Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wat eten we vandaag?

 Reageer Reageer Pagina  <1 2829303132 37>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Augustus 2017 om 21:25
vermicelli bedoel ik maar hier ten huize bep worden dat pieren genoemd.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Augustus 2017 om 21:22
PIEREN ??? Dat noem ik toch geen vegetarische soep meer. Maar ik denk (of hoop) dat je toch iets anders bedoelt. In ieder geval is het maken van groentesoep een heel gezond plan. Doe ik ook vaak. Althans... vegetarisch met tofu dan    
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Augustus 2017 om 21:03
sinds een paar weken (2 dus) heb ik het besluit genomen om 's vrijdags, de overschot van groenten (wel rauwe natuurlijk) in een soep te draaien.

Vandaag was het 2 gele courgetten, 3 ajuinen, 2 wortels, 4 tomaten die al aan de platte kant waren en een derde van een knolselder. Alles onder water en een paar bouillonblokjes erbij. Een tijdje laten koken, staafmixer erin terwijl het kookt en dan 3 handsvollen pieren erbij. Nog efkes koken en klaar. En dat was ons avondmaal met brood. Vegetarisch dus want ik had nog geen ballekes gemaakt om er bij in te doen.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Juli 2017 om 21:53
Leuk he? Uit eigen tuin! Als ik bietjes eet, heb ik dat meestal als bijgerecht omdat het inderdaad vaak te weinig is om er voor 2 personen een complete maaltijd van te maken. Bij bietjes doe ik een snufje basterdsuiker, ui en selderij.

Vandaag stond er andijvie-stamppot op het menu met tofu, ui, selderij en paprika.  
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Juli 2017 om 21:11
Bieten uit eigen tuin (aangevuld met gekookte bietjes, want die anderhalve biet was toch een beetje weinig voor 2 personen)
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3616
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Juli 2017 om 16:34
verse spinazeie met eigen gemaakte hamburger en gekookte aardappelen
Back to Top
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2015
Locatie: Best
Status: Offline
Points: 1516
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Juli 2017 om 14:50
Wij eten vandaag: Thaise curry met garnalen en mango
Dat is zooooo lekker
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juli 2017 om 20:15
mijn man een pizza met salami, zo'n grijze grauwe vieze gespikkelde(ik gruwel van salami) en ik een vrolijke gekleurde (rood, groen, geel, wit en een beetje paarsig) vegetarische pizza.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juli 2017 om 16:06
Ik heb geen idee, het is weekend dus het is aan de huisband. Hij heeft net twee teilen met bonen geplukt dus ik vrees . . .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juli 2017 om 15:26
Bloemkool met roomsaus, tartaartje een gekookte aardappelen. Vanillevla toe. En een perzik.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juli 2017 om 13:01
Originally posted by Mutti Mutti wrote:

Kamilla

Ik hoop dat die niet te zwaar op je maag is gevallen

Bij ons zit het warme eten er ook al in .


Ha ha, nee hoor. Gewoon goed kauwen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juli 2017 om 12:53
Kamilla

Ik hoop dat die niet te zwaar op je maag is gevallen

Bij ons zit het warme eten er ook al in .

Makkelijk spagetti /macaroni met tomatensaus . Mijn man heeft liever macaroni zit altijd te stoeien met die lange slierten . Dan maken we toch macaroni .
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juli 2017 om 12:19
Originally posted by Mutti Mutti wrote:

Bep ik heb het nagekeken : ik heb 4x die € 44 betaald .


Volgens mij is de "wiskundeknobbel" hier tussen het eten terecht gekomen...

Vanmiddag heb ik het warme eten er al in zitten: sperciebonen, aardappels, courgette, ui en tofu.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juli 2017 om 10:48
Bep ik heb het nagekeken : ik heb 4x die € 44 betaald .
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juli 2017 om 22:47
Krieken zijn toch kersen?
Hoewel... frikadellen met kersen en brood klinkt ook een beetje raar (ik ga er vanuit dat jullie frikadellen meer van die gehaktschijven zijn dan de Nederlandse frikandellen, toch?)
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3616
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juli 2017 om 21:38
Originally posted by pareltje2011 pareltje2011 wrote:

Wat zijn saucijzen.? Ik frikadellen met krieken en brood

en wat zijn dan krieken?


heb vanavond bij mijn moeder gegeten
ik vroeg of ze soms zin had in vis maar dat wilde ze niet
en toen kwam zij met het idee om kroketten te eten
die ben ik gaan halen voor haar en zelf het ik een satémenu genomen
en voor haar dan 2 broodjes kroket met een huzarenslaatje


Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juli 2017 om 10:17
Bep ik zal zo meteen de betalingen eens nakijken , maar volgens mij is het net zoals lw1463 eerst betalen .
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juli 2017 om 10:15
Spinazie met gehaktbal en aardappelen van de boer want die heeft lekker kruimige .
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juli 2017 om 09:50
Gehaktbal, vers gegraven piepers (wederom roze piepers) en bietjes (gister gekookt, dus die ga ik straks even tot salade verwerken)
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Juli 2017 om 11:45
saucijzen is verse worst Eigenlijk gekruid gehakt in een velletje..

Hier is het biet met speklap voor manlief en zelf eet ik andijvie met ik zie nog wel .

Bij de supermarkt zijn we bekend om die ene biet .
Ze zal het missen als hij niet meer voorbij komt .
Toch gezellig zo,n klein supermarktje . Heeft nog iets persoonlijks .
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 2829303132 37>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.484 seconden.
Lang Yarns