Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wat eten we vandaag?

 Reageer Reageer Pagina  <1 34567 37>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14056
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Augustus 2019 om 13:38
De olijfolie voor koud gebruik is duurder. Volgens mijn man, klinisch chemicus van beroep, is het zelfs niet goed en ongezond als je deze verwarmt. Alleen te gebruiken voor dressings dus.
Ik gebruik bijna nooit olijfolie omdat ik de smaak te overheersend vind. Ik bak en braad gewoon in margarine. Roomboter op het brood. Eventueel een beetje roomboter bij de margarine in de braadpan. Die smaak vind ik ook te overheersend. Aardappeltjes bak ik in margarine met een scheut zonnenbloem olie. Heerlijk. Als je gaat eten de pan schuin zetten zodat het vet weg kan lopen.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Augustus 2019 om 12:00
Ik weet niet of ze nog te koop zijn ,maar ik heb een antispat deksel .

Dat is net een platgeslagen zeef .

Het houdt niet elk spatje tegen ,maar het scheelt wel.

Er schijnen ook twee soorten olijfolie te zijn ,een voor warm gebruik en een voor koud gebruik en altijd eerst de pan warm laten worden .
Die voor warm gebruik schijnt niet te spatten .9

Dit is een tip van google stond bij een recept , wist het ook niet .
Ik pak altijd maar een fles. Ik heb ook geen idee of het op de fles staat

Zal de volgende keer eens kijken .

Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Augustus 2019 om 10:34

Heb je nog tips om de olijfolie niet zo te laten spetten, ik heb pas de marga in de ban gedaan en ik leef met de pure olie in onmin.

Vroeger deed ik altijd olie en een beetje marga in de pan (ik snap nu waarom). Geek
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Augustus 2019 om 21:58
Als je met zorg de dingen zelf maakt, smaakt het altijd beter dan de kant en klare producten.

Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:

Ik ben altijd als een kind zo blij als bij ons de aardappelen uit de grond komen en je ze dus zonder voorkoken kunt bakken of lekker zelf friet maken. 

Ik bak mijn aardappelschijfjes ALTIJD rauw in olijfolie. Heerlijk! Dus ook aardappels uit de winkel kook ik niet eerst voor om ze daarna nog eens te bakken. Werkt prima. 
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Augustus 2019 om 12:09
Sinds ik de airfryer heb vind ik gehaalde frietjes niet meer zo lekker. Embarrassed
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Augustus 2019 om 11:20
Ik ben altijd als een kind zo blij als bij ons de aardappelen uit de grond komen en je ze dus zonder voorkoken kunt bakken of lekker zelf
friet maken. 
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Augustus 2019 om 00:49
Originally posted by Dilianne Dilianne wrote:

Niet zelf gebakken maar wel zelf gehaald!
Da's toch al iets he, BTW als het maar gesmaakt heeft. DAT is toch het belangrijkste 

Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Augustus 2019 om 22:00
Mijn kliekjesverwerking van vandaag was ook de eerste keer. Elke combi is op zo'n moment nieuw. Maar Lao tse's nieuwe gerechten zullen ongetwijfeld spectaculairder geweest zijn. Big smile 

Alles wat overgebleven was van gisteren en eergisteren heb ik bij elkaar gedaan. Aangevuld met verse andijvie en courgette uit de tuin. Het was een vegetarische hap met enkel een klein gebakken kruiden-omelet erbij.  
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Augustus 2019 om 19:30
van beide gerechten was het de 1e keer dat ik het heb gemaakt.
Plaattaart met filodeeg en het is een herhaling waard.
Met z'n twee, alles op.

Rote grutze, helaas zonder rode bes, ik denk dat het dan frisser was geweest, maar even goed ook heel lekker.
Heb gelukkig nog over voor morgen of zo.

Recept plaattaart: Dekamarktmagazine, maart/april blz 9
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Augustus 2019 om 16:19
Zo als ik zo lees zit ik toch echt te watertanden...
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Augustus 2019 om 14:50
Bacon, brie en courgette plaattaart
Rote Grutze met vanillesaus toe.
Alles zelf gemaakt.
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3043
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Augustus 2019 om 14:26
Vandaag, omdat het weer vrijdag is, staan er frietjes voor mijn man en mij op het programma. Niet zelf gebakken maar wel zelf gehaald!
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Augustus 2019 om 12:28
Kipfilet, weer ingesmeerd met limoensap en Losalt, bestoven met wat bloem. Komkommersalade en waarschijnlijk gebakken aardappels. IJs toe. Voor morgen staan pompoensoep en pannekoeken op het menu. Voor Ton met spek en stroop voor mij met bessen en frambozen. Zondag varkenshaas, peentjes en gekookte aardappel en wederom ijs toe.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Augustus 2019 om 11:57
Oehhh dat klinkt lekker mutti...
Geen idee nog wat ik vanavond ga klaar maken...
Hebben genoeg in huis dus wie weet...
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Augustus 2019 om 11:56
Komt me bekend voor ,stikker er af .

Het is dan altijd de volgende dag een verrassing wat er op tafel komt.

Die riblap eten wij vandaag met tuinboontjes en gemengde sla plus aardappelen .
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Augustus 2019 om 10:43
Om de uitpuilende vriezer iets te ontlasten had ik voor gisteren 2 bakjes uit de vriezer gehaald 1 met courgetteprut (om de riblap in te garen)
en 1 hele grote bak waar geen stickertje meer opzat . . . maar ik dacht dat kan vast ook wel bij de riblap.
Wij aten gisteren dus "erwtensoep" vooraf LOL en om de riblap van meer vocht te voorzien heb ik dus maar een blik tomaten opengetrokken.
Normaal gesproken braad ik riblap altijd, maar daar had ik geen zin in dus hij heeft 4 uur in de römertopf gestaan vandaar dat er vocht
bij moest. Goed goed ik geef het toe er pasten ook nog 3 courgettes en 1 flesje lentebok in de römertopf Embarrassed
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Augustus 2019 om 17:58
Gehaktbal uit de airfryer, krieltjes in de schil en peultjes. Champignonsausje uit een stazak. Daar zit tegenwoordig geen aluminium meer in, hoekje eraf en opwarmen in de magnetron, zakje in het plastic afval. Geen toetje want ik had vandaag al een half bakje frambozen en een half bakje kersen gegeten en vanavond zijn er twee voetbalwedstrijden, dus dan zijn er bitterballen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Augustus 2019 om 09:52
klinkt een beetje richting moussaka. 

Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Augustus 2019 om 09:29
In de keuken was vanochtend al een heel stilleven gecreëerd, ik zag een half bakje champignons, een paar uien, een paar boontjes,
2 heule grote dikke courgettes (geel en groen), wortelen, wat paprika's en een doosje spekjes.
Hmm wat zou dat worden ? Maar ik ga het niet vragen hoor, ik wacht het af.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2019 om 20:32
Vandaag was het een veganistische maaltijd:

Allereerst heb ik krieltjes geschild uit eigen tuin, lekker gekruid met koriander, komijn, cayennepeper en kerrie. Rauw gebakken in olijfolie. Een pan sperziebonen erbij. En een roerbakpannetje met courgette, ui met loof, tomaatjes, paprika in 3 kleuren, pastinaak, pompoenpitten, verse tuinkruiden.

Voor morgen stast er rode kool stamppot met rundergehakt op het menu.   
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 34567 37>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.734 seconden.
Lang Yarns