Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenwolwinkels in Amsterdam

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Hadas View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 27 Februari 2008
Locatie: Israel
Status: Offline
Points: 22
Direct Link To This Post Onderwerp: wolwinkels in Amsterdam
    Posted: 31 Maart 2008 om 20:08

Hallo lieve mensen,

Mijn man en ik hopen dit jaar naar Amsterdam te komen. Wij wonen in een kleine plaats in Israel waar je met moeite wat wol kan kopen. Dus ik dacht - ik zoek wat adressen van wolwinkels in A'dam. Tot mijn verbazing lees ik op het net dat breien erg in is, maar dat wolwinkels verdwijnen! Waar kopen de breiende Hollanders dan hun wol? Alles via on-line shops? Is er toch nog ergens in A'dam een wolwinkeltje te vinden? Misschien in het centrum? Of ergens in Zuid?

Of zal ik maar gewoon naar de grote stad gaan hier in Israel en daar mijn wol kopen? In Haifa zijn iets als vier wolwinkels in dezelfde straat! Maar het lijkt me wel leuk om ook in Amsterdam een wolwinkel binnen te stappen en te zien wat daar zo al te koop is.

Groetjes! Dorith

Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 11 Januari 2008
Status: Offline
Points: 8853
Direct Link To This Post Posted: 31 Maart 2008 om 20:22
De meeste wolwinkels zijn al jaren weg,nu is het breien weer in,maar ik heb nog geen nieuwe gezien.heb geen idee hoe het zit in Amsterdam.Hier in Utrecht is er ook maar een te vinden,wel in de kleinere plaatsen.Ik koop wel eens wat via internet,maar alleen als ik het garen ken.
Back to Top
amandel View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 25 September 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5940
Direct Link To This Post Posted: 31 Maart 2008 om 20:35

http://www.allesinamsterdam.nl/item/159/15986/ia15986_nk_r.h tml?search=Brei-%20en%20haakwerken

Hallo Dorith, op bovenstaande link staan de handwerk cq wolwinkels in Amsterdam.  Misschien heb je hier iets aan.  Ik weet wel bijna zeker dat op de Nieuwedijk en Kalverstraat en omgeving ,dus het echte centrum zeg maar rond de  Dam geen wolwinkel is.  Op het Groot Gelderlandplein = winkelcentrum dat is volgens mij in Zuid ?zit een Pinquin wolwinkel dat is ook de enige die ik weet.Maar misschien is het handig als je de winkels van de bovenstaande link zoekt op het internet , er zullen er vast wel een paar zijn die een site hebben, (of als je dat hebt op je pc,) bij google earth de straten  opzoekt. Met de tram kan je vanuit het centrum ook alle kanten op. Er zijn ook markten maar bv de Dappermarkt kom ik wel eens geen wol, vorig jaar ben ik naar de albert cuyp markt geweest en geen wol. Maar tussen de links staat wel een winkel die wol verkoopt, dan zal die achter de kramen moeten zitten.  Dus ik denk dat je echt moet zoeken. Jij bent maar bevoorrecht 4 wolwinkels in de grote stad.

 De wolwinkels in Nederland lijken wel aan het uitsterven.

Ik woon niet in Amsterdam,  dus kan ik je niet verder helpen dan met dit. hopelijk heb je er wat aan. groetjes Irene.

Creatieve mensen hebben geen rommel, creatieve mensen hebben overal ideeen liggen.
Back to Top
Petra T. View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 21 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 736
Direct Link To This Post Posted: 31 Maart 2008 om 22:54
Misschien kun je de tour naar Amsterdam uitbreiden met een minitour op het platteland? In kleinere plaatsen vind je ze nog wel. Zie je gelijk wat meer van (de gezellige kant van) Nederland.

Via deze link kun je in het rode vlak "bedrijvengids" misschien nog wel wat vinden.

Succes ermee.
Geduld kun je oefenen.
www.petriek.blogspot.com
Back to Top
Hadas View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 27 Februari 2008
Locatie: Israel
Status: Offline
Points: 22
Direct Link To This Post Posted: 01 April 2008 om 06:36

Hallo Dames!

Bedankt voor jullie antwoorden. De link van Irene lijkt me prima! Ik heb de lijst opgeslagen. Zelf ben ik in A'dam Zuid opgegroeid en vind het altijd leuk om naar de A. Cuypmarkt te gaan. Het is er nu weliswaar anders dan toen. Toen stond er op de hoek een kraam met heerlijke zure bommen!

Petra, we gaan zeker ook tochtjes maken buiten A'dam hoor, maar om dan in elke plaats een wolwinkel te zoeken ~ nee dat lijkt me geen goed idee. Liever de leuke huisjes en zo bekijken . Misschien komen we dan wel toevallig een bolletje wol tegen.

Nogmaals bedankt jullie allemaal voor het reageren. Tot ziens in Holland!  

 

Back to Top
Dansk View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Mei 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1229
Direct Link To This Post Posted: 01 April 2008 om 08:18
Je kunt ook kijken of je een Zeeman of Wibra tegenkomt, die verkopen wel wol. En daar zijn er veel van in Amsterdam. Groetjes
Annemarie
Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 11 Januari 2008
Status: Offline
Points: 8853
Direct Link To This Post Posted: 01 April 2008 om 08:20
en mocht je toevallig molens gaan bekijken bij kinderdijk,In Nieuwpoort aan de lek,vlakbij Schoonhoven is een heel mooie handwerkzaak.De Schapekop,ook de vinden op internet.
Back to Top
Jenlon View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 Augustus 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1080
Direct Link To This Post Posted: 01 April 2008 om 09:15

Dorith, ben je al lid van Ravelry? www.ravelry.com

Er is wel een wachtrij maar het is enorme schat aan informatie over alles wat met haken en breien te maken heeft. En natuurlijk wordt er ook informatie uitgewisseld over wolwinkels, patronen, garens etc.

Kom eens kijken zou ik zeggen.

Groetjes,
Ilona.
Back to Top
Hadas View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 27 Februari 2008
Locatie: Israel
Status: Offline
Points: 22
Direct Link To This Post Posted: 01 April 2008 om 09:45

Hoi hoi,

Bedankt voor de tips betr. Zeeman en Wibra. Ik herinner me een Zeeman niet ver van de A. Cuypmarkt en ook eentje op de Nieuwedijk (heet dat zo, bij de Dam). Als die nog bestaan, dan ga ik beslist naar binnen, ook wat goedkope washandjes kopen  Hier in Israel heb ik nergens doodgewone washandjes gevonden. Wibra ken ik niet, maar ik zal de naam onthouden.

Ilona, ik ben lid van Ravelry. Dat is een goed idee om daar eens te zien of er een Hollandse groep bestaat.

Jullie zijn allemaal de allerbesten! En ik wens jullie een fijne dag toe ~ Dorith

 

Back to Top
amandel View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 25 September 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5940
Direct Link To This Post Posted: 01 April 2008 om 10:28

Dorith, als het goed is zit Zeeman op de nieuwedijk. Vanaf de Dam gezien rechts.

Maar die kom je vanzelf tegen.  . En op de Dappermarkt, halverwege (ik weet niet hoe die straat heet, is een oversteek ,, zit er ook 1.

Mocht je een wibra tegenkomen, zou ik zeker binnenlopen.

groetjes irene.

Creatieve mensen hebben geen rommel, creatieve mensen hebben overal ideeen liggen.
Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 11 Januari 2008
Status: Offline
Points: 8853
Direct Link To This Post Posted: 01 April 2008 om 11:24
hobbydoos heeft en eigen groep bij ravelry,daar kom je ons allemaal tegen.
Back to Top
winter61beer View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 16 December 2005
Locatie: Zutphen
Status: Offline
Points: 2113
Direct Link To This Post Posted: 01 April 2008 om 19:26
hoi dorith,ik las dat in amsterdam zuid -oost een wibra zit.en wel op de bijlmerplein 515voor meer info kijk je op http://www.wibra.nl en vervolgens op winkels,groetjes van diana.
Back to Top
Hadas View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 27 Februari 2008
Locatie: Israel
Status: Offline
Points: 22
Direct Link To This Post Posted: 01 April 2008 om 20:19

Hallo Diana,

Bedankt voor de Wibratip! Ik heb de locaties genoteerd. De Ceintuurbaan ken ik en de Linnaeusstraat komt me bekend voor. De Ceintuurbaan is dicht bij de Albert Cuypmarkt en daar vlak bij is (was?) ook een Hema.

Ik krijg gewoon zin om weer naar Amsterdam te komen! Het is 4 jaar geleden dat we de laatste keer naar Mokum kwamen en toen was ik nog niet zo druk bezig met haken en breien. Het is niet dat we hier geen wol kunnen kopen, maar het is veel acrylan, uit Turkije en Roemenie en ik ben gewoon nieuwsgierig hoe het er in de Hollandse winkels uit ziet.

Groetjes! Dorith

Back to Top
borduurmiep View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 08 September 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 248
Direct Link To This Post Posted: 02 April 2008 om 13:07
De afstap schijnt ook een mooie winkel te zijn.
Rats are my life. Everything else is just small detail -Heather-

Gr Carmen
Back to Top
Dansk View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Mei 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1229
Direct Link To This Post Posted: 02 April 2008 om 15:25

Vond nog wat adressen

De Afstap

Oude Leliestraat 12

Wolboetiek Sylvia

Bos en Lommerweg 226

Pingouin

Gelderlandplein 171

De Blauwe Draad

Osdorpplein 667

Annemarie
Back to Top
Hadas View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 27 Februari 2008
Locatie: Israel
Status: Offline
Points: 22
Direct Link To This Post Posted: 02 April 2008 om 17:21

Hallo Duizendpoot,

Bedankt voor je moeite. Een paar adressen had ik al, maar De Blauwe Draad bijv. niet. Ik noteer alles! Ik weet toch niet van te voren waar ik terecht zal komen. En het is vast ook voor andere leden interessant, zowel voor wie in Amsterdam woont, als voor iemand die voor een of andere reden naar de stad komt.

Lieve groetjes (als jij sokken breit, moet je wel heel veel naalden gebruiken, nietwaar? voor al je pootjes. Ik moet er niet aan denken....)

Back to Top
Wanda View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 30 December 2007
Status: Offline
Points: 2280
Direct Link To This Post Posted: 02 April 2008 om 17:36

er is ook een breiclub in amsterdam (ben ik zelf geboren en getogen) en die kunnen je denk ik wel ook aan adressen helpen

Stitch 'n Bitch groep in Amsterdam
We zien elkaar elke week vanaf ongeveer 7 uur in cafe de Jaren (Nieuwe Doelenstraat 20-22).

wanda

WANDA
Niemand is volmaakt, en daar ben ik het perfecte voorbeeld van
Back to Top
mopsie View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 02 April 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 146
Direct Link To This Post Posted: 04 April 2008 om 22:19
ik weet alleen een wolwinkeltje in delft dat de wolgaarde heet. verder koop ik zelf ook altijd wol bij wibra en zeeman. bij zeeman heb je al voor 69 eurocent ofzo bolletjes wol

http://www.klessebesse.net
http://knifty-knitter.proboards.com
Back to Top
Patricia View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 02 April 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 16
Direct Link To This Post Posted: 04 April 2008 om 22:26

Goh in Amsterdam weet ik echt niets zijn, ben er eigenlijk nog nooit geweest

Waar ik woon, hebben we een wibra en zeeman, en die verkopen zowel wol, katoen als acryl.

Voorlopig kom ik daarmee toe. Dus ik hoop dat je al voldoende info hebt van de andere.

Back to Top
Hadas View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 27 Februari 2008
Locatie: Israel
Status: Offline
Points: 22
Direct Link To This Post Posted: 05 April 2008 om 18:26

Hallo Dames,

Ik zal besliste elke Zeeman en Wibra binnen stappen die ik tegen kom en hopelijk vind ik wat van de andere wolwinkels. Verkoopt de Hema geen wol? Blijkbaar niet, anders had iemand het wel gezegd.

Hoe is het weer bij jullie? Juist goed om te haken en/of te breien? Hier hadden we prachtig lenteweer en ik heb geen steek uitgevoerd

Groetjes! Dorith

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.375 seconden.
Lang Yarns