezen. Met You tube bij de hand kun je het leren: kabels, pauwensteken, braampjes, ajour, wafelsteken. Ik had geen computer, ik had Hemaboeken en een medebreiende vriendin. Samen kwamen we er wel uit.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 April 2017 om 10:43
Toch wel heeel mooi😧
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 April 2017 om 11:35
@lidwina, ik zie dat dubbele breiwerk wel eens in tricot en dan is de combi effen en strepend wel mooi, maar ik denk dat ik het met je
eens ben dat het met dit patroon te druk wordt. Wat me op ravelry ook opviel dat is dat de kleuren goed moeten passen. Ik zag wit
met een donkerdere kleur en vond dat ook niet harmonieus.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 April 2017 om 12:47
Zo de eerste 15 toeren zitten erop...
Kom je tot de ontdekking dat je toch wel redelijk wat fijner haakt als het orginele patroon...
Zij per toer 1,6 cm aan lengte ik 1,1 cm aan lengte per toer hmmm...
Kun je de laatste 2 toeren waarbij je begonnen was met minderen weer uithalen omdat je anders wel een mini variant jas gaat krijgen ...
Ach ja maakt niet uit hebben we 2 keer plezier van het zelfde garen ...
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 April 2017 om 15:58
IK heb met deze steken combinatie ooit eens een trui gebreid.
Ik was er maar wát trots op!
Tot ik hij in de verkeerde was terecht kwam... ik kan dr nog triestig van worden.
Heb vaak gezocht naar het hoe en wat, want dat was ik kwijt. En nu zie ik het hier!

Maar....ik wil niet het hele patroon, alleen de steken combinatie.
Dus hoe zat het ook al weer met wanneer welke kleur en zow..


Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Haarlemmertje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 19 Maart 2017
Status: Offline
Points: 321
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Haarlemmertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 April 2017 om 18:27
Suziesfreubels,

Tsjaaa....daar is nou een proeflapje voor

Maar dit lijkt me nu nog wel een heel gedoe voor je...nu moet je toch de hele trui omrekenen? ( ivm de kraag en zo)

Ben je in de breedte wel goed op maat?
Back to Top
Haarlemmertje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 19 Maart 2017
Status: Offline
Points: 321
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Haarlemmertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 April 2017 om 18:29
Lao- Tse,

Dat is superjammer...als je je zelfgemaakte trui in de was verknalt.
Zo zonde van al je moeite..

Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 April 2017 om 12:48
Haarlemmertje ben nog niet zo lang bezig met de jas...
Dit wordt het achterpand en ik probeer altijd en dan komt het vanzelf goed...
De breedte is wel goed en helemaal omrekenen gaat ook lukken...
Stapje voor stapje komen we vanzelf tot het eind...
En gelukkig voor mij is de winter nog wel even weg dus tijd genoeg...
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 April 2017 om 16:35
OOh Lida wat wordt dat mooi zeg (was een tijdje hier niet komen kijken zie het nu pas).
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 April 2017 om 23:02
Niet zozeer iets "op" de naald, maar vanaf morgen "eronder"... een naaiklus dus. De zeegroene rok wordt morgenochtend geknipt. Het wordt een klokrok bij de trui die jullie vorige week gezien hebben. Dit weekend wil ik de combinatie graag aan.   
Back to Top
Haarlemmertje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 19 Maart 2017
Status: Offline
Points: 321
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Haarlemmertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 April 2017 om 23:49
Het is morgen niet zulk heel mooi weer dus prima voor achter de naaimachine. Veel succes met je rok....het wordt vast een heel mooi setje.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 April 2017 om 08:28
Weer eens verder gegaan met de poes van my kissy dolls aangezien de kleine bij vrienden van ons geboren is...
Moet nog 3 pootjes een staart en 2 oortjes...
Gelukkig heb ik nog eventjes voor we er naartoe gaan...
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 April 2017 om 10:49
Heb mijn tweede ponco af ,nu een bernadet voor kleindochter ,haar eerste is versleten van het veel dragen😊
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 April 2017 om 12:56
Wat is een bernadet daar heb ik nog nooit van gehoord...
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 7891011 85>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.578 seconden.
Lang Yarns