Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wat eten we vandaag?

 Reageer Reageer Pagina  <12345 37>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 November 2019 om 14:26
Er zit precies wel veel zout in zo'n vegetarisch vlees of is dat alleen bij dit?
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Oktober 2019 om 17:56
Te koop in onze natuurwinkel. Even in olijfolie aanbraden. Echt heel lekker. 

https://www.ekoplaza.nl/producten/product/braadfilet-daslook
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Oktober 2019 om 17:02
vegetarische daslook braadfilet ? Daar kan ik me niks bij voorstellen.
Daslook is een plantje met een ui achtige (look) smaak. Plantjes zijn vegetarisch eten.
Maar braadfilet ?
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Oktober 2019 om 16:33
Vandaag wordt het brandnetelstamppot. Vanmiddag een volle mand vers geplukt in de Oostvaardersplassen. Het was er heerlijk weer voor. 

De stamppot maak ik van kruimige aardappels met een stuk pastinaak. Daarbij komt een vegetarische daslook braadfilet waar ik selderij, rode ui, paprika en de laatste eigen gele courgette in mee roerbak.  
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2019 om 10:10
Dat wordt andijviestamp met spekjes en een gekookt ei .

Er was alleen nog maar een grote struik ,dus veel te veel .De rest van de andijvie kook ik en gaat vervolgens de diepvries in . Altijd makkelijk.

.


Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2019 om 00:22
Gisteren (vrijdag) hadden wij zwarte rijst, kikkererwten, bietjes, tofu, roerbakgroentes (prei, paprika, courgette) en een pan vol "blaadjes uit de tuin" die ik even gekookt heb, door een snijmachientje gedaan en als groene moes door de roerbak. 
Back to Top
Teunis View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 24 Oktober 2019
Locatie: Drenthe
Status: Offline
Points: 165
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Teunis Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Oktober 2019 om 23:17
Ook wekelijks: lof uit de oven.
Ik kende het van thuis als lofbladen in ham gerold, maar onderstaand recept heb ik van Belgische kennissen:
Ovenschotelbodem bedekken met plakjes ham. dan een stronk lof fijnsnijden (alleen het kontje eraf, het hart is tegenwoordig niet meer bitter) en op de ham leggen. Dan weer een laagje ham gevolgd door kleingesneden lof en zo verder totdat je genoeg hebt. Als laatste een laagje ham. Daarover paneermeel of verkruimelde beschuit. Een paar klontjes (bij voorkeur echte) boter erop en dan de oven in op 180 graden  voor 30 minuten tot 3 kwartier, afhankelijk van hoe gaar je het wilt hebben. 
Als variatie kan je ook kaas mengen door de lof, of als afdeklaag gebruiken.
De schotel kan ook in de magnetron, 7 a 10 minuutjes op 600 watt, maar dan de paneerlaag + boter weg laten, dat wordt dan geen fraai korstje, tenzij je na het koken nog even de grill aanzet.
Back to Top
Teunis View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 24 Oktober 2019
Locatie: Drenthe
Status: Offline
Points: 165
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Teunis Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Oktober 2019 om 22:54
Vandaag het wekelijkse "pizzabroodje" gegeten.
Plak brood per persoon, blikje tomatenpuree op de boterham smeren, wat kipkruiden, italiaanse kruiden en knoflook erop strooien, uiringen erop, paprika erop, overgebleven groenten erop, plakjes salami erop, plakjes kaas erop (ja, gewoon alles opstapelen) 20 minuten in de oven. 
Let wel, door de tomatenpuree, en zeker als je wat nattere groenten erop stapelt, kan je boterham wat soppig worden. Ook verse tomaat geeft dat resultaat. Wij vinden dat niet erg.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Oktober 2019 om 13:00
mosselen zijn keilekker. Een beetje kruidenboter over en dan de oven in of op de bbq is ook heel lekker. Of mosselen in saffraansaus is ook heel lekker.

Als ge mosselen 'natuur' of in wijn of het is eender met wat kookt, dan zet ge (als ze klaar zijn) de pot op tafel, met vocht en alles er nog in. Deksel erop en dan schept ge er met beetjes uit in een kommeke. Wel een schaaltje in de buurt zetten om de schelpen erin te doen. Dan blijven de mosselen wel warm.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Oktober 2019 om 16:55
Wat bijzonder: mosselen. Volgens mij heb ik die nog nooit op. Hoogstens een verdwaald exemplaar in vissoep in een restaurant op Terschelling.

Vandaag laat ik me lekker verrassen door mijn man. Woensdag is zijn kookbeurt.   
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Oktober 2019 om 10:12
Beter gezegd wat aten we gisteren en waarschijnlijk morgen weer.
Ik was al een hele tijd aan het kijken naar mosselen en dan liefst mosselen die niet al bijna over de datum zijn, dus gisteren een bak
gescoord. Ik heb het kookboek van Giphart (verrukkulluk) en daar heb ik een mosselrecept uit gemaakt, eerst koken dan openen
ze in het gelid in een ovenschaal leggen en dan een klontje boter/paneermeel/geraspte kaas erop en dan even onder de grill.
Nou dat viel niet tegen, de vorige keer had ik ze alleen gekookt en toen vond ik ze zo snel afkoelen, daar had ik nu geen last van (ook omdat ze niet in 1 keer in de oven pasten)
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Augustus 2019 om 18:47
Geen mosselliefhebster?
Bij ons is het andersom .

Maak je nog wat mee van de bevrijdingsfeesten ?
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3039
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Augustus 2019 om 18:31
Mijn man en ik zitten in Vlissingen en dus... mosselen voor hem en een roerbak schotel voor mij.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Augustus 2019 om 15:13
Wij hebben al warm gegeten .

Het was broccoli met gemengde sla en een bal gehakt.

Nu zitten we na het gras gemaaid te hebben lekker in de zon met koffie en thee en een boek .

Er staat nog wel wat op de pen ,maar mijn dochter had verkeerde katoen gebracht voor ze met vakantie ging .

Ik ben niet weg van het resultaat ,dus eerst maar eens horen wat haar mening is .
Lezen is ook prima
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Augustus 2019 om 14:38
Ha-ha, dat omgooien met je koekenpan levert blijkbaar spannende taferelen op.   

Vanavond wordt het een vegetarisch gerecht waar courgette de boventoon voert. Waarschijnlijk komt er rijst bij, prei en diverse keukenkruiden.
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Augustus 2019 om 23:39
Het kan nog altijd erger, Machtelt, Als het gebeurd zoals bij mijn ex-schoonmoeder. Zij had ook eens pannekoeken gebakken, en met het omdraaien (opgooien) is er één spoorloos verdwenen. Bij het opnieuw behangen van de keuken zijn de keukenkastjes van de muren gehaald, wat vonden ze daar? Een groene, behaarde ronde schijf. (Bleek de pannekoek te zijn die zo'n jaartje of vijf voordien achter die kast verdwenen was. 

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Augustus 2019 om 11:50
Ik zie het al voor me .

Ik zou niet weten wat ik dan zou doen ,lachen huilen of een lelijk woord zeggen .

Hij zoog in iedergeval goed .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Augustus 2019 om 10:30
Mijn moeder had de gewoonte flensjes op te gooien met een polsbeweging, om ze te keren. Maar toen verhuisden mijn ouders en kreeg ze een afzuigkap. Het eerste flensje plakte tegen het filter. Het was leuker geweest, als de kap het had opgezogen en uit de schoorsteen geworpen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Augustus 2019 om 09:06
Zal best gesmaakt hebben .

Als ik zo iets probeer te fabriceren leg ik een groot bord op de pan zodat allesbedekt is ,keer alles om zodat met een beetje geluk alles op het bord ligt .Dan neem ik nog een bord leg dat er weer op en keer weer zodat de champignons toch bovenop komen .

Koken is geen hobby van mij .
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Augustus 2019 om 23:56
Ik had een mismiksel vandaag.

Heel gemakkelijk. Ge bakt dunne schijfjes van de paar aardappelen die over waren. 2 geklutste eieren erover. Als bijna alle ei gestold is legt ge over de helft de op voorhand gebakken champignons. Ge probeert het ei/aardappel dubbel te plooien. Met de pan naar het bord. Met een spatel proberen op te tillen en heel vlug op het bord mikken. Het breekt in 2 en dan draait ge de pan gewoon helemaal om zodat de andere helft naast het bord valt.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12345 37>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.375 seconden.
Lang Yarns