Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wat eten we vandaag?

 Reageer Reageer Pagina  <1 678910 37>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juli 2017 om 13:01
Originally posted by Mutti Mutti wrote:

Kamilla

Ik hoop dat die niet te zwaar op je maag is gevallen

Bij ons zit het warme eten er ook al in .


Ha ha, nee hoor. Gewoon goed kauwen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juli 2017 om 15:26
Bloemkool met roomsaus, tartaartje een gekookte aardappelen. Vanillevla toe. En een perzik.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juli 2017 om 16:06
Ik heb geen idee, het is weekend dus het is aan de huisband. Hij heeft net twee teilen met bonen geplukt dus ik vrees . . .
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juli 2017 om 20:15
mijn man een pizza met salami, zo'n grijze grauwe vieze gespikkelde(ik gruwel van salami) en ik een vrolijke gekleurde (rood, groen, geel, wit en een beetje paarsig) vegetarische pizza.
Back to Top
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2015
Locatie: Best
Status: Offline
Points: 1516
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Juli 2017 om 14:50
Wij eten vandaag: Thaise curry met garnalen en mango
Dat is zooooo lekker
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Juli 2017 om 16:34
verse spinazeie met eigen gemaakte hamburger en gekookte aardappelen
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Juli 2017 om 21:11
Bieten uit eigen tuin (aangevuld met gekookte bietjes, want die anderhalve biet was toch een beetje weinig voor 2 personen)
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Juli 2017 om 21:53
Leuk he? Uit eigen tuin! Als ik bietjes eet, heb ik dat meestal als bijgerecht omdat het inderdaad vaak te weinig is om er voor 2 personen een complete maaltijd van te maken. Bij bietjes doe ik een snufje basterdsuiker, ui en selderij.

Vandaag stond er andijvie-stamppot op het menu met tofu, ui, selderij en paprika.  
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Augustus 2017 om 21:03
sinds een paar weken (2 dus) heb ik het besluit genomen om 's vrijdags, de overschot van groenten (wel rauwe natuurlijk) in een soep te draaien.

Vandaag was het 2 gele courgetten, 3 ajuinen, 2 wortels, 4 tomaten die al aan de platte kant waren en een derde van een knolselder. Alles onder water en een paar bouillonblokjes erbij. Een tijdje laten koken, staafmixer erin terwijl het kookt en dan 3 handsvollen pieren erbij. Nog efkes koken en klaar. En dat was ons avondmaal met brood. Vegetarisch dus want ik had nog geen ballekes gemaakt om er bij in te doen.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Augustus 2017 om 21:22
PIEREN ??? Dat noem ik toch geen vegetarische soep meer. Maar ik denk (of hoop) dat je toch iets anders bedoelt. In ieder geval is het maken van groentesoep een heel gezond plan. Doe ik ook vaak. Althans... vegetarisch met tofu dan    
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Augustus 2017 om 21:25
vermicelli bedoel ik maar hier ten huize bep worden dat pieren genoemd.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Augustus 2017 om 21:27
Ik zat me al suf te piekeren of het misschien een dialect voor worteltjes was.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Augustus 2017 om 21:38
het dialect voor worteltjes is peekes
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Augustus 2017 om 08:44
Originally posted by bep bep wrote:

sinds een paar weken (2 dus) heb ik het besluit genomen om 's vrijdags, de overschot van groenten (wel rauwe natuurlijk) in een soep te draaien.

Vandaag was het 2 gele courgetten, 3 ajuinen, 2 wortels, 4 tomaten die al aan de platte kant waren en een derde van een knolselder. Alles onder water en een paar bouillonblokjes erbij. Een tijdje laten koken, staafmixer erin terwijl het kookt en dan 3 handsvollen pieren erbij. Nog efkes koken en klaar. En dat was ons avondmaal met brood. Vegetarisch dus want ik had nog geen ballekes gemaakt om er bij in te doen.
Ik doe dat dus vaak met alle restjes en vooral als het nichtje hier is dat "niks" lust - als het onherkenbaar in soep-vorm zit wil het soms wel
en anders is er altijd nog sojasaus of maggi
Ik ben ook al steeds de courgettes aan het koken en dan pureren en dan invriezen voor het komende wintersoep seizoen, het mag een
heftige winter worden - de vriezer raakt al vol
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Augustus 2017 om 09:05
Hier hetzelfde courgetteverhaal...

Wij hebben 2 diepvriezers en er kan nauwelijks nog iets bij. Behalve als soep, vries ik courgette ook gesnipperd in. Even in olie aangefruit en dan in kleine porties als toevoeging bij een roerbakgerecht of om stamppot te verrijken komende winter.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Augustus 2017 om 10:23
Ik ben de vriezer juist wat aan het legen .
Vond nog rode kool en appelmoes . Dat wordt het dus vandaag .

Kan die weer met nieuwe gevuld worden .
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Augustus 2017 om 10:59
Zo heb vanmorgen ergens het woord pannenkoeken zien staan en heb er nu al trek in...
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Augustus 2017 om 19:55
spaghetti maar dan in vlindervorm (farfalle) omdat ik geen spaghetti meer had.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2017 om 16:47
gisteren de orak arik nog eens gemaakt en vandaag kalkoenstoofvlees met frieten.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2017 om 17:00
Er zit een hele kip in de oven, ik denk niet dat we er iets bij eten. Kiwi toe. Gisteren pompoensoep.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 678910 37>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.516 seconden.
Lang Yarns