Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wat eten we vandaag?

 Reageer Reageer Pagina  <1 1516171819 37>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 April 2018 om 16:09
Verkouden ? Met dit weer ? Hoe is het mogelijk - beterschap. Het klinkt eigenlijk als een virus, goed drinken hoor.
Back to Top
Giesje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 17 April 2018
Locatie: drachten
Status: Offline
Points: 134
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Giesje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 April 2018 om 16:50
beterschap, j uist met dit weer is het niet fijn
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 April 2018 om 17:04
Veel sterkte! Zeker met dit weer extra vervelend. Hopelijk ben je snel weer opgeknapt!  
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 April 2018 om 17:22
Restje chinees van gisteren en daar maak ik dan extra mie bij en vanmiddag heb ik al een witlof wortel salade gemaakt - voor het "groene" element LOL
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 April 2018 om 10:37
Gegrild kippetje met witlofsalade: rauwe witlof fijngesneden, appels geschild en in stukjes, mengen met een soort van slasaus en yoghurt. Lekker fris. In de appels zit al genoeg koolhydraten, dus aardappels hoef ik er niet meer bij.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 April 2018 om 14:14
niania 38 jaar geleden had ik dat ook eens en zelfs flauwvallen erbij. Maar is overgegaan. Gelukkig is het warm zodat ge toch al meer zult drinken. Hopelijk is het nikske dat in de lucht hangt want dan zullen er nog wel volgen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 April 2018 om 18:36
Als je blieft niet in de lucht . De wintergriep is nog niet eens voorbij las ik en daar heb ik m,n buik ( neus ) van vol gehad .

Knap maar vlug op
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Mei 2018 om 20:04
Salade van tomaten, flinterdunne schijfje rauwe ui, balsamico azijn, honing en mozarella.
Gegrilde kip.
Geen zin in aardappels of paste. Misschien een schijfje stokbrood.
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Mei 2018 om 20:18
Originally posted by bep bep wrote:

niania 38 jaar geleden had ik dat ook eens en zelfs flauwvallen erbij. Maar is overgegaan. Gelukkig is het warm zodat ge toch al meer zult drinken. Hopelijk is het nikske dat in de lucht hangt want dan zullen er nog wel volgen.

ben na een paar dagen wel weer opgeknapt heb in de tussentijd nog een keer vreselijke keelpijn gehad 
en groen slijm op hoesten 
en nu begint het weer ik word er een beetje moe van 
hoofdpijn last van alle spieren in mijn lijf vanwege weersverandering van zon naar regen 
echt niet leuk 
ga zo ook maar naar bed 
heb daar vanmiddag ook al een paar uur gelegen 

hopen dat het niet erger word anders maar weer naar de dokter voor een kuurtje 
ik weet niet hoe vaak je die krijgt maar zou volgens mij de derde worden sinds april 
is toch ook niet echt goed

heb vandaag trouwens alleen maar sla met ei op en komkommer en worteldressing en walnoten 


Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Mei 2018 om 20:24
er hangt dezer dagen dan ook veel meer vuiligheid in die warme lucht, die dan nog lang blijft hangen ook. En de lucht die jullie en wij hier ook verplicht zijn om schoon te houden, (door dit mag niet en dat mag niet, en taksen en speciale filters overal op) die vliegt naar andere contreien. Ik denk dat de nederlandstalige regeringen nog altijd denken dat de verplichte propere lucht hier boven blijft hangen of dat wij onder een koepel leven. En het gevolg is dus valling op valling.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Mei 2018 om 20:26
De salade van Cocos klinkt superlekker met dat warme weer.

Niania, wat vervelend dat de lappenmand telkens weer voor de dag gehaald moet worden. Heel veel beterschap.

Vandaag was mijn man aan de beurt om te koken:
krieltjes, snijbonen, rundertartaar met knoflook en paprika.
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Mei 2018 om 20:33
Originally posted by Kamilla Kamilla wrote:


krieltjes, snijbonen, rundertartaar met knoflook en paprika.


Klinkt ook goed.
Misschien doe ik morgen ook snijbonen. Die vind ik lekker als ze niet heel klein zijn gesneden, maar in stukken geknipt van ongeveer een vingerkootje lang.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Mei 2018 om 21:44
Ja dat klopt! Dan zijn snijbonen veel lekkerder. Kort gekookt (minuutje of 8) dan blijven ze mooi beetgaar. Ik heb niet eens een snijbonenmolen.
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Mei 2018 om 08:07
Sterkte Niania!
Maar veel vitamientjes eten, alle beetjes helpen...

Mijn makkelijk, gezond én smakelijk recept:
- 1 stronk paksoi
- aantal uien naar smaak (ik gebruik er een stuk of 6)
- kerriepoeder
Snijd de uien in ringen, beetje boter in (hapjes)pan, uien toevoegen en flink wat kerriepoeder eroverheen strooien, goed doorroeren zodat de uienringen mooi geel kleuren. Dan even op hoog vuur aanbakken, vuur wat lager zetten en ondertussen de paksoi wassen en in stukjes snijden (zowel blad als stengels zijn te gebruiken). Dan toevoegen aan de pan met inmiddels gare kerrie-/uienringen en nog een minuut of wat op hoog vuur roerbakken, blijven roeren. Lekker met bijv. aardappelpuree en vlees naar keuze (gehakt, slavink, karbonade...).
Back to Top
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2015
Locatie: Best
Status: Offline
Points: 1516
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Mei 2018 om 12:01
Wij eten vandaag, verse stroganoffsaus met pasta. Stroganoffsaus is net gemaakt zodat de smaken er nog in kunnen trekken.
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Mei 2018 om 12:30
De saus ziet er goed uit! Ik ben volgens mij een van de weinige Nederlanders die geen pasta lust, haha, maar met rijst erbij ook een goed idee!
Back to Top
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2015
Locatie: Best
Status: Offline
Points: 1516
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Mei 2018 om 12:34
Originally posted by handwerkjuffie handwerkjuffie wrote:

De saus ziet er goed uit! Ik ben volgens mij een van de weinige Nederlanders die geen pasta lust, haha, maar met rijst erbij ook een goed idee!


Dat kan natuurlijk ook.
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Mei 2018 om 17:46
Postelein, rösti en schnitzel. Later een ijsje als toetje.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Mei 2018 om 23:21
een stuk zalm en 2 stukken koolvis(diepvries) per persoon. 's namiddags in water met zo een theebuiltje maar dan voor vis leggen. Van zogauw het kookt vuur afzetten en laat maar staan totdat ge gaat eten. Als het etenstijd is legt ge die stukken vis op een bedje van veldsla en rucola die gedeeltelijk onder schijfjes tomaat, komkommer en paprika en een toefke kouwe patatjes is verstopt.
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Mei 2018 om 08:15
Dank voor het medeleven
Vandaag eten we verse specibonen met aardappelbolletjes en hamburger en kip
Zoon schoondochter en 2 kinderen komen eten
Gezellig
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 1516171819 37>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.297 seconden.
Lang Yarns