Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

lammy yarns nr 61, patroon6103

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Annetteties View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 11 Februari 2017
Status: Offline
Points: 7
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Annetteties Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: lammy yarns nr 61, patroon6103
    Posted: 11 Februari 2017 om 15:01
Hallo, ik heb een vraag over bovenstaand patroon. Ik moet voor de schouders 1x 9 steken afkanten, en dan nog 4x6 steken in elke volgende 2e naald. voor de hals moet ik dan de overige 14 steken afkanten.
Vraag: hoe verdeel ik afkanten over de pen? Aan het begin van naald, of aan begin en eind of ook in het midden? Kortom, ik snap het niet!.
Ik hoop op hulp
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Februari 2017 om 15:08
Aan het begin van elke naald.
Dan de middelste 14 steken voor de hals afkanten.
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Annetteties View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 11 Februari 2017
Status: Offline
Points: 7
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Annetteties Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Februari 2017 om 15:11
Dank u voor uw snelle reactie. Maar als ik 9 steken afkant aan het begin, wordt het hele model toch scheef?
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Februari 2017 om 15:19
Je krijgt dan een schuin verloop voor de schouder.
Je kant rechts 9 steken af, breit de pen uit, dan kant je links 9 steken af. en breid de pen uit.
Je hebt dan twee pennen gebreid.
 Dat herhaal je  nog 4x 6 steken afkanten

Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Annetteties View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 11 Februari 2017
Status: Offline
Points: 7
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Annetteties Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Februari 2017 om 16:07
Dank u, Ik ga uw advies opvolgen. Ben zelf nog niet zo ervaren.
4x6 is dus 6 steken afkanten aan begin van elke pen, en niet 24 steken in een pen?
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Februari 2017 om 16:46
Ja nee, ja die is wel leuk ja. Nee het is geen rekenen dat je eerst 4 x 6 moet uitrekenen en dat je dat dan afkant Wink
Maar je zult vanzelf merken dat breipatronen bol staan van ieder 4 naalden 1 steek enzovoorts.
Veel succes en roep maar weer als je vastloopt.
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Februari 2017 om 19:50
Zo leuk om die mee.denkende forumleden te zien helpen
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.422 seconden.
Lang Yarns