Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Iejoor / Eeyore

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Iejoor / Eeyore
    Posted: 12 Februari 2017 om 22:24
Is er hier op het hobbyforum toevallig al iemand die de Iejoor van Leisure Arts gemaakt heeft?
Ik zit compleet vast.
Heb netjes de twee benen gehaakt en daarna de eerste 19 rijen van het lichaam, gevolgd door de samenvoegingstoer, waardoor er aan beide zijden van het stukje lichaam nu twee benen bungelen (slechts vastgemaakt in één samenvoegingstoer.

Nu moet ik ik verder in rijen en ik zou gewoonweg niet weten waar en hoe ik dit moet doen.

De precieze omschrijving is:
Rij1: met de juiste kant van het lichaam naar u gericht, breng blauw aan met 1 hv in de overige gemarkeerde steek van het 1e been, 1l, haal een lus op in dezelfde steek en in de gemarkeerde steek van het lichaam, draad over haaknaald en haal alle 3 de lussen over de haak (dit telt als 1 v), 1 v in volgende 5 st, 2 v in volgende st, 2 v in volgende 6 st, 2 v in volgende st, 1 v in volgende 6 st, 2v in volgende st, 1 v in volgende 5 st, haal een lus op in de volgende steek van het lichaam en in de volgende steek van het 2e been, draad over haaknaald en haal alle 3 de lussen over de haak (dit telt als 1 v) (30 st).

Nu heb ik al enigszins problemen met de blauwe tekst hierboven, maar ik kom er helemaal niet uit met de rode tekst in combinatie met wat ik al heb.

Hieronder de foto van de huidige toestand. Die gele clip markeert het eerste been en de rode clip markeert het 2e been.
Het geheel dat er nu gehaakt moet worden kan haast niet anders zijn dan over de bovenrand van de foto. Maar die hele bovenkant telt 30 steken. Ik kan niet bij de gemarkeerde steek van het been beginnen, want dan ga ik over de 30 steken komen. Ik zou dat eerste been direct kunnen samenhaken met de eerste zes steken van de bovenkant, probleem is alleen dat er niets instaat over het samenhaken van die twee onderdelen, waar het patroon dat anders altijd wel vermeld.
Echt ik zit momenteel even compleet vast, dus mocht er hier een hobbydoos zijn die al ervaring met het wezen heeft of die wel een briljant idee heeft, dan hoor ik dat heel graag... HELP



Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Februari 2017 om 23:13
ik denk dat ge in 'het lichaam' ook nog ergens een speldeke had moeten steken, want ge moet beginnen met een halve vaste in de markeerder van de poot, ene losse en terug indiezelfde markeerder van de poot een lus ophalen en ook in de gemarkeerde van het lichaam een lus ophalen en dan door die drie lussen en dat is uwe eerste vaste.

Ge hebt er 30 zegt ge, (die van het lichaam) en ge hebt er 26 nodig om al die rode tekst te kunnen doen. Misschien dat die lichaammarkeerder dan ergens op de 2de steek van het lichaam moet komen?


Staat er geen foutje in uw rode tekst? want het loopt niet hetzelfde van de twee kanten uit naar binnen gezien. Ge hebt op een gegeven moment 2v in volgende 6 en direkt daarna 2 v in volgende steek en dan 1v in volgende 6.

En om een evenwichtig deel te krijgen zouden die eerste keer 2v in volgende 6      1 v in volgende 6 moeten zijn
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Februari 2017 om 23:25
Waar zou de hobbydoos zijn zonder ons bepske.
Dank... een klein stukje van het probleem is opgelost, ik heb over de markering op het lichaam heen gelezen, maar dan nog lijkt het raar.
Die markering op het lichaam is ongeveer de laatste eeh.. laten we het lila noemen steek linksbovenin.
Als ik de gele markeerder dan samen moet haken met die steek, dan zit er eigenlijk een soortement van gat van zo'n 5 steken in het geheel... Heb je daar ook nog een idee over misschien?
(of misschien moet ik gewoon maar eens gaan proberen (morgen) om te kijken hoe ver ik er mee kom)
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Februari 2017 om 23:28
waar zou de andere markeerder gestoken hebben om het lijf eraan vast te maken? Misschien verwisselt?


efkes foto opgezocht.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Februari 2017 om 13:49
C4th, ik stuur je een mail met een bijlage. Ik heb hem gemaakt en in die tijd iets gevonden hoe je hem in elkaar moet zetten. Misschien heb je daar iets aan.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3039
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Februari 2017 om 18:54
Ondanks alles toch een hartstikke leuke versie
Back to Top
DaphniB View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 14 Februari 2017
Locatie: Belgie
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer DaphniB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Februari 2017 om 19:45
Hallo iedereen !
Ik ben en die-hard breister vooral sjaals en mutsen.
Mijn zus kwam vandaag met de vraag of ik een Iejoor voor der kon maken.
Ze is een enorme verzamelaar van het ezeltje en ik heb me suf gezocht naar een makkelijk verstaanbaar patroon maar ik heb niets gevonden.
Kan iemand me helpen?
Groetjes!
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Februari 2017 om 20:17
hallo DaphniB, deze iejoor is een kooppatroon (en mag dus niet gedeeld worden, staat ook te lezen in de hartelijk welkom in de rubriek even voorstellen) en ook een doorbijter. Hopelijk ben je dan ook een die-hard haakster want de meeste gratis patroontjes van iejoor zijn haken, een enkele ook breien. Goegel haakpatroon iejoor gratis of breipatroon iejoor gratis.
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Februari 2017 om 20:47
Nou Bep, nogmaals hartelijk dank voor je hulp. Ik heb er wel wat aan gehad, zeker ook nog van de foto, die ik op de pc heb opgeslagen.
Toch heb ik het dappere besluit genomen opnieuw te starten met de benen en het lichaam en dan zekerheidshalve met het originele engelstalige patroon, kan me namelijk herinneren dat de overige drie vriendjes her en der ook fouten in de vertaling hadden zitten).

Een en ander is ook ingegeven doordat Chef Smoel er ook niet meer uitkwam. Ze heeft er zeker een uur naar gestaard, geconcludeerd dat ik de benen wellicht omgedraaid had, de benen los gehaald, maar dat bleek toch ook weer niet het geval etc....
We kwamen ook nog helemaal in de war met waar de markers zitten/hadden moeten zitten...

Kortom: Een nieuwe ronde, nieuwe kansen. ....zal slechts een uur of 6 extra werk zijn ofzo... zucht.
(wel leuk dat ik weer twee benen voor het fantasiewezen heb dat ik ooit ga creeren met alle reserve-onderdelen/mislukte delen van overige patronen die ik ooit heb gemaakt... heb al verschillende poten, armen, oren, neuzen, wordt later ook vast nog een hit :) ).

Wordt ongetwijfeld vervolgd
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Februari 2017 om 21:04
ik had ergens ook nog een paar foto's gezien op een blog van iemand die ook die iejoor had gemaakt en die was al een paar toeren verder dan u, maar ik zag dat daar toch een 'gat' van ongeveer 5 steken was en ik denk dat je dat been nadien moet vastnaaien. Maar ik las dat lidwina je een inelkaarzetteninstructie had gemaild dus dacht ik dat komt wel in orde dan. Als je wilt zoek ik dat blog wel efkes terug op.
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Februari 2017 om 22:26
Oh bep dank, en Lidwina ook, sorry, ik had het berichtje hierboven gemist en aangezien het e-adres hier op het forum mijn spamadres is, heb ik hem nog niet gezien, ik log daar onmiddellijk even in.
En bep, als het niet teveel moeite is, dan zou ik toch graag ook nog even dat blog-adres van je hebben, hoe meer hulp, hoe beter (ben inmiddels alweer in toer 15 van been 1...)
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Februari 2017 om 00:01
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Februari 2017 om 16:53
Oei dat moet haast helpen, maar nog ziet het er best ingewikkeld uit.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Februari 2017 om 16:54
Zou je aan de kont- rugzijde verder hebben moeten gaan ?
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Februari 2017 om 16:37
Hartelijk dank voor de link Bep!
Jij en Lidwina zijn fantastisch. 't is dat het beest al een naam heeft, anders had ik hem Bepwina genoemd!

Ja Iw1463, ik had met de kont-rugzijde verder moeten gaan, dat wilde ik ook wel, maar niets leek te passen... Zekerheidshalve nu dus maar met het engelse patroon aan de haal gegaan, kijken of dat beter gaat.
Ben lekker opnieuw de poten aan het doen. Zit nu met een slijmbeursontsteking in mijn heup en kan en mag toch weinig doen.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Februari 2017 om 07:38
Originally posted by C4th C4th wrote:

Zit nu met een slijmbeursontsteking in mijn heup en kan en mag toch weinig doen.
Niet te veel zitten hoor, ook bewegen
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Februari 2017 om 08:27
Soms denk ik: kon je je eigen poten maar over doen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Februari 2017 om 09:26
Denk ik ook wel eens met mijn vingers ,of ruilen met iemand .

Zo om de paar weken .
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Februari 2017 om 21:28
Nou, lopen was donderdag en vrijdag gewoonweg echt uitgesloten. Elke beweging deed pijn. 's nachts in bed amper geslapen, kon alleen op mijn rechterzij liggen, elke keer als ik iets probeerde te bewegen schoot er een kramp in de heup... Niet leuk.
Sinds zaterdag zit er verbetering in, kan weer redelijk normaal lopen. De pijn zakt nu af naar de knie (de ellende is ooit begonnen in de rug, dus ik zou zeggen dat de pijn onderweg is naar de uitgang in de tenen :) ).

Moet alleen zeggen dat het dieet van 3 diclofenac en 8 paracetamols per dag me niet al te best bevalt. Heb last van één van de bijwerkingen van de diclofenac: huiduitslag met flinke jeuk!

en ja, mijn benen opnieuw ontwerpen/maken... klinkt best prima!
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Februari 2017 om 01:08
logisch besluit : van een slijmbeursontsteking in de heup krijgt ge jeukende boebelen.

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.438 seconden.
Lang Yarns